Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Stotteren bij koude motor 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Het was toen een nieuwe auto hoor. ;)

Dat indikken van de olie had ik nog niet in verband gebracht met de klepstoterproblemen, maar misschien heb je daar wel een punt.
Verschillende rijders melden dat de problemen verminderen na het verversen met 5W30 of 5W40.

:smt017

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


26 aug 2010 19:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
gisteren tussen de buien door de weerstand van de inlaatluchttemperatuursensor gemeten: 1600 ohm. De motor was nog niet echt koud (2 uur daarvoor nog gerden) dus rekening houdend met de waardes 6250 ohm bij koude motor (20 gr.) en 600 ohm bij warme motor (80 gr.) dan zou die 1600 ohm wel een beetje kunnen kloppen. Toen ik toch bezig was heb ik het inwendige van het gasklephuis gereinigd (dikke zwarte aanslag) en ook bleek dat mijn luchtfilter, dat er pas 20.000 km in zit, behoorlijk vuil was. Luchtfilter dus ook vervangen en vanochtend bij de koude start was het hinderlijke inhouden bijna weg. Kan natuurlijk eenmalig toeval zijn, dus de komende tijd zal ik het in de gaten houden.


27 aug 2010 20:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
even een update van mijn bericht van 27 aug. Beide sensoren koud doorgemeten en de ohm-waarden kloppen.
De vacuümleidingen die op het gasklephuis zijn aangesloten schoongemaakt, in één ervan (de kleinste) zat wat olieachtige drap. Inhouden na de koude start is voor 90% verdwenen. Eigenlijk voor het eerst dat ik bij een auto een gasklephuis heb gezien dat best wel vuil was. Heeft misschien met de EGR te maken.


04 sep 2010 11:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
de EGR lucht komt niet via de gasklap in het inlaatspruitstuk terecht.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 sep 2010 12:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
bedankt voor de nuttige toevoeging. Als ik het goed zie toch wel in het inlaatspruitstuk (slang nr. 3). Vandaar dat ik mij afvraag waarom het gasklephuis onder de gasklep en het daaronder gelegen gedeelte van het inlaatspruitstuk zo vuil was. En met vuil bedoel ik dat een behoorlijk zwarte aanslag. Het gedeelte van het gasklephuis boven de gasklep is (was) schoon, dus misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Of maak ik ergens nog een denkfout?


04 sep 2010 13:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Ik denk dat het klopt, maar de EGR aansluiting zit met opzet daar waar ook de gasklep zit, anders mengt de verse lucht niet met de uitlaatlucht. :idea:

En vwb drab, drek of aanslag in een inlaatsrpuitstuk, dat is denk ik niet te voorkomen met EGR, maar voordat je EGRs had kreeg je al vervuiling door carterafzuiging. De nieuwere EW10A (2004->) had daarom ook al geen EGR meer.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 sep 2010 14:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Hallo Allemaal, even voorstellen!
Ik ben nieuw op dit forum maar rij al enige jaren citroën. Rij nu een C5 exlusife 2.0 (geen hpi).

Het probleem van een stotende motor is mij ook niet gespaard gebleven. Na aanschaf van deze c5 heeft de auto ongeveer 4 weken bij de garage gestaan. Hier hebben ze ongeveer al het mogelijke gedaan nieuwe elektronica incl computer, injectoren gecalibreerd, klepstoters vervangen, nieuwe bobine, ect ect.
Dit heeft echter niet geholpen tot er een berichtje kwam van een monteur uit frankrijk. De oplossing is heel simpel! het blijkt dat een bepaald aantal motoren klepstoters heeft met een te "nauwe"doorgang, hierdoor gaat de motor stoten waneer hij koud is, de olie moet nog warm worden en wordt hier door ook minder stropig.
Advies was uit frankrijk 0w30 full synthetische olie te gebruiken.
Na het vervangen van de oude olie en het verversen van nieuwe, ja je raad het al probleem opgelost.
Gr een liefhebber.


13 sep 2010 15:24
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Bekend probleem hoor die klepstoters :P hier op het forum al e.e.a. over te vinden ;)

Wel een goed punt om te controleren.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


13 sep 2010 15:34
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 11 jan 2009 15:40
Berichten: 42
Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 Break 2.0 Differance
Opties: Cruisecontrol,Climate Control,Regensensor,Parkeersensor achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Beste ten hoope,

Het vervangen van de olie is 1 van de 1e dingen die men hier aangeeft bij die probleem. Maakt verder niet uit maar dat je het even weet. Ik ga toch voor de laatste tip het EGR en toebehoren eens goed nakijken.

Ik meld mijn bevindingen zsm.


13 sep 2010 15:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stotteren bij koude motor
Hallo luitjes,
Na het lezen van dit draadje tot de conclusie gekomen dat het stotteren (als ze het koud heeft),
zou kunnen komen van een kapotte olie temperatuur sensor.
De meter komt pas na 10km op de witte streep.
Ik ga morgen gelijk een nieuwe sensor plaatsen.
nu nog uitvinden waar dat ding zit.
groetjes reinder


28 sep 2010 20:03
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.