Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
clairevanhaut
|
 Re: aanschaf C5
nou wat eerste vindsels.. http://www.autowereld.nl/citroen/c5-bre ... tails.htmlhttp://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/7937454zomaar 2 maar wat me wel opvalt is dat het binnenwerk er net zo uit ziet als bij een 407 (peugeot ).. geinig..
|
21 jun 2011 10:07 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
clairevanhaut schreef: maar dan vraag ik me af waarom ik daarvoor moet betalen.. ik koop een auto die toch wel tegen de 6000 euro aanzit.. dan heb ik toch "recht" op die bovag garantie zonder bijbetaling ? Het komt helaas in Bovag land voor dat de handelaren een loopje nemen met hun eigen voorwaarden. Dat roept de vragen op: -wat stelt dat Bovag nu helemaal voor? -wat voor handelaar houdt zich niet aan de eigen voorwaarden? Je moet het sowieso niet accepteren. NB de p407 is grotendeels gebaseerd op de C5.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jun 2011 10:59 |
|
 |
Lagoen
|
 Re: aanschaf C5
 Nu je het toch over de centen hebt de wegenbelasting voor een diesel is wel veel hoger dan voor een benzine uitvoering en ook iets hoger voor LPG G3, ook de verzekering het verbruik en de pompprijzen van de brandstoffen verschillen. Wat wil je nu?  Volgens mij kunnen we jou financieel geen advies geven hooguit onze ervaring met de techniek delen. Ga op je portemonnee,waar heb ik hem voor nodig en je gevoel af en laat hem vooraf keuren als je wantrouwig bent. Wat dealers betreft minder ervaring in Maastricht maar je wil hem toch het liefst bij je buurman kopen heb ik begrepen,doen dus. 
|
21 jun 2011 12:15 |
|
 |
clairevanhaut
|
 Re: aanschaf C5
tja.. lpg is financieel stukken aantrekkelijker maar we hikken een beetje tegen de slechte ervaringen die we her en der horen over de betrouwbaarheid van de installatie.. Qua aanschaf.. hoeft niet bij de buurman maar ik ga geen 2 uur rijden.. dus als mijn garageman hem event. wil aanschaffen dan ben ik blij.. maar goed.. daar gaan we nu niet vanuit natuurlijk.. We zijn nu vooral aan het zoeken.. en het viel me op dat het ene type c5 qua achterbank een mooie vlakke bank had en geen naad in het midden en er zijn types waar er dus wel een dikke naad zit.. en dat willen we dus niet.. pff. wie zei ook al weer dat een auto kopen leuk is 
|
21 jun 2011 13:12 |
|
 |
Lagoen
|
 Re: aanschaf C5
Ga je toch even met je naad naar een bekleder,probleem opgelost. Degene die zeggen dat LPG onbetrouwbaar is zijn meest mensen die er geen ervaring mee hebben en het gebruiken om op te koken. In het verleden vele auto's gereden met LPG G3 installatie en nooit grote problemen gehad. 2 uurtjes rijden naar Brabant en je ziet mooie en goed in alle uitvoeringen staan. Tja je moet er zelf iets voor doen ze komen ze thuis niet aanbieden. Benieuwd wat je nog meer voor problemen ziet bij het aankopen van een C5 break - misschien te lang of de machtige vering?
|
21 jun 2011 14:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Wat bedoel je met 'naad' .... naar mijn mening zijn alle achterbanken hetzelfde (berline & break) , hooguit ander stofje e/o leer ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
21 jun 2011 14:36 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Dikke naad? Alle C5s hebben achter drie zitplaatsen, incl driepuntsgordel en hoofdsteun. Maar die middelste zitplaats is wel iets smaller en vlakker gevormd. Of bedoel je de neerklapbare middenarmsteun? 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jun 2011 14:53 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Toch is het wel een beetje kort door de bocht om iedereen die LPG kritisch aanziet, voor doemdenker te verslijten. Zeker, LPG is goedkoop en redelijk betrouwbaar. Maar, lees de verschillende ervaringen van LPG-rijders alhier en kom tot de conclusie dat LPG niet probleemloos is. Is helemaal niet erg, zolang je je daar van bewust bent, en mee incalculeert dat er extra kosten in de vorm van bijvoorbeeld een pomp op je pad kan komen.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
21 jun 2011 15:24 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Nee, neem dan een diesel.
Die zijn pas probleemloos (not)
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
21 jun 2011 15:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Deze discussie is m.i. nutteloos, kies waar je je goed bij voelt, alle auto's hebben zo hun specifieke 'probleempjes' ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
21 jun 2011 15:39 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Precies Menno, @Claire, ik heb ervaring met diesel: veel koppel , laag verbruik,  maar ook trager, hogere belasting, heb nu een LPG-G3: smeuiigere motor, goedkoop tanken, stillere loop,  maar ook tank in de achterbak dus voor allebei is wat te zeggen. Heb nooit problemen met diesel gehad, en ook niet met LPG. Mijn voorkeur: diesel, vanwege het hoge koppel en de auto is " lui " te rijden, past beter bij m'n persoonlijkheid oftewel je moet een persoonlijkheids onderzoek ondergaan en dan de bijpassende C5 kopen 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
21 jun 2011 16:40 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Beste Claire,
Ik ben één van de kritische LPG rijders. Waarom kritisch? Omdat ik zelf herhaalde problemen heb gehad met de fa. VIALLE. De pompen welke zij (als enige) inbouwen zijn slijtgevoelig en onderhoudsonvriendelijk. Afhankelijk van de gekozen oplossing om dit te repareren ben je meestal tussen de €150 en €750 per pomp kwijt. Ik had in 255.000 km 4 pompen nodig. Op de pompen na(als je een VIALLE hebt) rijdt LPG-G3 uitstekend en probleemloos.
Daarvoor heb ik zo'n 6 jaar de klassieke (dus wegenbelastingdure) LPG, wat diesels en weer LPG (nu G3) gereden. Geen kwaad woord en geen enkel probleem. Inmiddels alweer 6 maanden en 20.000 km een spiksplinternieuwe LPG-G3 installatie GEEN VIALLEin laten bouwen in een jonge occasion C5.
Ik kan je dus, uit de grond van mijn hart, een LPG-G3 aanraden (al ingebouwd of een nieuwe installatie achteraf, €1750 bij een gerenomeerde installateur).
Het hangt geheel af van het gebruiksdoel van de C5 en het aantal kilometers dat je jaarlijks draait of het interessant is. Maar met de huidige prijzen is het dat al snel.
Mocht je een keer de boel willen zien, laat het effe weten. Dan kan je de wagen + LPG-G3 zien. Tussen Amsterdam en Dordrecht in West-Nederland valt er altijd wat daarvoor te regelen.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
21 jun 2011 16:57 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Klussie schreef: Nee, neem dan een diesel.
Die zijn pas probleemloos (not) Dat heb je mij niet horen zeggen. Er zijn voor- en nadelen aan beide zijden, en mijn doel is juist om iemand een realistisch beeld te geven en zich niet te laten blindstaren op de lage brandstofkosten. Dus leg me geen woorden in de mond... 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
21 jun 2011 17:04 |
|
 |
rolftw
V.I.P.
Geregistreerd: 04 okt 2010 17:47 Berichten: 310 Woonplaats: Ter Aar
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: aanschaf C5
Als jezelf al wat twijfels hebt, dan is het je nu inmiddels wel duidelijk neem ik aan  succes met je keuze, ik ben wel nieuwsgierig waar je nu naar neigt.... 
_________________ groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0 Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3) Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
|
21 jun 2011 17:48 |
|
 |
Kees64
|
 Re: aanschaf C5
 Bijna 270000 KM met een C5 2.0 break op een vialle LPG G3 installatie met alleen maar het onderhoud dat er eens aan moet gebeuren. Dus voor mij is gas meer dan op te koken je kan er ook hardstikke goed mee autorijden 
|
21 jun 2011 18:16 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|