Auteur |
Bericht |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Dit alles bij draaiende motor neem ik aan?
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
25 okt 2011 22:18 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Bij draaiende KOUDE motor neem ik aan, anders word het een warme aangelegenheid, draaiende motor zodat iig de waterpomp de boel rondpompt,
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
26 okt 2011 09:40 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Ondanks dat de auto van TS wel erg snel op temperatuur is, wat idd doet denken aan een probleem met het koel-systeem, dacht ik in eerste instantie aan de kachel-module.
Dus, mocht het niet aan het koelwater-systeem liggen, dan ben ik vrij zeker, dat de kachel-module kapot is. Heb ik ook eens keer gehad, begin dit jaar, met koud weer. Errug vervelend...
Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
26 okt 2011 10:58 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Klussie schreef: Dit alles bij draaiende motor neem ik aan? De eerste ontluchting doe je volgens procedure B1GI1RP0 Aftappen - vullen - ontluchten : Het koelsysteem bij koude motor, die niet draait. In de garage wordt daar een speciaal stuk gereedschap bij gebruikt, een vulbeker met verloopstuk die op het expansievat geschroefd wordt. Maar uit BJG's verhaal begrijp ik dat het ook zonder dat setje kan. En in de procedure staat dan: Draai elke ontluchtingsschroef dicht zodra er vloeistof zonder luchtbellen uitkomt.
Na het vullen en ontluchten moet je 'm starten: Citaat: 4. Controle Start de motor. Houd het toerental op 1500 tr/min, tot de 1e koelcyclus (in- en uitschakelen van de koelventilator(en)). Zet de motor af en wacht tot hij is afgekoeld. Verwijder de dop van het expansievat. Vul het niveau indien nodig bij tot aan het maximum merkteken. Plaats de dop van het ontluchtingstankje Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
26 okt 2011 11:00 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Citaat: Plaats de dop van het ontluchtingstankje
Geniaal advies 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
26 okt 2011 11:29 |
|
 |
Harald C5
C5club Newbie
Geregistreerd: 24 okt 2011 22:30 Berichten: 3
Auto: C5 Break 2.0I 16V AUT
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Kachel wordt niet warm
Hallo,
Mijn Citroen C5 ph1 (2,0L - 16V op gas) uit 2004 heeft een kachel welke nauwelijks verwarmd. Mijn dealer geeft aan dat de kachelradiator inwendig vervuild is en raadde mij aan om in het koelsysteem 3 bekertje soda toe te voegen. Dit 2 maal herhaald en het systeem gespoeld en opnieuw voorzien van koelvloeistof. Echter zonder resultaat. Uit het dashboard komt lauwe lucht +/- 20°C waarbij de binnentemperatuur op 28°C is ingesteld. Het vreemde is dat ik verschillende temperaturen heb gemeten bij max. temperatuurinstelling. Bij de voeten 10°C Uit het dahboard 20°C Bij de voorruit 35°C. Gezien de hoge kilometerstand van 270.000 weet ik niet of ik nog een forse reparatie wil uitgeven. Kent iemand dit probleem en wat zou de beste oplossing zijn.
|
26 okt 2011 14:48 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Harald C5 schreef: Gezien de hoge kilometerstand van 270.000  weet ik niet ..... Daar kan nog makkelijk 130.000km bij 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
26 okt 2011 15:06 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
als het zo is dat, de radiator verstopt is van de kachel aan het schutbord ,heb je 2 leidingen van de kachel radiator op deze leidingen spoelen ,met water van de waterleiding tot er zuiver water uitkomt dan op de ene en dan op de andere heb ik ook al gedaan,bij mij werkte het telkens 
|
26 okt 2011 15:07 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Misschien in plaats van soda een professionele ontkalker toevoegen aan je circuit en daarmee draaien voor een paar minuten en dan lekker een paar dagen laten staan. Daarna spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Citroenzuur doet dit werk ook perfect.(@drogist)
Persoonlijk ging ik gewoon een dagje sleutelen om er een andere kachelradiateur in te plaatsen. (mits zeker dat dat de boosdoener is)
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
26 okt 2011 17:02 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
alle rotzooi,verzameld zich in de kachel radiator en dat krijg je er alleen maar uit ,door de waterleidingslang rechtsteeks op de kachel radiator aan te sluiten
|
26 okt 2011 17:21 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
De beker vergemakkelijkt het ontluchten aanzienlijk, maar ik nam aan dat TS die niet heeft. Zonder gaat het ook, maar dan minder goed.
De procedure met warme (stilstaande) motor herhalen geeft in de praktijk een beter resultaat, dan waarm draaien en bijvullen zoals in de citroen reparatiemethode staat (zie posting JW) Er komt dan vaak nog iets lucht uit het systeem. Natuurlijk doordat warme lucht 'groter' is. Vandaar mijn advies om het nogmaals na de proefrit te herhalen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
26 okt 2011 19:46 |
|
 |
Witgoedboer
C5club Rookie
Geregistreerd: 26 sep 2010 22:55 Berichten: 34
Auto: C5 Break 2.0 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 194000
Kleur: Zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Mijn probleem is i.i.g. opgelost, met dank aan de vele tips hier! Heb hem goed afgevuld en alles ontlucht, als alles zo blijft gaan we een lekkere warme winter tegemoet Nogmaals dank aan iedereen voor het meedenken.
|
28 okt 2011 22:10 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Maar nu de volgende vraag; Hoe is die lucht erin gekomen....... 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
29 okt 2011 16:02 |
|
 |
Harald C5
C5club Newbie
Geregistreerd: 24 okt 2011 22:30 Berichten: 3
Auto: C5 Break 2.0I 16V AUT
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270.000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Kachel wordt niet warm
Van mijn C5 op benzine/gas wordt de ventilatielucht niet warm, hooguit lauw (20°C) waarmee het vreseljik koud wordt in de auto 's winters. Op advies van jullie heb ik de kachelradiateur doorgespoeld met water tot er helder water uitkomt. Het koelsysteem opnieuw gevuld en en tijdje met verhoogd toerental laten draaien met de vuldop eraf. Helaas biedt dit geen/onvoldoende soelaas. Ik heb de temperaturen van de wateraanvoer gemeten 77°C en de afvoer 57°C (dus een verschil van 20°C). Dit betekent dat er wel warmte afgegeven wordt, maar wellicht onvoldoende. Weet iemand van jullie of het temperatuurverschil groter(meer dan 20°C) moet zijn of zou het probleem in het ventilatorsysteem met kleppen kunnen zitten.
In afwachting van jullie ervaringen op dit gebied.
|
21 nov 2011 11:39 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Kachel wordt niet warm
Komt de wijzer van de koelwatertemperatuur op het dashboard wel op ongeveer 9 uur bij een warme motor? Welke temperatuur staat er op het display van de boordcomputer als buitentemperatuur?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
21 nov 2011 11:41 |
|
 |
|