Ik ben nu Xantia rijder (met 270k op de teller), maar wil een upgrade doen naar een C5, want

Nou heb ik er een gezien met 240.000 op de teller, een 2.0 exclusive uit 2002. Proefrit gemaakt, geen piepende remmen, geen stotteren bij langzaam in zn 5, vering voelt niet stug, etc.
Wel achterraam dat niet open wil, ruitensproeier die het voor niet doet, maar dan juist achter spuit en cruisecontrol doet het niet (com2000?), snelheidsmeter beweegt slechts een klein beetje (palletje afgebroken?), olie in het vooronder (volgens de handelaar recent lekkage stuurbekrachtiging, wel gerepareerd) en nog geen distributieriem vervangen. En daarnaast ook een barst in de voorruit van 10 cm rechtsboven (geen APK afkeur). Al met al denk ik dat de vorige eigenaar haar niet heeft willen opknappen en dus heeft ingeruild. Er is ook geen historie vanaf 189.000km
Aanbod handelaar is om dit alles te fixen (behalve raam), kleine beurt en APK er bij te doen en de Xantia in te ruilen voor €2200 en ruit voor €250 extra.
Lijkt dit schappelijk of toch nog te veel?