Is het mogelijk om hier 215/65 R15 op te zetten ?
Ik snap dat er een kleine teller afwijking komt, Maar dat heeft de auto toch al.
Idee er achter. Meer grip, veiligheid en comfort.
Is dit mogelijk of is dit onverstandig ?
Thanks
Theopolis

en die eerdere Michelins waren Energy saver banden? Dan kan ik daar inkomen dat je iets met meer grip wilt.Theopolis schreef:Ik had me niet gerealiseerd dat de band hoger zou zijn. Dacht eigenlijk alleen breder.
Ik rij nu op Continental Premium contact 2 en goede band alleen slijt hij wat snel.
De michelins sleten minder hard maar andere eigenschappen zoals weggligging vind ik van de Continentals wel beter. Ga nu de Uniral Rainexpert gebruiken.
En dacht bij mezelf mogelijk is breder verstandiger qua grip.
Een C5? of willekeurige 16" velgen. Dat gaat vast niet passen, behalve als het een C4,C4P, Berlingo of een vergelijkbare Peug was.Ik heb originele Citroen 15 inch velgen erop zitten. Heb ook nog 16 inch velgen liggen (van mijn vorige auto).
Het algemene gevoel hier is dat 16" veel beter rijdt op een C5 en dat is ook technisch prima verklaarbaar. Er is ook een reden dat de gehele Ph.II standaard op die maat staat (215/55R16) evenals sommige Ph.I, zoals de mijne (2.2HDi) en de V6.En zit een beetje te twijfelen wat te doen. Bij 15 inch blijven of over stappen. Ben bang dat 16 inch slechter rijd. Bij mijn vorige auto was dit wel duidelijk het geval.

Klopt dat waren Michelin energy saversEvilTwin schreef: en die eerdere Michelins waren Energy saver banden? Dan kan ik daar inkomen dat je iets met meer grip wilt.
Helaas levert Michelin geen Primacy in jouw maat.
Was geen citroen. Was een Rover 620.Een C5? of willekeurige 16" velgen. Dat gaat vast niet passen, behalve als het een C4,C4P, Berlingo of een vergelijkbare Peug was.
Ik ga van het weekend een passen en meten. Op het oog lijken we wel te passen. Ik weet wel dat ze een vrij hoge ET waarde hebben 32 of 35. Zit nu 205/55R16 op.Het algemene gevoel hier is dat 16" veel beter rijdt op een C5 en dat is ook technisch prima verklaarbaar. Er is ook een reden dat de gehele Ph.II standaard op die maat staat (215/55R16) evenals sommige Ph.I, zoals de mijne (2.2HDi) en de V6.
Standaard ga je bij de C5 van 205/65R15 -> 215/55R16, maar de jouwe had origineel zelfs maar 195/65R15 (iirc).
Als je breder gaat ga je dus platter (grotere velg) en die velgen hebben een andere ET.
215/55R15 is veel te laag, veel te kleine afrol, onjuiste ET.
215/65R15 is te hoog, te grote afrol, onjuiste ET.

Hoe doe je dit ?Maarten schreef:Je kan eenvoudig de wijzer weer op nul zetten
Maarten schreef:Bestaat Michelin Primacy niet in 205/65R15?