sas
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2012 10:08
Auto: c5 tourer 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Vandaag eindelijk naar de garage kunnen gaan en inderdaad is de BSM vervangen, hartelijk dank iedereen voor de tips en hopelijk blijft dit euvel nu weg. Wel de onaangename mededeling gekregen dat de airco stuk is (de condensor) en dat dit totaal zo'n 600 euro moet kosten met plaatsing. Voorlopig dus maar even een raampje open :)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Dat is minder idd , en komt helaas vaak voor ...

Benieuwd of het vervangen van dit onderdeel geholpen heeft !! :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Die condensor vervang je gewoon zelf.
Condensator Valeo

Daarna laat je alleen je systeem opnieuw vacumeren en afvullen/testen.
Steek je minimaal de helft in de zak....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
sas
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2012 10:08
Auto: c5 tourer 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
F*ck alweer prijs !! wee storing handrem, storing ESP. Het enige verschil nu is dat de motor
niet stilvalt en dat de automaat normaal blijft schakelen. Wel blijven de lampjes ESP en ABS
branden (en SERVICE) natuurlijk. Volgende week maar weer eens kijken of we bij de garage
langs kunnen. Iemand een C5 kopen ? :cry:
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dit kan wel eens met je remschakelaar te maken hebben.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het lijkt er op dat de accu zwak is.... dan krijg je ook de meest vreemde meldingen en storingen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
Benieuwd wat het is, heb met mijn 2.0 HDI bj 2009 waarschijnlijk ook het euvel dat de BSM vervangen moet worden. Hij rijdt schokkerig zo af en toe, valt uit en rijdt dan weer door met een serie meldingen uiteraard. En heeft last van een turbogat......... Net of ik een auto rij uit de jaren 80 voordat ie goed op stoom komt. Zou allemaal te wijten zijn aan die zekeringkast die defect aan het raken is.

Dus ben erg benieuwd wat jouw oplossing is van de mankementen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Als jouw C5-3 van voor orga 12012 is dan kan de IR die Menno postte heel goed van toepassing zijn...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 32#p413432" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
P+M
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Misschien een oud draadje, maar gisteren ging alle bellen af: esp/asr defect, handrem defect, versnellingsbak defect (locked in noodstand D3). Dit gebeurde binnen 1 a 2 minuten na starten/wegrijden. Motor uit aan hielp in eerste instantie niet. Teruggerold naar parkeerplaats en uitgezet (op zoek naar een telefoonnummer van een garage :smt198 ). Na een minuut of 15 a 20 gestart. Storingen weg :smt017 . Vandaag nog eens geprobeerd en alles loopt weer als een zonnetje.
Les: niet meteen af laten slepen, maar heb geduld.
Zodra we terug zijn in Nederland laat ik de fouten uitlezen. Ben benieuwd wat de dealer er van vindt.
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Misschien zegt hij dat hij je accu eens goed gaat nakijken, die wil wel eens voor alle alarmbellen zorgen als hij het niet meer trekt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
P+M
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
-heb 3 of 4 keer zonder problemen kunnen starten. Lijkt me sterk dat het de accu is. Temperatuur was net boven 0.
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat zegt niet alles, laat hem gewoon meenemen in het onderzoek. Je zult niet de eerste zijn en ook niet de laatste.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
P+M
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik zal de uitslag melden.
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
P+M
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dealer gebeld: "geen storing meer? Dan geen noodzaak om langs te komen".
Ik zal de accu in de gaten houden, en het verder als een eenmalig incident beschouwen (totdat het tegendeel bewezen is).
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik heb momenteel hetzelfde probleem.
In het verleden is dit nog al wel eens sporadisch voorgevallen (eens per 5 a 6 maanden), plots valt de motor uit, gevolgd door vele foutmeldingen, motormanagement, EPS/ABS, oliedruk te laag, automatische handrem, automatische vernellingsbak, emissieprobleem, etc.. allemaal achter elkaar. Na uitschakelen contact en weer inschakelen bleven of het emissieprobleem of het probleem met de versnellingsbak nog actief. Maar na enkele minuten uitgeschakeld, zijn alle meldingen weer weg.

Maar laatste week is dit probleem al 6 keer voorgevallen op de meest ongelegen momenten (tijdens wisselen rijvak in file, bij het oprijden van een rotonde etc.. ) en blijft telkens de versnellingsbak in probleem staan totdat het contact voor enkele minuten uitgeschakeld bleef.. wat lastig is in het midden van een rond punt of tussen 2 rijvakken file..

Bij uitlezen met Diagbox zie ik op al die systemen communicatie-stoornis foutmeldingen. De ene keer wat meer dan de andere keer maar telkens, en vermoedelijk de hoofd-oorzaak: P0215 met melding over onderbreking, kortsluiting of slechte massa op inspuitsysteem waarbij motor uitgeschakeld wordt.

Bij het lezen van de IR hier vermeld groeit mijn vermoeden dat het probleem ook bij mij in de BSM zit.. Ik ken mijn ORGA nr nu niet uit het hoofd, maar mijn wagen is van 2008 en was een van de eerste C5 Ph3 in België, dus ik vermoed wel dat ik met zo'n oud model BSM zit.

Is zo'n BSM eenvoudig zelf te vervangen ?
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Plaats reactie