Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Bikkel


ik heb een RD3 radio in de auto zitten maar vindt het geluid en het maximale volume maar zo zo.
een nieuwe radio (after market) wil ik eigenlijk niet omdat de set goed past in het interieur,
nu hoor ik geregeld van de HIFI pack in de C5
en ik bvraag me af of ik de radio die bij het HIFI pack hoort ook gewoon kan plaatsen als vervanger van de RD3?
afgezien nog van die radio proberen aan te schaffen uiteraard maar gaat het werken??
een nieuwe radio (after market) wil ik eigenlijk niet omdat de set goed past in het interieur,
nu hoor ik geregeld van de HIFI pack in de C5
en ik bvraag me af of ik de radio die bij het HIFI pack hoort ook gewoon kan plaatsen als vervanger van de RD3?
afgezien nog van die radio proberen aan te schaffen uiteraard maar gaat het werken??
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
In het hifipack zit dezelfde radioserie.
Bij het hifipack wordt een extra versterker achterin gebouwd, en de speakers worden vervangen.
Je kan niet zonder meer een extra versterker achterin plaatsen. C5's die niet de optie hifi pack hebben, hebben ook niet de benodigde draden (en zekeringen) liggen om zonder meer de versterker achterin van stroom en signaal te voorzien (draden trekken dus).
Bij het hifipack wordt een extra versterker achterin gebouwd, en de speakers worden vervangen.
Je kan niet zonder meer een extra versterker achterin plaatsen. C5's die niet de optie hifi pack hebben, hebben ook niet de benodigde draden (en zekeringen) liggen om zonder meer de versterker achterin van stroom en signaal te voorzien (draden trekken dus).
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
C5club Bikkel


opvolgende vraag :
kan je wel de RD3 radio vervangen door een RT2 of RT3?
zonder verlies van functionaliteit ?
kan je wel de RD3 radio vervangen door een RT2 of RT3?
zonder verlies van functionaliteit ?
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens mij kan je niet zomaar een RT(d)2 vervangen door een RT(d)3 en omgekeerd .... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
iemand al meer ervaring?Menno schreef:Volgens mij kan je niet zomaar een RT(d)2 vervangen door een RT(d)3 en omgekeerd ....
Ik kan een RT3 krijgen, en ben benieuwd of er iemand is die dat al eens heeft geprobeerd.
Ik heb geen interesse in de navi, alleen dualband GSM, en eventueel MP3 op CD-rom
C5club Bikkel


Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
als het een VAN RT3 is zou het moeten lukken, maar het dashboard is toch iets anders om het scherm te kunnen behuizen?
of is het een monochrome systeem?
als de Rt3 niet al te veel kost kan je het proberen
of is het een monochrome systeem?
als de Rt3 niet al te veel kost kan je het proberen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Op planete citroen zijn dergelijke ombouw projecten wel te vinden. Je moet in elk geval een RT3 VAN versie hebben. daarnaast heeft een RT3 een ander type scherm (moet je dus ook hebben, bij inbouw zul je merken dat ie een andere maat heeft, dus enige creativiteit is ook vereist), dubbele tuner dacht ik ook, dus ook je hele antenne kabel incl tussenkastje en dakding moet je vervangen.
Pin layouts zijn ook wel ergens te vinden, belangrijk is dat je ergens de juiste connectoren vindt om gemakkelijk eea aan te sluiten.
Het is een puist werk, maar wel te doen.
Pin layouts zijn ook wel ergens te vinden, belangrijk is dat je ergens de juiste connectoren vindt om gemakkelijk eea aan te sluiten.
Het is een puist werk, maar wel te doen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
is voor mij precies de reden om het niet te doen,dergelijke ombouw projecten
maar heb dan ook niet zo'n hoge eisen wat dat betreft..
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Ik vond het geluid ook maar waardeloos. Wilde bovendien mp3. Heb er een 2e handse pioneer in gelegd (Marktplaats voor de radio en ebay voor het inbouwframe), de luidsprekers in de deuren vervangen door fatsoenlijke exemplaren (ook marktplaats) en de bipolaire elco in de originele tweeters in het dashboard vervangen door MKT types. Zelfs mijn vriendin hoort dat marco Borsato significant beter klinkt...
nadeel is dat de stuurwielbediening niet meer werkt en de radio een minuut doorspeelt na afzetten contact. Voor de rest gewoon standaard...
nadeel is dat de stuurwielbediening niet meer werkt en de radio een minuut doorspeelt na afzetten contact. Voor de rest gewoon standaard...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik ben bang dat je de boel verkeerd hebt aangesloten. Bijv door een VAN+ te pakken ipv een geschakelde plus.
Een 2e hands pioneer is objectief gezien stap terug tov de originele Clarion, maar of iets beter klinkt is heel persoonlijk.
Een 2e hands pioneer is objectief gezien stap terug tov de originele Clarion, maar of iets beter klinkt is heel persoonlijk.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Nee hoor, de plus wordt wel degelijk geschakeld maar met een vertraging. Dat is bij Peugeot (reed ooit een 307 SW)hetzelfde. Zit m inderdaad in de bus maar daar wil je (lees ik) verder niet aanzitten...
Objectief gezien ??? Subjectief gezien zul je bedoelen... Geluid is een waarneming en dus altijd subjectief.
Elke Pioneer met de 4x50 watt mosfet eindtrap klinkt imho echt een klasse beter dan de originele Clarion, ook met de originele speakers. Probeer het maar uit, kwestie van 5 minuten en je weet het.
Maar de goedkoopste winst pak je door die bipolaire elko's in de dashboardtweeters te vervangen. Is wel wat gepiel want die zitten in het frame-pje gebouwd/geplakt. Elko's moet je in principe nooit in de geluidsweg zetten maar veel fabrikanten besparen graag een euro op een condensator. Begrijp ik niks van... Da's mijn eerste mod bij goedkopere luidsprekers. Je hoort zoveel meer detail en dus significant meer muziek.
Voor betere basweergave zonder subwoofer moet je echter de originele deurspeakers vervangen. Ik heb achterin geen tweeter bijgeplaatst en bij mijn Pioneer kun je achter als subwoofer schakelen vanuit de head unit. Je kunt zelfs de kantelfrequentie instellen.
Objectief gezien ??? Subjectief gezien zul je bedoelen... Geluid is een waarneming en dus altijd subjectief.
Elke Pioneer met de 4x50 watt mosfet eindtrap klinkt imho echt een klasse beter dan de originele Clarion, ook met de originele speakers. Probeer het maar uit, kwestie van 5 minuten en je weet het.
Maar de goedkoopste winst pak je door die bipolaire elko's in de dashboardtweeters te vervangen. Is wel wat gepiel want die zitten in het frame-pje gebouwd/geplakt. Elko's moet je in principe nooit in de geluidsweg zetten maar veel fabrikanten besparen graag een euro op een condensator. Begrijp ik niks van... Da's mijn eerste mod bij goedkopere luidsprekers. Je hoort zoveel meer detail en dus significant meer muziek.
Voor betere basweergave zonder subwoofer moet je echter de originele deurspeakers vervangen. Ik heb achterin geen tweeter bijgeplaatst en bij mijn Pioneer kun je achter als subwoofer schakelen vanuit de head unit. Je kunt zelfs de kantelfrequentie instellen.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De standaard Clarion heeft een "4x35W" TDA7385 eindtrap, die echt niet slechter klinkt dan de vergelijkbare ic eindtrap in je Pioneer.
Pioneer verkoopt al tien jaar headunits onder die naam Mosfet50. Dat is niet meer dan een marketing naam voor wat Pioneer aan hun (eigen?) eindtrap geeft. Of er daadwerkelijk Mosfets in zitten is overigens irrelevant. Je kunt prima klinkende eindtrappen maken met zowel BJTs als Mosfets en er zijn voldoende high-end spuller die op BJTs lopen.
Voor Pioneers Mosfet50 wordt ergens tussen 4x17W en 4x22W RMS opgegeven.
Voor de TDA7385 ook:
22W @14,4V
18,5W @13,2V
Qua specs dus lood om oud ijzer, maar dan ga ik objectief voor de TDA omdat daarvan netjes specs beschikbaar zijn op de website van de leverancier (st.com) en Clarion zich niet achter wazige marketingpraat verschuilt.
ST heeft ook een Mosfet eindtrap in hun assortiment btw. Da's de TDA7560, die wordt oa. gebruikt door Infinity (net als JBL een submerk van HarmanBecker).
De perceptie of iets beter klinkt is idd subjectief. Maar mp3s klinken objectief slechter dan CD's dus als je ergens een punt van wil maken is het geen mp3 draaien.
Pioneer verkoopt al tien jaar headunits onder die naam Mosfet50. Dat is niet meer dan een marketing naam voor wat Pioneer aan hun (eigen?) eindtrap geeft. Of er daadwerkelijk Mosfets in zitten is overigens irrelevant. Je kunt prima klinkende eindtrappen maken met zowel BJTs als Mosfets en er zijn voldoende high-end spuller die op BJTs lopen.
Voor Pioneers Mosfet50 wordt ergens tussen 4x17W en 4x22W RMS opgegeven.
Voor de TDA7385 ook:
22W @14,4V
18,5W @13,2V
Qua specs dus lood om oud ijzer, maar dan ga ik objectief voor de TDA omdat daarvan netjes specs beschikbaar zijn op de website van de leverancier (st.com) en Clarion zich niet achter wazige marketingpraat verschuilt.
ST heeft ook een Mosfet eindtrap in hun assortiment btw. Da's de TDA7560, die wordt oa. gebruikt door Infinity (net als JBL een submerk van HarmanBecker).
De perceptie of iets beter klinkt is idd subjectief. Maar mp3s klinken objectief slechter dan CD's dus als je ergens een punt van wil maken is het geen mp3 draaien.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:13
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: grijs metallic
Locatie: Tilburg
Ik ben het met je eens dat het verschil in geluid vast niet door het IC in de eindtrap wordt veroorzaakt. Pioneer heeft een "eigen" IC de PAL007A. Qua specs en Pinlayout compatibel met de TDA7560 (4x30W 4 Ohm 1 kHz 14,4 V) dus misschien gewoon alleen overgestempeld. Punt is dat er verschil in geluid is en ik waardeer het geluid van een Pioneer gewoon een stuk meer dan van de originele Clarion. Dat is ongetwijfeld persoonlijk. Mijn stelling is ga dus gewoon luisteren maar weet dat er verschil in geluid tussen diverse merken is...
Overigens speel ik thuis met buizenamps dus ik ben al helemaal geen fan van mosfets of transistoren voor audio...
Je stelling over kwaliteit van mp3 klopt, wel een knapperd die in een rijdende C5 het verschil hoort met een 192 of 320 audiostream mp3 ! En met WMA wordt het verschil nog kleiner. Dus ben ik het oneens met je stelling om geen mp3 in de auto te draaien. En ik ga ook graag voor het gemak van minder cd's op de zonneklep...
Overigens hoef je geen (dure) autospeakers te gaan zoeken. Ik neem een cm me en koop gewoon een paar passende 4 Ohms luidsprekers in de lokale recyclezaak. Ben je voor 15 euro de set klaar...
Overigens speel ik thuis met buizenamps dus ik ben al helemaal geen fan van mosfets of transistoren voor audio...
Je stelling over kwaliteit van mp3 klopt, wel een knapperd die in een rijdende C5 het verschil hoort met een 192 of 320 audiostream mp3 ! En met WMA wordt het verschil nog kleiner. Dus ben ik het oneens met je stelling om geen mp3 in de auto te draaien. En ik ga ook graag voor het gemak van minder cd's op de zonneklep...
Overigens hoef je geen (dure) autospeakers te gaan zoeken. Ik neem een cm me en koop gewoon een paar passende 4 Ohms luidsprekers in de lokale recyclezaak. Ben je voor 15 euro de set klaar...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik heb mijn standaardset wel eens beluisterd naast de JBL van Menno en ik prefereerde de mijne, dus ga ik geen geld in speakers stoppen, zonder garantie dat het beter wordt.
Met buizen ben ik ook goed bekend trouwens
Met buizen ben ik ook goed bekend trouwens
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



