ronalddd schreef:GuidoK schreef:
Wat geeft je display aan als je op het wisselaarknopje drukt? (werkt het knopje wel?)
Niks, nakkes, nada. Het lijkt erop dat het knopje niet werkt. Ook de SRC knop schakelt alleen tussen radio en enkele CD.
Dit moet inderdaad het probleem zijn.
Het probleem kan dan 4 ledig zijn:
1. de wisselaarpoort is niet goed geactiveerd
2. Je radio (of een gedeelte daarvan) is stuk
3. de xcarlink is niet goed gemonteerd (stekkertje er niet goed in oid)
4. de xcarlink is stuk (defecte unit, draadbreuk, kapotte stekker noem maar op)
Ik weet helaas niet meer uit m'n hoofd of het wisselaarknopje wel werkt als ie wel geactiveerd is, maar als er geen wisselaar/xcarlink op aangesloten is
Ik gok in 1e instantie op nr. 1, dan nr. 3, dan nr 4 en uiteindelijk nr2
Met de normale aux bedoel ik de aux in van de xcarlink. De BT poort kan (als het goed is) ook als aux in gebruikt worden. Ik was in de veronderstelling dat er een snoertje bij zit die een verloop vormt tussen het mini usb(?) stopcontactje en een 3,5mm jack. Ik heb die versie zelf niet (de mijne heeft gewoon een 3,5mm jack ingang), maar op de .com site staat dat dit snoertje er als 'promotional item' bij zou zitten.
Maar zolang je de wisselaarknop niet kan activeren heeft het ook geen zin dit te proberen.
(45 euro voor een wisselaarpoortje activeren zou ik erg veel vinden

. Het is natuurlijk sowieso belachelijk dat het poortje niet standaard werkt of dat je dat zelf zou kunnen instellen; maar dat is globaal gezien de werkwijze/instelling die elke autofabrikant er op na houdt)