Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
mij is ook opgevallen dat de 20 graden die ik in de Ph2 std had staan een betere warmte geven dan 20 graden in de C5
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb de roosters ook allemaal open en std staat hij altijd hetzelfde..
nergens last van..
zie foto
nergens last van..
zie foto
C5club Fan


Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:43
Auto: C5 Tourer Ligne Business
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 90000
Kleur: gris fulminator
Roman, heb jij hem dan niet op "auto" staan maar "gewoon" op 23 C en aanjager op stand 1?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Mijn dame is van 2008, die heeft het dus wel.EvilTwin schreef:Doel je hiermee op de automatische recirculatie? die is toch op latere versies vervallen (mj2010)?MarsTDI schreef:Waar onderkend zou moeten worden of er vuile lucht naar binnen komt,
Rijwind of niet maakt natuurlijk niks uit voor aanjager het is geen 2cv waar je zo maar een paar klepjes openzet voor de rijwind.met de automatische recirculatie is het systeem is kennelijk niet in staat om met de zelf gestuurde buitenlucht rekening te houden of te bemerken wanneer de rijwind wegvalt.
Omdat er merkbaar verschil is bij verschillende snelheden, ga ik er van uit dat de luchtdruk verschillen op de inlaat lucht kanalen (ondanks dat dit geen 'open' kleppen zijn) wel degelijk van invloed zijn.
(Overigens krijg ik wel eens visioenen over dat soort klepjes
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
C5_ks schreef:Roman, heb jij hem dan niet op "auto" staan maar "gewoon" op 23 C en aanjager op stand 1?
jep.. en het is prima in de auto...
C5club Fan


Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mei 2008 00:43
Auto: C5 Tourer Ligne Business
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 90000
Kleur: gris fulminator
'k zal eens proberen hoe dat "voelt" .... 
heb 'm nu altijd op "auto - 21,5" staan
heb 'm nu altijd op "auto - 21,5" staan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat lijkt me niet te kloppen, zo zit een moderne aanjager niet in elkaar. Die hoort bij stilstand net zo effectief te zijn als bij 200km/h.MarsTDI schreef:Omdat er merkbaar verschil is bij verschillende snelheden, ga ik er van uit dat de luchtdruk verschillen op de inlaat lucht kanalen (ondanks dat dit geen 'open' kleppen zijn) wel degelijk van invloed zijn.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Dat hoort natuurlijk wel, maar ik ben kennelijk niet de enige die merkt dat de luchtstroom en temperatuur bij file/langzaamrijden/stilstand anders is dan bij rijden. Daar zit misschien wel een bron van de ellende.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ervaringen met ventilatie tot nu toe:
• Sinds de ventilatieroosters voor de achterpassagiers open staan vind ik de automatische regeling zeer acceptabel; toen die dicht standen niet (soms plotseling veel koude lucht)
• Vanochtend bij het instappen besloeg mijn vooruit aan de binnenzijde geheel en het duurde erg lang voordat dit weg was (met de vooruitontwaseming aan); dit was bij mijn PHI en PhII werkelijk in een paar tellen verdwenen. Onder blijft een rand/boog onberoerd, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als er wat sneeuw op ligt
.
• Zojuist 250km gereden en de middenconsole voelde in het geheel niet warm aan
.
• Sinds de ventilatieroosters voor de achterpassagiers open staan vind ik de automatische regeling zeer acceptabel; toen die dicht standen niet (soms plotseling veel koude lucht)
• Vanochtend bij het instappen besloeg mijn vooruit aan de binnenzijde geheel en het duurde erg lang voordat dit weg was (met de vooruitontwaseming aan); dit was bij mijn PHI en PhII werkelijk in een paar tellen verdwenen. Onder blijft een rand/boog onberoerd, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als er wat sneeuw op ligt
• Zojuist 250km gereden en de middenconsole voelde in het geheel niet warm aan
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2011 11:47
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Opties: geen idee
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
Hallo,
Ik heb vorige week een C5 gekocht (occassion) die hetzelfde probleem heeft.
Balen.
De laatste post hier is alweer van vorige winter. Heeft iedereen ondertussen zijn auto ingeruild (dan rij ik nu waarschijnlijk in de jouwe
) of is er misschien toch een oplossing voor ondertussen?
Ik heb vorige week een C5 gekocht (occassion) die hetzelfde probleem heeft.
Balen.
De laatste post hier is alweer van vorige winter. Heeft iedereen ondertussen zijn auto ingeruild (dan rij ik nu waarschijnlijk in de jouwe
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Foto's! Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2011 11:47
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Opties: geen idee
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
Ik wil best een foto plaatsen van mijn hete middenconsole, maar ik ben alleen bang dat dat geen verschil maakt met een foto van een koude middenconsole 
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens mij is er bij nieuwere modellen extra isolatie aangebracht, en of meer koelcapaciteit voor de radio door plaatsen van extra fan
Wat ik wel raar vind is dat niet alle C5-3 tjes hier last van hebben, ik zou niet weten wat er heet moest worden , alles is en blijft koel.
Wat ik wel raar vind is dat niet alle C5-3 tjes hier last van hebben, ik zou niet weten wat er heet moest worden , alles is en blijft koel.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik heb ook nog niets vernomen! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________




