Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Ja ik heb de sleutel eruit gekregen maar ik ga nu naar Zwitserland met mijn caravan en nu de trekhaak eronder.
Wat een geworstel ,ben maar naar de garage gereden die hadden hem er zo onder je moet op die ring drukken en dan klikt ie er zo in.
Ik heb twee C5 gereden met een vaste trekhaak nu C5 type2 met afneembaar kogel het is mooi maar een hoop gelazer stekkerdoos is ook wegklapbaar probeer de caravanstekker er maar in te krijgen dus niet.
Wagen op de hoogste stand dan is de stekker te plaatsen maar nu is het snoer van mijn caravan weer te kort en zo gaan we door dank zei dit forum ben ik wel een hoop wijzer geworden.
Groeten Robbert
Wat een geworstel ,ben maar naar de garage gereden die hadden hem er zo onder je moet op die ring drukken en dan klikt ie er zo in.
Ik heb twee C5 gereden met een vaste trekhaak nu C5 type2 met afneembaar kogel het is mooi maar een hoop gelazer stekkerdoos is ook wegklapbaar probeer de caravanstekker er maar in te krijgen dus niet.
Wagen op de hoogste stand dan is de stekker te plaatsen maar nu is het snoer van mijn caravan weer te kort en zo gaan we door dank zei dit forum ben ik wel een hoop wijzer geworden.
Groeten Robbert
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Ik heb ook datzelfde probleem gehad dat ik de trekhaak niet kon verwijderen van de auto. Uiteindelijk heeft de deler het gadaan met "grof"geweld. Het is belangrijk om als je de haak niet gebruikt deze direct te verwijderen en goed te smeren. Daarna direct stofvrij opbergen. Hij zit bij mij in een opberggruimte links in de kofferbak.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik heb net een 2e hands Bosal trekhaak gemonteerd, maar heb precies het omgekeerde: De haak was er los bij, de sleuteltjes kunnen er uit en het pinnetje kan losjes in en uit. Alleen : hij loct niet als je hem in de wagen drukt. Ra ra ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar

Goededag Citrofielen,
Ik ben ook in het bezit van deze mooie bosal trekhaak (kuch).
Bij aankoop heeft de verkoper de trekhaak nog even gedemonstreerd en hij werkte prima, ik heb hem zelf nog 2 keer gemonteerd zonder problemen, maar afgelopen week lukte het mij niet meer om de knop geheel rond te draaien.
Ik had geen sleuteltje en er bleek een afgebroken sleuteltje in het slot te zitten.
Iig heb ik met wat gepeuter het sleuteltje er uit gekregen en bij een sleutelmaker 2 nieuwe sleuteltjes laten bijmaken (€5,00).
De nieuwe sleuteltjes werkten prima, maar ik kreeg de knop nog niet helemaal rondgedraaid (hij wou niet vergrendelen).
Op basis van dit forum de knop er even af gehaald en de as geprobeerd rond te draaien, hij schuift fijn naar binnen maar vergrendelen doet i niet.
Vervolgens ook nog het onderste gedeelte verwijderd (met de inbus schroef), waarna ik de as kon verwijderen.
Nu lijk ik een paar problemen te hebben:
- Nu blijkt de as beschadigd te zijn, het tandwiel waarmee je normaal de pin naar onderen draait mist 2 tandjes (afgebroken).
- De pen aan de bovenzijde hoort zicht te vergrendelen, wat hij dus niet meer deed, maar het enige wat ik zie is dat er een gat in de pin zit waar vast en zeker ooit iets ingezeten heeft wat het pinnetje naar buiten hoorde te drukken als hij bij dat punt kwam, dit lijkt "spontaan" weg te zijn, nu kan het natuurlijk zijn dat ondanks mijn voorzichtigheid dit weggesprongen is zonder dat ik hier iets van merkte.
- Toen ik de as verwijderde kwam er een grote veer mee, hoe deze er terug in moet is mij een raadsel.
Het is niet de eerste keer dat ik iets uit elkaar haal, maar er lijkt nu toch echt iets niet te kloppen.
Mijn vraag aan jullie:
- Is zo'n as los te krijgen?
- Weet iemand misschien wat er bovenaan in de pen hoort te zitten zodat hij vergrendeld?
- En weet iemand hoe dat ding weer in elkaar moet.
Ik kan natuurlijk wel een nieuwe kopen, maar repareren is vele male leuker (en goedkoper).
Ik ben ook in het bezit van deze mooie bosal trekhaak (kuch).
Bij aankoop heeft de verkoper de trekhaak nog even gedemonstreerd en hij werkte prima, ik heb hem zelf nog 2 keer gemonteerd zonder problemen, maar afgelopen week lukte het mij niet meer om de knop geheel rond te draaien.
Ik had geen sleuteltje en er bleek een afgebroken sleuteltje in het slot te zitten.
Iig heb ik met wat gepeuter het sleuteltje er uit gekregen en bij een sleutelmaker 2 nieuwe sleuteltjes laten bijmaken (€5,00).
De nieuwe sleuteltjes werkten prima, maar ik kreeg de knop nog niet helemaal rondgedraaid (hij wou niet vergrendelen).
Op basis van dit forum de knop er even af gehaald en de as geprobeerd rond te draaien, hij schuift fijn naar binnen maar vergrendelen doet i niet.
Vervolgens ook nog het onderste gedeelte verwijderd (met de inbus schroef), waarna ik de as kon verwijderen.
Nu lijk ik een paar problemen te hebben:
- Nu blijkt de as beschadigd te zijn, het tandwiel waarmee je normaal de pin naar onderen draait mist 2 tandjes (afgebroken).
- De pen aan de bovenzijde hoort zicht te vergrendelen, wat hij dus niet meer deed, maar het enige wat ik zie is dat er een gat in de pin zit waar vast en zeker ooit iets ingezeten heeft wat het pinnetje naar buiten hoorde te drukken als hij bij dat punt kwam, dit lijkt "spontaan" weg te zijn, nu kan het natuurlijk zijn dat ondanks mijn voorzichtigheid dit weggesprongen is zonder dat ik hier iets van merkte.
- Toen ik de as verwijderde kwam er een grote veer mee, hoe deze er terug in moet is mij een raadsel.
Het is niet de eerste keer dat ik iets uit elkaar haal, maar er lijkt nu toch echt iets niet te kloppen.
Mijn vraag aan jullie:
- Is zo'n as los te krijgen?
- Weet iemand misschien wat er bovenaan in de pen hoort te zitten zodat hij vergrendeld?
- En weet iemand hoe dat ding weer in elkaar moet.
Ik kan natuurlijk wel een nieuwe kopen, maar repareren is vele male leuker (en goedkoper).
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
nicknick dit lijkt op het probleem wat ik ook had met de bosal. bosal heeft dit onder garantie gerepareerd + een nieuw sleuteltje geleverd. ik moest alleen de verzendkosten betalen aan de bosal verkoper (waar ik hem niet eens gekocht had) er is hier wel een draadje over.
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.

C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37
Auto: nu Subaru Legacy , C5 Break 2004' verkocht
Opties: trekhaak parkeersensoren achter, lmv 17 inch
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198000
Kleur: zilvergrijs
ik had precies hetzelfde tandjes afgebroken. Bij mij hebben ze een nieuwe kop besteld en deze geleverd. oude was niet te repareren. dus dat is dus even geld uitgeven en daarna altijd goed smeren.
hihaho

op het gedeelte van de trekhaak die in de bevestiging gaat zit een pennetje, als dit een zacht tikje met een hard voorwerp geeft, dan draait de pal terug en kan je de sleutel er uit nemen. de pal draait met grote kracht dus kijk uit voor je handen.
JanJ
JanJ
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:48
Auto: C5 2.0 Break Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10266CJ
Productienummer: 10103
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 184152
Kleur: Blauw
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:
Betekent de groene kleur dat ie vast zit of dat ie los gekoppeld kan worden?
Een Citroën onderga je!
C5 2.0 Benz. Break Athena 2005
C5 2.0 Benz. Break Athena 2005

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Groen betekent OK, dus correct aangekoppeld.Olnzel schreef:Betekent de groene kleur dat ie vast zit of dat ie los gekoppeld kan worden?

V.I.P.


Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:40
Auto: C5 PH2 2.016v
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133.000
Kleur: metallic grijs
Hallo, ook ik heb een Bosal afneembare trekhaak. Echter, hij lijkt nooit gebruikt en ik kwam erachter dat het klepje van de stoomtoevoer klem zit tussen de bumper (plastic rand) en de trekhaakhouder. Hierdoor kan het klepje van de stroomtoevoer niet open. Voordat ik begin een stukje uit de zwarte kunstof rand van de bumper te zagen, kan iemand aangeven of dit nodig is / een foto plaatsen ? Dank u!
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Nee hoor niks uit de bumper zagen. Je kunt het "stopcontact" naar beneden draaien. Gaat wat zwaar maar het moet ook niet vanzelf gaan.
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:11
Auto: C5 break Caractere 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 34300
Kleur: Gris Aluminium
Ik vind het ook een onding maar uiteindelijk lukt het wel om hem er onder te krijgen.
Hier heb je de handleiding
http://www.atbtrekhaken.be/media/handleidingen/AK6.pdf
Suc6
Ab
Hier heb je de handleiding
http://www.atbtrekhaken.be/media/handleidingen/AK6.pdf
Suc6
Ab
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een vraag
als men nu de sleutel verloren bent ,en men boord het uit waar de sleutel in moet ,kan men de trekhaak dan nog gebruiken
voor het uitboren geen probleem ik boor los door een lager (rolement)
als men nu de sleutel verloren bent ,en men boord het uit waar de sleutel in moet ,kan men de trekhaak dan nog gebruiken
voor het uitboren geen probleem ik boor los door een lager (rolement)
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
ja, alleen is-ie dan voor iedereen 'afneembaar' ....willy4 schreef:een vraag
als men nu de sleutel verloren bent ,en men boord het uit waar de sleutel in moet ,kan men de trekhaak dan nog gebruiken
voor het uitboren geen probleem ik boor los door een lager (rolement)