Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Welke kosten kan ik verwachten? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke kosten kan ik verwachten?
Rene schreef:
A> Johan is géén sponsor.Hij heeft een banner en hij betaalt voor zijn advertenties.

Een betalende adverteerder die geen sponsor is. :smt017

En volgens mij was de klacht gericht aan de doorverwijzers alhier die wel wat erg hoge verwachtingen neerleggen. Ik krijg hier ook wel eens de indruk dat het voor Oldenhage erg lastig moet zijn om aan de verwachtingen die hier worden neergelegd te voldoen.

28 jul 2011 11:01
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wat er bedoeld wordt, Oldenhage heeft verder niets met het forum te maken, ik weet dat hij deze vraag namelijk wel eens krijgt, hij betaald gewoon netjes z'n advertentie en daarmee klaar ;)
Dat is m.i. idd een sponsor ...

Graag nu weer on-topic want dit gaat weer nergens over :lol:
Ga lekker naar een dealer/garage/beunhaas waar je je prettig voelt, klaar !
Er is hier niemand die iemand verplicht ergens naartoe te gaan, de meeste hebben gewoon uitstekende ervaring, niet meer niet minder ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

28 jul 2011 11:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Jongens, we zijn hier niet de PR /aftersales afdeling van firma Oldenhage.

Het is niet aan ons een forumlid te vertellen hoe om te gaan met zijn dealer. Het overgrote deel van de mensen klaagt niet rechtstreeks bij problemen maar stemt met de voeten (lees: komt gewoon nooit terug). Dat is kennelijk ook TS zijn besluit. En dat is zijn volste recht.

En ja, ook Oldenhage is niet onfeilbaar. Misschien was het druk en voelt TS dat zijn bespreekpuntjes een beetje afgeraffeld zijn. De verhalen over startmotor en airco lijken me inderdaad uitermate vaag (maar hier horen we maar een deel ervan.)
De mensen die zich dat niet kunnen voorstellen moeten misschien bedenken dat hun dat niet overkomt omdat ze een speciale relatie met JO hebben waardoor er altijd sprake is van uitgebreide communicatie (wellicht ten koste gaand van de tijd genomen voor TS).
Nogmaals het is niet de taak van het forum zich daarin te mengen en ik beschouw de actie van Rene dan ook maar als puur persoonlijk en niet namens dit forum.

Zo heeft JO zelf ook eens een andere garage gewaarschuwd toen er onterechte aantijgingen aan hun adres op dit forum stonden.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

28 jul 2011 11:20
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nu klaar graag !! volgende wordt :smt143
Het lijkt mij duidelijk ...

Heeft verder nergens mee van doen , wat een gezeur zeg , zoals ik al aangaf, doe waar je jezelf goed bij voelt, er is hier niemand die iemand ergens naartoe dwingt :idea:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

28 jul 2011 11:23
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mocht het de startmotor niet zijn (wat ik geheel op mijn eigen ervaringen gebaseerd verwacht): het vervangen van de EGR klep kostte mij ongeveer hetzelfde als de nieuwe startmotor. Bij mij is de startmotor eerst gedaan. Onterecht? Nou nee want de nieuwe draait wel heel veel enthousiaster dan die oude. Maar het startprobleem was dus niet opgelost, waarna de EGR klep ook nog aan de beurt kwam. Bij mij beiden vervangen bij een officiële dealer voor totaal ca 800 euro.

28 jul 2011 11:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Citroën C5 - 2.0 16V LIGNE BUSINESS
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 65000

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik wil hier toch nog even reageren op bovenstaande. Het was niet mijn bedoeling om zoveel reacties los te maken maar ik wil dan toch wel graag nog even uitleggen waar mijn onvrede vandaan komt.

Mijn ontevredenheid komt vooral voort uit een opstapeling van kleine dingen. De communicatie in aanloop naar de afspraak, het niet verhelpen van mijn klachten en de prijs die stevig was.

Ik heb namelijk de afspraak via internet gemaakt, ik dacht nog dat is lekker makkelijk want dan kan ik alle punten waarnaar gekeken moet worden gewoon intikken dan gaat het zeker goed. Ook meteen aangegeven dat ik graag dat onderdeel om de toerenteller te repareren mee wil nemen en de reparatieset voor het achterruitje. Maar na een paar dagen wachten had ik nog geen reactie dus heb ik gebeld. Toen kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk druk was maar dat de afspraak nu genoteerd stond, meteen weer aangegeven naar welke punten gekeken moesten worden inclusief de bestelling voor de 2 onderdelen. Daarna nogmaals gebeld omdat ik wilde weten of het vervangend vervoer wat ik via internet aan had gegeven geregeld was. Dit was dus niet het geval maar werd ook nu weer geregeld.

Toen had ik er al de balen van omdat iets wat zo makkelijk lijkt blijkbaar erg moeilijk is. Maar goed, op het forum lees ik alleen maar positieve reacties dus ik dacht het zal wel net toevallig bij mij verkeerd gaan.

Maar toen na de onderhoudsbeurt mijn klachten niet waren verholpen en ook nog eens het achterruit reparatiesetje niet op voorraad bleek te zijn (maand van te voren afspraak gemaakt dus tijd zat om te bestellen) was het voor mij wel klaar. Daar kwam dan ook nog eens een rekening overheen waarvan ik niet was uitgegaan.

Dus vandaar dat ik in een eerdere post zeg dat ik niet zo tevreden ben en misschien waren mijn verwachtingen wel te hoog door al het positivisme hier op het forum maar ik zal er de volgende keer niet voor omrijden, ik ga dan gewoon naar de lokale garage.

28 jul 2011 17:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Even weer terug naar het startprobleem:

Het is goed mogelijk dat de startmotor hiervan de oorzaak is. De oude 2.0 hdi heeft wel eens last van een zwaar lopende startmotor. Vreemd genoeg merk je dat bij temperaturen boven 0 vrijwel niet, of minder, onder 0 start de motor ineens slecht.
Overigens zijn de verstuivers ook wel eens oorzaak van het slecht starten van de 'oude' 2 liter hdi

Het EGR probleem dat Henk Hulde noemt komt vrijwel uitsluitend voor bij de (ph2) 2.0 16V Hdi, zoals hij die zelf rijdt. Er is ook een software update voor deze motor mbt de egr werking.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

28 jul 2011 20:30
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2