Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Niemand hier jong geweest ? 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 mar 2009 18:14
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Locatie: Tilburg
Menno schreef:Niemand hier jong geweest ?
Ben ik toch nog
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Busje PUR doet wonderenalzheimer schreef:zo'n buurjongen heb ik ookynsaine schreef:denk vooral met mijn uitlaat dat het een schone sound geeft als ik in dunne straat optrek
@ Ynsaine : zo'n uitlaat klinkt nog mooier met een open air filter van K&N.
dit is zo'n inlegfilter, hier heb je géén extra geluid van.
met deze vervang je je originele filter

en wil voor het geluid, dan moet je een zogenaamde 57i kit nemen (cold air intake).
dat is deze.

Die laatse had ik in mijn jonge jaren op een VW Golf 2.0-16V zitten
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
ms-C5 schreef:Busje PUR doet wonderen![]()
Ja goed hé
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
de 57i heb ik op de v6 zitten en ik ben ook geen 18 meer oh ja ik heb ook een dubbele Sebring eronder
je hoort er niets van hoor als je normaal rijdt
maar oweeee als je het pedaal vloert dan gaan alle kleppen open en komt er wat los 
je hoort er niets van hoor als je normaal rijdt
Greetz Martijn
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 mar 2009 18:14
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Locatie: Tilburg
Tja, op een V6 wordt uit een ander vaatje getapt, dan is het inderdaad wel aardig als je zo'n gezapige bak even op zijn donder geeft. En dan heel wat auto's achter je laat. Daar zie ik de lol wel van in 
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:31
Auto: berline 1.8i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 98800
Kleur: zilver
Locatie: België
ja dat is
grappig als ze allemaal omkijken
grtz
grtz
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
K&N Nederland schreef mij dat er geen olie inzit en daardoor veroorzaken de K&N filters ook geen schade aan die luchtmassa sensoren. Volgens K&N Ned. heeft mijn auto ook geen luchtmassa sensor dus is dit sowieso n.v.t.
Toch fijn om te weten.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik zag dat er trouwens diverse makers van dit soort filters zijn:
JR, ca 40 euro


Green ca 60 euro


K&N, ca 70 euro


Al deze filters zijn katoenlagen tussen gaas. Aan de detailfoto's te zien ook redelijk identiek, in elk geval qua werkingsprincipe. allemaal hebben ze ook een gelijkwaardige reconditioning set, bestaande uit een reiniger en olie.
Je hebt ook nog Pipercross, maar dat is foam, ca 40 euro. Overigens met een zelfde reconditioning set.


Lijkt me wat minder goed filteren (maar wel veel lucht doorlaten natuurlijk)
JR, ca 40 euro


Green ca 60 euro


K&N, ca 70 euro


Al deze filters zijn katoenlagen tussen gaas. Aan de detailfoto's te zien ook redelijk identiek, in elk geval qua werkingsprincipe. allemaal hebben ze ook een gelijkwaardige reconditioning set, bestaande uit een reiniger en olie.
Je hebt ook nog Pipercross, maar dat is foam, ca 40 euro. Overigens met een zelfde reconditioning set.


Lijkt me wat minder goed filteren (maar wel veel lucht doorlaten natuurlijk)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
exroosje, mooi dat je nog meer merken hebt gevonden. mn auto staat nu bij de lpg inbouwer dus ff afwachten hoe ie t daarna doet.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:31
Auto: berline 1.8i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 98800
Kleur: zilver
Locatie: België
lekker
ik ga binnenkort wel is keer rond horen
maar eerst ga ik distrubutieriem laten vervangen en miss remmen van voor vervangen als het nodig zou zijn.
mvg
maar eerst ga ik distrubutieriem laten vervangen en miss remmen van voor vervangen als het nodig zou zijn.
mvg
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb op ebay voor ruim 40 pond een K&N inlegfilter opgeduikeld voor mijn ph2 V6. Die kan wel wat lucht gebruiken leek me (zelfde best wel kleine filter als de 1.8 en 2l)
Eerste ervaringen zijn goed, in dat er niets van te horen is. Zal niet vertellen dat ie veel beter optrekt of zo, want dat zit toch tussen de oren.
Hoop dat ie het in de bergen ook nog goed doet. Al vermoed ik dat het issue van exclusivebreak eerder in dit topic te maken heeft met de lpg verdamper (die is nl. afhankelijk van de onderdruk in het inlaatspruitstuk en dat wordt juist minder met zo'n k&N filter)
Eerste ervaringen zijn goed, in dat er niets van te horen is. Zal niet vertellen dat ie veel beter optrekt of zo, want dat zit toch tussen de oren.
Hoop dat ie het in de bergen ook nog goed doet. Al vermoed ik dat het issue van exclusivebreak eerder in dit topic te maken heeft met de lpg verdamper (die is nl. afhankelijk van de onderdruk in het inlaatspruitstuk en dat wordt juist minder met zo'n k&N filter)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 




