Vergeet niet dat de aanleiding tot dit verhaal is dat de koppeling vervangen moest worden!
Dat kun je niet als normaal beschouwen, maar heet te maken met de zelfstellende drukgroep. soms komt het voor dat deze niet meer stelt daardoor gaat de koppeling slippen.
Als daarna slijtage is geconstateerd aan diverse onderdelen is dat alleen maar goed van de garage/dealer.
Het vliegwiel is bijvoorbeeld preventief vervangen, 2cm is niet echt buiten proporties en geeft zeker nog geen klachten.
Op deze manier zorgt preventief handelen van de dealer er voor dat problemen in de toekomst voorkomen worden
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
GW-tje schreef:Het enige, in zo'n relaas als dit, waar ik nog enigszins vrolijk van word, is voor jou dat het onder garantie is gebeurd. Wat een ellende.....
Yep herkenbaar. bij mij 2 keer. eerst met 70 k op de klok en toen 6 duizend kilometer nog een keer. Tja wat doe je er aan. niets.
