Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Deadman
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2008 23:53 Berichten: 122 Woonplaats: Zegge
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Ik kan alleen met ervaring over een 1.8 praten maar ik heb rijcomfort zat. Rijdt lekker soepel en tot nu toe 0 problemen met die auto. Ja, gewoon onderhoud, voor de rest niets te klagen. En de comfort qua aankleding van de auto is persoonlijk. Heb natuurlijk nog nooit in een 2.0 gereden. Met de 1.8 vol beladen, 4 personen en volle dakkoffer richting buitenland was geen probleem. Je ziet het nog niet aan de auto dat ie beladen is dankzij dat heerlijke unieke veersysteem. Vindt hem beladen zelfs nog iets lekkerder rijden. Heb wel vorige maand een caravan gekocht (max 1400 kg beladen) dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ben van plan om naar Platja D'aro in Spanje te rijden. Volgens Robbert : Dat wordt hard werken voor het 1.8-aggie maar je gaat er komen, durf 'm toeren te laten maken en de dame brengt je overal. Ik heb met C5 en caravan van 1300 kg de Nassfeldpas genomen (grens Oostenrijk-Italie), die raad ik je af. Dus ik ben benieuwd. Had wel mijn oog laten vallen op deze auto. Die zou me toch wel naar boven sleuren ? http://www.autoweek.nl/occasion.php?mak ... P&cache=no
_________________ Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
|
18 nov 2010 22:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Daarmee kom je best boven, ook met sleurhut 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
18 nov 2010 23:00 |
|
 |
reymarc5
|
 Re: comfort gezocht
wij zijn sinds zes weken in het bezit van een c5 2.0 16v break exclusive op lpg. deze auto weegt bijna veertienhonderd kilo, maar het gemiddeld verbruik is tot nu toe na 2500 kilometer gereden te hebben 1:9.6, dat vind ik geen hoog verbruik voor een 2.0 op gas. een genot om in te rijden.
|
18 nov 2010 23:17 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
@ reymarc5 een genot om in te rijden.  Dat zijn ze allemaal 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 nov 2010 23:21 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Menno schreef: Daarmee kom je best boven, ook met sleurhut  Wel opvallend dat je vaak V6'en te koop aangeboden ziet worden die vlak voor een distributieriemwissel staat, zoals dit exemplaar ook weer. Wel iets om rekening mee te houden in de prijs, die distributieriemwissel is bij een V6 duurder dan 1000 euro...
|
19 nov 2010 10:06 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar idd een goed punt om naar te vragen ... Die van mij is al bij 90K gedaan namelijk.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
19 nov 2010 10:17 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Ik denk dat er veel auto's te koop staan, die vlak voor de distrb.wissel staan. Ik heb ook altijd verkocht net voor de wissel. Je gaat immers die kosten niet meer maken als je de auto gaat verkopen. Dat de wissel voor een V6 veel duurder zou zijn, betwijfel ik. Ik ben over 20.000 aan de beurt en de dealer doet dit onder de 100.-euro incl. grote beurt.
|
19 nov 2010 11:39 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
luc schreef: Dat de wissel voor een V6 veel duurder zou zijn, betwijfel ik. Ik ben over 20.000 aan de beurt en de dealer doet dit onder de 100.-euro incl. grote beurt. Ik vermoed dat daar een nulletje te weinig staat...... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 nov 2010 14:20 |
|
 |
ruud1958
|
 Re: comfort gezocht
Heren, Ik dank u allen voor het meedenken in onze afwegingen. Ik ben er nog niet helemaal uit. De vrouw wel..................zij wil een lichtgroene Dat zal het waarschijnlijk binnenkort dan ook wel worden. Ik laat het jullie binnenkort weten. m.vr.gr. Ruud1958
|
19 nov 2010 14:28 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
ruud1958 schreef: De vrouw wel..................zij wil een lichtgroene dat was al gebleken ja, zie linkvergeet trouwens ook niet de zandkleuren Sable Bivouac = goud met een hint groen   of Sable de Langrune = beige-goud    zoals al in het andere draadje opgemerkt, sommige van deze kleuren vertonen in het echt min of meer groentint. Dat hangt ook van het omgevingslicht af. en eventueel Vert Nova= donkergroen, vgl Vert Vega (Xm, Xantia) of Jaguar's British Racing Green; in het echt niet zo glinsterend als op dit modelletje: 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
19 nov 2010 14:59 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
Dit laatste groene model (NOR 155502) wordt officieel als "Vert Hurlevent" verkocht.
Er is ook nog een ander groen model (NOR 155501) die de benaming "Vert Longchamp" heeft gekregen.
Het is vaak op foto's heel moeilijk te zien wat het verschil tussen deze twee kleuren is en verkopers op Ebay en marktplaats gooien veel van deze modellen op één hoop onder de naam groen metallic.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
19 nov 2010 15:29 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
hmmm, ja er zijn nog meer (licht) groenen, 2001 en 2002...belgië... oa. Petit Pré, Hurlevent, Vega, Longchamps, Galant en Mer du Nord, maar daar een exemplaar of plaatje van vinden is echt ondoenlijk zie linkNova, Vega en Longchamps zijn redelijk donker, Galant ook dacht ik. Hurlevent is donker en naar het blauwe toe, absoluut niet zoals dat Norev modelletje hierboven.  Petit Pré is mogelijk wat lichter, fris en sprankelend, lente groen zeg maar. Mer du Nord is grijzig groen meen ik.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
19 nov 2010 17:41 |
|
 |
ruud1958
|
 het aankopen is begonnen
Beste bestuurders, Het gaat nu echt gebeuren, we hebben een keuze gemaakt . Gaf ik eerder aan dat onze keuze is gevallen op een lichtgroene C5 , gaan we nu daadwerkelijk actie ondernemen in de richting van een C5 , te zien op : linkU ziet het al ...........hij is alles behalve lichtgroen Maar ik moet bekennen; zo op het plaatje oogt het geweldig. Behalve dan....dat verschrikkelijke beeldscherm zo vlak voor de neus , met een (telefoon ?)draadje ernaast , dat moet er af. Dit model wordt in de advertentie difference 2 genoemd.........via kentekenregistratie haal ik "difference" er niet uit. Kunnen de kenners dit bevestigen? Mogelijk kent iemand deze auto toevallig? We willen proefrijden en een bod doen als e.e.a. ons aanstaat . Zijn er nog tips die jullie ons mee kunnen geven? groeten Ruud1958
|
19 nov 2010 21:51 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
ziet er mooi uit, zo op deze foto's
probeer alle knoppen, alle elektrische dingen, check het achterruitje en eventuele roest op achterklep, en probeer er een garantie periode bij te krijgen, want deze prijs is ZONDER garantie!
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
19 nov 2010 21:57 |
|
 |
jtbakker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58 Berichten: 327 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: comfort gezocht
de C5 is geen stoplicht sprinter, daar hebben ze gewoon te veel moeite mee om snel vanuit stilstand op gang te komen. Maar dat zoek je ook niet dus dat is geen probleem.
Ik zou sowieso gewoon een proefritje maken met een 1.8 en een 2 liter om het verschil te ervaren. Zelf rijden we in een 1.8i en ik vind het persoonlijk voldoende.
Een phase II is volgens mij al gauw zo'n 100 kg zwaarder als een phI ivm toevoeging knieairbag, etc. , een phII met een 1.8 is misschien wel krapjes. Het is natuurlijk ook maar net waar je de auto allemaal voor gaat gebruiken. Ga je vaker met een caravan op pad dan kan ik mij voorstellen dat een 1.8 minder comfortable is. (eerder een lagere versnelling, vaker schakelen). Voor binnen NL en niet vaak met een caravan volstaat de 1.8 prima.
De 1.8 wordt ook toegepast in o.a. peugeot 407-en en picasso's die nog zwaarder zijn, je zou eens naar deze ervaringen kunnen zoeken.
De 1.8 staat wel bekend dat ze wat meer olie drinken. De 1.8 is qua gewicht net ff iets lichter, waar je met de wegenbelasting net een tree lager zit. berline 1.8: max 1500 kg trekken break 1.8: 1300 kg max trekken break 2.0: 1500 kg max trekken
succes met je zoektocht.
_________________ Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004 update naar Exclusief: - instap verlichting - portier verlichting - 16" Hungaro velgen - xenon H7 4300 K - instaplijsten - audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers) - LED DRL -------- ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
|
19 nov 2010 22:36 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|