met een gemiddelde van 8,3 l/100km,

wel redelijk veel snelweg,
wel heerlijk om te doen dergelijke afstanden
zonder kids op de achterbank

wat een rust dan ineens in de C5

is dit aan de hoge of lage kant?Okko schreef:2.0 HDI break 1 op 14
Komt redelijk overeen met het verbruik van de mijne met dezelfde motor. En je hoeft je m.i. niet te verkneukelen, want veel moeite kost het niet.Bobi schreef:1 op 16,5
Vind ik helemaal niet slecht voor zo'n grote auto! En ik moet zeggen dat ik 'm best wel eens op zen staart trap, vooral het doortrekken in 3e of 4e verzet op op- en afritten, heerlijk!
Ik tank ook gauw 62 of 63 liter. Maar er zit ook nog wel wat in de leidingen. Ik geloof dat EvilTwin eens 70 (?) liter getankt heeft. Dat zal wel zo ongeveer 'rijden op de damp' geweest zijn.Gisteren trouwens helemaal vol gegooid, ging ruim 65 liter in! Volgens het boekje heeft de tank een inhoud van 66 liter toch? Volgende keer toch maar wat eerder tanken dan
Bobi schreef:
Gisteren trouwens helemaal vol gegooid, ging ruim 65 liter in!
Maarten schreef:Volgens het boekje gaat er 66 in.
Jij hebt de ph2 2.0 HDiF, niet de ph1 2.0 HDi...
Bobi schreef:Oei das wel oppassen met zo'n olieverbruik! Is dat normaal voor de benzine modellen?
Heb je de auto nieuw of 2e hands gekocht? De reden dat ik het vraag is omdat ik in het verleden een Fiat Stilo Abarth heb gehad, die ook een slok olie lustte (1 op 2000 ongeveer) en bij nader onderzoek bleek dat de vorige eigenaar een keer een "droogloper" heeft gehad en de krukasschalen en lagers een flinke optater gehad hebben, met als gevolg dat er een nieuwe motor in moest.
74LMaarten schreef:Ik tank ook gauw 62 of 63 liter. Maar er zit ook nog wel wat in de leidingen. Ik geloof dat EvilTwin eens 70 (?) liter getankt heeft. Dat zal wel zo ongeveer 'rijden op de damp' geweest zijn.