Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gewoon even met de slijptol bewerken gaat ook wel goed.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
Ook ik heb net de blokken voor gewisseld. Het terugdraaien van de zuiger ging prima met een punttang.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Wel op een C6 (vergelijkbaar met C5-3). Het is stukken simpeler omdat de C5-3 niet de handrem voor heeft en de remzuiger dus niet gedraaid hoeft te worden.bgt schreef:Heeft iemand dit al bij een Ph3 gedaan? En waar vind je die info als niemand het hier gedaan heeft?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 aug 2010 16:57
Auto: Geen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Arnhem
Ik ben vrijdag met de remmen begonnen.
Moet je met het terug draaien van de zuiger nog druk uit oefenen of gaat hij zelf terug.
Ik heb nammelijk geprobeerd om hem terug te draaien maar hij wil niet , kan draaien wat ik wil maar hij blijft op dezelfde stand staan.
Heb wel een nieuwe remklauw besteld want heb een vermoeden dat de zuiger het niet meer doet want de remblok aan de kant van de zuiger was alleen nog maar ijzer.
Gr. Marc.
Moet je met het terug draaien van de zuiger nog druk uit oefenen of gaat hij zelf terug.
Ik heb nammelijk geprobeerd om hem terug te draaien maar hij wil niet , kan draaien wat ik wil maar hij blijft op dezelfde stand staan.
Heb wel een nieuwe remklauw besteld want heb een vermoeden dat de zuiger het niet meer doet want de remblok aan de kant van de zuiger was alleen nog maar ijzer.
Gr. Marc.
Grüne umweltplakkette
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor de zuiger terug te draaien, moet je hem indrukken en draaien
anders werkt het niet
rechts moet je links draaien
links moet je rechts draaien
je moet zien dat de klauw ,niet vast zit
dat deze kan verschuiven,anders heb je dat de ene remblok harder versleten is dan de andere
ook moet de remblok los in de klauw zitten
anders werkt het niet
rechts moet je links draaien
links moet je rechts draaien
je moet zien dat de klauw ,niet vast zit
dat deze kan verschuiven,anders heb je dat de ene remblok harder versleten is dan de andere
ook moet de remblok los in de klauw zitten
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat is ook exact waarom er een speciaal gereedschap is waarmee je tegelijk draait en duwt. Sterker nog het zijn dus twee gereedschappen met twee verschillnd draaiend schroefdraad: linksoms en rechtsom.
@BGT, ik was iets te snel, want de C6 waar ik het op gedaan heb heeft een afwijkende remklauw.
Er zijn op de C5-3 en C6 verschillende gebruikt en het oude systeem van de klauw aan een kant losschroeven en dan omhoog draaien gaat niet meer. Je moet twee enorme Torx loshalen, waarmee de klauw aan de fusée zit.
Het C5 draai-duw-gereedschap heb ik overigens wel gebruikt om de cilinder netjes naar binnen te duwen op de C6.
Laatste tip: kijk goed uit met de verklikkerdraadjes, in de nieuwste sets zit maar een vervanger, dus je moet hopen dat er eentje over blijft.
@BGT, ik was iets te snel, want de C6 waar ik het op gedaan heb heeft een afwijkende remklauw.
Er zijn op de C5-3 en C6 verschillende gebruikt en het oude systeem van de klauw aan een kant losschroeven en dan omhoog draaien gaat niet meer. Je moet twee enorme Torx loshalen, waarmee de klauw aan de fusée zit.
Het C5 draai-duw-gereedschap heb ik overigens wel gebruikt om de cilinder netjes naar binnen te duwen op de C6.
Laatste tip: kijk goed uit met de verklikkerdraadjes, in de nieuwste sets zit maar een vervanger, dus je moet hopen dat er eentje over blijft.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bij de xantia was draaien voldoende. De handrem aan de voorzijde zit schroefdraad (voor de zelfstellende werking) die de zuiger bij het draaien naar binnen trekt.
Een grote schroevendraaier was voldoende om de zuiger in de klauw te draaien.
Is dat bij de C5 anders dan?
Een grote schroevendraaier was voldoende om de zuiger in de klauw te draaien.
Is dat bij de C5 anders dan?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Gisteravond voor het eerst zelf de schijven en remblokken voor vervangen van mijn PH1.
En dat ging prima dankzij alle info van jullie. Had geen speciaal gereedschap voor het terugdraaien van de zuigers maar ook zonder dat was het terugdraaien geen probleem.
Vandaag is de dame naar de garage voor een reguliere onderhoudsbeurt en een nieuwe distributieriem. Op naar de 400.000 km!
En dat ging prima dankzij alle info van jullie. Had geen speciaal gereedschap voor het terugdraaien van de zuigers maar ook zonder dat was het terugdraaien geen probleem.
Vandaag is de dame naar de garage voor een reguliere onderhoudsbeurt en een nieuwe distributieriem. Op naar de 400.000 km!

Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
achterschijf klopt wel maar dubbele schijf aan de voorkant normaal 26 en minimaal 24 lees ik elders.Herman schreef:Ik denk hier maar even deze gegevens neer zet, nog nergens tegen gekomen.
Remschijven diktes.
Voor dubbele schijf normaal 22mm en minmaal 20mm.
Achterschijf normaal 14mm en minimaal 12mm.
makkelijk met de schijfmaat na te meten
kijk dus even na voordat je er andere opzet

Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat was ook voor de Berline phase 1, dat maakt ook wel wat uit. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
daar heb ik niet naar gekeken 

Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Wel nazien voor bouwjaar en Berline of Break dat maakt wel wat uit voor de remmen.! 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Zal er na de vakantie ns naar kijken. Voorlopig heb ik nog "vlees" genoeg. Thanx,EvilTwin schreef:@BGT, ik was iets te snel, want de C6 waar ik het op gedaan heb heeft een afwijkende remklauw.Er zijn op de C5-3 en C6 verschillende gebruikt en het oude systeem van de klauw aan een kant losschroeven en dan omhoog draaien gaat niet meer. Je moet twee enorme Torx loshalen, waarmee de klauw aan de fusée zit.Het C5 draai-duw-gereedschap heb ik overigens wel gebruikt om de cilinder netjes naar binnen te duwen op de C6.Laatste tip: kijk goed uit met de verklikkerdraadjes, in de nieuwste sets zit maar een vervanger, dus je moet hopen dat er eentje over blijft.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
ET, weet je de Torx sleutelmaat? Thanx 

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014