Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Volgende
 Citroen bijzonder door de vering? 

Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! 77%  77%  [ 208 ]
mee eens: het zit 'm niet in de vering! 23%  23%  [ 61 ]
Totaal aantal stemmen : 269

 Citroen bijzonder door de vering? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Wij kennen mensen die al heel hun leven met HP rijden zonder grote problemen, we kennen ook mensen met een xm die destijds sneller lekte dan je kon bijvullen. (was ook wel een 2e hands gekochte wagen, dus mss ooit een ander serieus probleem gehad, ongeluk bvb)

Maar ik denk dat de laatste jaren de HP techniek vrij betrouwbaar is. En ja ook met een normale ophanging kan er al wel eens iets mis gaan.


19 dec 2009 19:27
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
tja, bij mij zijn al 3 veercilinders vervangen! ze lekte allemaal.. nog geen 15.000 km op de teller!!


19 dec 2009 21:11
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
in de lease...ja, vond ik ook nooit een probleem, als prive auto kijk ik er iets anders tegen aan.
Natuurlijk is het degelijker geworden maar het is toch een extra stukje techniek wat er in zit.
Net zoals het kiezen tussen een 2 liter atmosferische motor of een 1.6THP turbo. Ff iets complexer die turbo op een benzine motor en ik hou het erop dat de atmosferische motor iets minder gauw problemen zal geven en minder onderhoudsgevoelig is.
Turbo moet je altijd ff laten afkoelen na een snelle rit en je moet ook vaker de olie verversen etc. In de lease..who cares, maar die tijd is voor mij over.
HP en turbo zijn nogal heftige zaken in een auto. De kans op storing is gewoon groter, ook al is dat misschien maar een klein beetje meer, maar toch....... Ik hou van probleemloze auto's die t gewoon altijd doen :smt190 Misschien simpel gedacht maar ja ik ben een techneut/mechanicus en ken de eventuele consequenties van al die mooie technieken.
In de lease zou het voor mij geen probleem zijn, THP en HP :smt193

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


19 dec 2009 23:40
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Schokbrekers zijn afaik vaker aan vervanging toe dan veerbollen of veercilinders...

_________________
Johan


19 dec 2009 23:48
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Zo is dat.
Vroeger toen ik in een BX of Xm reed kreeg ik ook altijd commentaar van mensen die er niets van wisten.
"Oh jee, als je maar niets met de vering krijgt"

Steevast was mijn antwoord dan ook dat de vering het enige was dat heel bleef aan de auto...

Meteen uitgeluld.

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


19 dec 2009 23:56
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Ach, ik was eens 100 gulden (toen nog) kwijt aan een bollencheck/vullen + vloeistof bij Cyparse voor m'n Xantia...

Hilariteit bij een collega, tot er 1 schokbreker van z'n golf kaduuk was... Wat had 'ie er de pest in.. 150 gulden excl. montage.

"Goh, ik had m'n hele vering weer als nieuw voor de helft van dat bedrag...." :lol:

_________________
Johan


20 dec 2009 16:18
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
filip schreef:
tja, bij mij zijn al 3 veercilinders vervangen! ze lekte allemaal.. nog geen 15.000 km op de teller!!
Maar de auto was dan ook door een put gestuiterd ;-) --> Categorie ongeluk?


20 dec 2009 16:38
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
WackoH schreef:
filip schreef:
tja, bij mij zijn al 3 veercilinders vervangen! ze lekte allemaal.. nog geen 15.000 km op de teller!!
Maar de auto was dan ook door een put gestuiterd ;-) --> Categorie ongeluk?

dat klopt, maar mijn dealer zei dat het daar niks mee te maken had? want band en velg was onder omnium!!! veercilinders onder fabrieks garantie!!!


20 dec 2009 16:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Dat ongeluk kan natuurlijk de veercilinders tot gevolg gehad hebben, en dat ze het niet direct konden herkennen als schade. Want als ik me niet vergis was het defect niet opgemerkt.
Als ik me niet vergis begonnen de problemen pas na het ongeluk, en om een band+ velg stuk te krijgen is er serieuze slag nodig.

Daar tegenover staat dat er hier nog mensen last van hebben dacht ik. Dus het kan gebeuren, er kan altijd iets mis gaan. Maar ik denk eigenlijk niet dat er bij degelijk onderhoud veel problemen zijn met de HP in de C5.


20 dec 2009 17:18
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
gvwijnen schreef:
Dat ongeluk kan natuurlijk de veercilinders tot gevolg gehad hebben, en dat ze het niet direct konden herkennen als schade. Want als ik me niet vergis was het defect niet opgemerkt.
Als ik me niet vergis begonnen de problemen pas na het ongeluk, en om een band+ velg stuk te krijgen is er serieuze slag nodig.

Daar tegenover staat dat er hier nog mensen last van hebben dacht ik. Dus het kan gebeuren, er kan altijd iets mis gaan. Maar ik denk eigenlijk niet dat er bij degelijk onderhoud veel problemen zijn met de HP in de C5.


veercilinders zijn vervangen dus zal nu wel oke zijn.
eigenlijk is het ergste dat hij verkeerd is uitgelijnd!!!! is nu nog niet 100% terug inorde :(
ze hadden er niet mogen aan uitlijnen!!!


20 dec 2009 17:41
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
idd kan je met gewone vering ook pech hebben, is mij iig nog nooit gebeurd. Wel een keer schokbrekers moeten vervangen van mn 15 jaar oude mazda 616, mn 1ste auto(1974). Wat een roestbak was dat :cry: De motor was echter onverwoestbaar. Maar dat waren mn BX motoren ook.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


21 dec 2009 10:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Die HP vering begint steeds meer en meer bewondering te wekken.
Op de snelweg is het werkelijk indrukwekkend wat voor comfort je hebt.
Nog nooit zo zacht over de E40 gegleden, ook niet met de duurdere duitse dingen met stalen veren.

Op binnenwegen hetzelfde, snel op elkaar volgende oneffenheden worden indrukwekkend weggewerkt.
Filtering van kasseistenen e.d. is echter toch iets beter met de wokkelvering als ik het me goed kan herinneren.


08 jan 2010 18:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Jep, HP is zeker op de snelweg (of algemeen hogere snelheden) zeer goed.
Korte dwarsribbels bij lagere snelheid (bijvoorbeeld de overgang van weg naar viaduct, in de file) voel ik wel harder dan met mijn vorige auto op gewone vering.

En de vraag, zou Citroën zichzelf niet meer zijn zonder HP? Nee, denk het niet. Ik denk dat HP op de grote modellen eigenlijk wel altijd leverbaar zou moeten blijven (indien niet standaard), maar bijvoorbeeld de C4 coupé vind ik toch echt wel een Citroën, bijzonder design en leuke snufjes.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


08 jan 2010 20:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Zolang het een meerwaarde kan bieden zal het zeker leverbaar blijven denk ik. Dat het op de kleinere modellen (c3-C4) niet leverbaar is is begrijpbaar.
Ten eerste zou het veel te duur zijn om het te installeren, en ik heb ooit eens met een C4 gereden, en dit is een geheel ander type wagen dan de C5. Het is veel levendiger, plezieriger, speelser om te rijden. En dit gaat niet zo goed samen met HP. Overigens is de C4 nog altijd de comfortabelste wagen uit zijn klasse.

En op de C5 merk je dat met wokkels ook erg veel mogelijk is, het verschil wordt steeds kleiner, zeker op reagionale wegen waar je met snelheden van 70-90 moet rijden merk je nauwelijks verschil, als de wokkel versie zelfs niet beter is onder die omstandigheden.

Wat ik wel merk, hier iets verder ligt een geweldig slecht stuk baan.
Grote dwarse kluilen worden niet zo goed opgevangen eigenlijk. Of toch zeker niet beter dan met wokkels, maar kleinere snel opeenvolgende oneffenheden die iets verder liggen worden indrukwekkend opgevangen en daar is het verschil met wokkels enorm.

Al bij al heb je met de C5 dus vooral op de snelweg een gigantisch comfort, daar is het op het eerste zicht een stapje beter nog dan op een mercedes E. Op kleinere wegen is de C5 dan weer een duidelijk de mindere op vlak van comfort. Maar je zit dan ook met een gigantisch prijsverschil van 15000-20000 euro in belgie voor hetzelfde. Dan mag het al iets beter zijn :lol:


09 jan 2010 12:44
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
vergeleken met mn vorige auto, de C4 Picasso 5P is de vering een stuk straffer. De auto deint heel weinig en je kan de bochten makkelijker snel nemen. Het gevoel is die van een zeer solide auto waar je lekker snel mee uit de voeten kan. En zij is zooooo mooi :citrofiel

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


13 jan 2010 00:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.