Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
		    Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Even een vraagje waar ik zo snel met zoeken geen antwoord op heb kunnen vinden.
Mijn C5 heeft af-fabriek Xenon. Nu valt het mij de laatste tijd op dat bv. tijdens optrekken de verlichting even flikkert of op andere momenten dat de vering wat harder moet werken. Ik zie het overdag bv wanneer er een auto voor mij staat, en in het donker zie ik het (natuurlijk) ook, maar dan heel duidelijk dat het licht een fractie van een seconde weg is. Het is ook niet altijd zo. Mijn vraag is nu wat de meest voor de hand liggende reden is. Is het de accu die niet genoeg vermogen heeft om tijdens optrekken of hydrauliek werking ook nog de lampen van genoeg stroom te voorzien of kunnen Xenon lampen achteruit gaan waardoor ze juist gevoelig worden voor spanningfluctuaties ? Het licht van de lampen is nog goed, dus daar zie ik geen reden om aan veroudering van de lampen te denken.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Mijn C5 heeft af-fabriek Xenon. Nu valt het mij de laatste tijd op dat bv. tijdens optrekken de verlichting even flikkert of op andere momenten dat de vering wat harder moet werken. Ik zie het overdag bv wanneer er een auto voor mij staat, en in het donker zie ik het (natuurlijk) ook, maar dan heel duidelijk dat het licht een fractie van een seconde weg is. Het is ook niet altijd zo. Mijn vraag is nu wat de meest voor de hand liggende reden is. Is het de accu die niet genoeg vermogen heeft om tijdens optrekken of hydrauliek werking ook nog de lampen van genoeg stroom te voorzien of kunnen Xenon lampen achteruit gaan waardoor ze juist gevoelig worden voor spanningfluctuaties ? Het licht van de lampen is nog goed, dus daar zie ik geen reden om aan veroudering van de lampen te denken.
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Flikkeren van Xenon is echt meestal een teken dat de lampjes op z'n eind lopen ....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Lampen zijn nu 6 jaar / 71000km. Ze horen toch langer meegegaan ? Ben tijdens het zoeken getallen van 200.000 km tegengekomenMenno schreef:Flikkeren van Xenon is echt meestal een teken dat de lampjes op z'n eind lopen ....
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Bij mij al 335k, maar ik rij zelden s'avonds en overdag zijn ze uit ( tenzij slecht weer ) ...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb ze altijd aan; dag en nacht. (Wanneer ik rijd danMenno schreef:Bij mij al 335k, maar ik rij zelden s'avonds en overdag zijn ze uit ( tenzij slecht weer ) ...
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Ik zat er net nog even over na te denken. Vorig jaar, bij de C5/controledag bij Oldehage, werd geconstateerd dat de accu slecht was en die hebben ze meteen vervangen. Ik weet niet wat voor sterkte erin zat en wat er nu inzit (zal ik later vandaag even controleren), maar ik weet wel dat ik voor de accu-wissel nooit flikkerende lampen had, en daarna wel. Ik heb thuis ook een multimeter en ik zal de accuspanning eens gaan meten.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Meten is weten  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Accu gemeten en bekeken : 12.8 V, maar slechts een 60 Ah accu :
Is dat niet een beetje te weinig voor een Exclusive ? Iemans had het ergens in een draadje over een 74 Ah.
    				
    				
    				
    				    				Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 565
      		Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
      			      		      			      				Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 15423
      			      		      			      				Productienummer: 20136
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 1500
      			      		      			      				Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
      			      		      			      				Locatie: Tollebeek
      			      		      		
      		      		      		        Op onze vorige (Ph II) hebben we dat vanaf het begin gehad, met gewone lampen. Zo nu en dan een lichte flikkering. Had volgens de dealer te maken met de spanningsstabilisator en er was niets aan te doen, maar nies om je zorgen over te maken. Het karakter van de dame zullen we maar zeggen.
Op onze nieuwe heb ik het nog niet opgemerkt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Op onze nieuwe heb ik het nog niet opgemerkt.
L8r, Henk
    				
    				    			Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        Maar het rare is dat ik het voor de accu wissel nooit heb gemerkt. Dat zou duiden dat met de spanningsstabilisator niets aan de hand is.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Groeten, Marc
    				
    				    			Sponsor

    			        
Berichten: 124
      		Lid geworden op: 26 nov 2006 23:48
      		
      		
      		      		      			      				Auto: DS3 82 So Chic
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb zoiets gehad met mijn XM, echter veel extremer dan je verteld. Uiteindelijk bleek spanningsregelaar (in Dynamo) kapot te zijn. Zou eens meten op je accu tijdens stationair draaien hoeveel volt hij geeft, daarna wat gas geven en kijken of hij gelijk blijft.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 6469
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
      			      		      			      				Opties: Dashcam voor en achter
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2013
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 13367
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 148.000+
      			      		      			      				Kleur: Met wit meer pit EWPB
      			      		      			      				Locatie: Anna Paulowna
      			      		      		
      		      		      		        Om je nog meer in verwaring te brengen...MarcusE schreef:Maar het rare is dat ik het voor de accu wissel nooit heb gemerkt. Dat zou duiden dat met de spanningsstabilisator niets aan de hand is.
Ik hád het ook bij mijn oude accu....
geen Xenon, maar toch
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200... 
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
    				
    				    			Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Fan

    			        
Berichten: 80
      		Lid geworden op: 09 mei 2009 13:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5 2.0 16v Exclusive Break
      			      		      			      				Opties: elektrisch schuif kanteldak
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9662CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10518
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 172000
      			      		      			      				Kleur: EYTC gris orageux
      			      		      		
      		      		      		        hier in de exclusive met fabriek xenon (zonder problemen) een varta accu met deze tekst er op..
accu Varta 12v l3 450/720a
ik denk dus een 72Ah
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			accu Varta 12v l3 450/720a
ik denk dus een 72Ah
Berichten: 2551
      		Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Toyota RAV4 Hybride
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 2k
      			      		      			      				Kleur: Midnight Blue
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        De 720a betreft de koudstartstroom (whatever that may be) maar rondkijkend op de Varta site zijn 720 accus, accus met Ah van rond de 70. Ik weet alleen niet hoe je precies van die code op Ah komt.remcodj schreef:hier in de exclusive met fabriek xenon (zonder problemen) een varta accu met deze tekst er op..
accu Varta 12v l3 450/720a
ik denk dus een 72Ah
Groeten, Marc
    				
    				    			Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Volgens mij zoeken jullie het allemaal de verkeerde kant op. De Exclusive heeft geen grotere accu nodig, sterker nog, dankzij Xenon kan in theorie met een kleinere worden volstaan! Ware het niet dat de accu niet gedimensioneerd wordt op de accessoires, maar op het starten. (Behalve als je een 1000W stereo erin gooit)
Het zijn de normale halogeen pitten die de "spikes/dips" van de Hydractive pomp voelen en er op reageren. De Xenon pitten hebben hier juist geen last van:
a) omdat Xenon maar de helft van de stroom trekt (35W ipv 60W/st)
b) omdat Xenons hun eigen (hoog-)voltage regelaars hebben.
c) omdat Xenon de grootste stroom al trekken als ze aangaan (starters).
Zie je iets vreemds aan het xenon dan is dat:
1) hoogfrequent vgl flikkerend neon (probleem met ballast/regelaars)
2) schommelen/corrigeren vd autom. hoogteregelaar.
In beide gevalen kan het op een probleem duiden, maar het is hoogst onwaarschijnlijk, dat het dan de accu is. Sowieso is dat laatste makkelijk te controleren: zet de motor uit, laat de Xenons aan, kijk of ze flikkeren.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Het zijn de normale halogeen pitten die de "spikes/dips" van de Hydractive pomp voelen en er op reageren. De Xenon pitten hebben hier juist geen last van:
a) omdat Xenon maar de helft van de stroom trekt (35W ipv 60W/st)
b) omdat Xenons hun eigen (hoog-)voltage regelaars hebben.
c) omdat Xenon de grootste stroom al trekken als ze aangaan (starters).
Zie je iets vreemds aan het xenon dan is dat:
1) hoogfrequent vgl flikkerend neon (probleem met ballast/regelaars)
2) schommelen/corrigeren vd autom. hoogteregelaar.
In beide gevalen kan het op een probleem duiden, maar het is hoogst onwaarschijnlijk, dat het dan de accu is. Sowieso is dat laatste makkelijk te controleren: zet de motor uit, laat de Xenons aan, kijk of ze flikkeren.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



