Zowel bij warme als koude motor, wel erger bij warm dan bij koud. Voordat de ellende begon kon ik met m'n C5 de meeste rotondes in 3 nemen en pakte de motor bij het verlaten van de rotonde vloeiend weer op. Als ik nu, bijvoorbeeld door voorgangers, niet wat meer gas kan geven begint 'ie bij 1.500 vrij stevig te hikken en in te houden. Vanaf ongeveer 2.000 toeren is dat over en wanneer je echt gas geeft vanaf lage toeren trekt 'ie ook normaal door dat toerengebied. Ik zou niet zo'n moeite hebben met het gegeven "producteigenschap" als mijn C5 dit vanaf dag 1 gedaan zou hebben. Maar dat is dus niet zo en daarom bevalt dit me niet.Manitoba schreef:M'n auto is gisteren door iemand van onze afdeling Facility opgehaald ("rijdt heerlijk!"). Terug uit Neurenberg heb ik haar vanavond in H'sum opgepikt en ben naar huis gereden. En... Ik merk geen enkel verschilBij rustig rijden tussen 1.500 en 2.000 toeren stottert ze nog steeds (heel lichte trilling) en neiging tot inhouden. Bij 1.500 toeren oppakken in 3e versnelling is het echt bokken. Heb ook nog steeds het gevoel dat de turbo lang niet meer zo smeuïg oppakt als voordat de problemen zich voordeden. Of ben ik gewoon te kritisch?
Greetz,
Walter.
Bij volgas is er niks aan de hand, los van dat ik het vermoeden heb dat de turbo minder heftig in komt dan voordat de problemen begonnen. Maar dat kan ik niet bewijzen of hard maken.
Greetz,
Walter