Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Banden ( michelin of toch ?? )
|
Banden ( michelin of toch ?? )
Auteur |
Bericht |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Waar lees jij dat dan?
|
11 aug 2009 23:30 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Hertogjan schreef: Waar lees jij dat dan? Hertogjan schreef: ... En Exroosje, ik kan het niet begrijpen dat sommigen Michelin's prut vinden. En kreten als "Handling en Grip" zijn voor mijn gevoel alleen maar slogans overgenomen uit die populistische auto programma's en bladen. Ik kan er niets mee; zeker niet in de doorgaans normale rijpraktijk in Nederland en wat Europese landen die ik zo nu en dan aandoe. 1 ding is voor mij wel belangrijk; rust, stilte en balans. ik meen te begrijpen dat je 'grip' slechts een slogan vond, en niet belangrijk, wel belangrijk was rust, stilte en balans... Of je nu met 180 of 200 een bocht kunt nemen bij regen is idd. geklets in de ruimte voor gewoon dagelijks verkeer. Toch zijn er behoorlijke verschillen in grip bij regen tussen diverse banden, Michellin is niet slecht, maar ook niet de top...
_________________ Johan
|
11 aug 2009 23:58 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
jpiek schreef: Michellin is niet slecht, maar ook niet de top... Dat ben ik niet met je eens. Wat betreft prijs zit Michelin anders aardig aan de top. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
12 aug 2009 10:26 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
En ik kan uit ervaring melden dat er grote verschillen zitten tussen een primacy en een energy qua grip. Waardoor je bv op een 10% helling met een energy nauwelijks zonder slip kan wegrijden. Tevens zijn de aquaplaning eigenschappen niet geweldig.
Dat noem ik geen slogan uit een autoblad meer, maar wel degelijk belangrijk.
Uiteindelijk is de Michelin Energy teveel een budget band van een gerenommeerde leverancier, die ook nog eens getuned is op verbruik en slijtage (lees hard rubber) wat onherroepelijk ten koste gaat van andere zaken die ook belangrijk zijn (ook voor niet-coureurs)
MI maakt alleen de primacy het michelin imago waar, helaas ook qua prijs.
Zoals gezegd, voor ieder is de afweging weer anders. Alleen grappig te zien dat mensen michelins algemeen als precies goed voor een citroen benoemen, terwijl de een het over een energy heeft en de ander een primacy. Compleet andere banden dus. Waar hebben we het dan helemaal over....
12 aug 2009 14:21 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Smaken verschillen nu eenmaal. En er zal ook wel een stukje psychologie meespelen. Dure wijn wordt ook lekkerder gevonden dan goedkope. Zelfs wanneer er uit een fles geschonken wordt en er wordt verteld dat het ene glas een dure wijn is en de andere een goedkope, dan wordt de dure lekkerder gevonden. Michelins zijn (peper)duur en worden daardoor ook beter gevonden dan goedkopere banden die, wanneer puur naar de cijfers wordt gekeken, zelfs nog beter zijn. Mensen zijn volgens mij niet zo snel geneigd om hun duur gekochte banden af te kraken of toe te geven dat het niet de beste zijn.
_________________ Groeten, Marc
|
12 aug 2009 14:46 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Zolang ze voor HENZELF maar het beste zijn MarcusE, that's wat it's all about. En wat ze kosten interesseert me niks. Ik heb de rekening nog geeneens. En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet. God zij met degene die dat wel komt. Waar je WEL in komt is de serene rust van een goeie band die lekker stil is en goed gebalanceerd is. Maar ik geloof, nu ik dit zit te typen, dat ik een aantal pagina's geleden al had beloofd helemaal niks meer in dit draadje te vermelden aangaande banden en haar merites; ik zal dat nu toch echt gestand doen. Excusez.... 
|
12 aug 2009 18:11 |
|
 |
josok
C5club Bikkel
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Naar boven
|
Michelin heeft jarenlang banden hier op ijs getest. Lopende band werk: Optrekken tot een bepaalde snelheid, registratie computer piept, remmen. Dat 10 keer, iets opgeschoven, banden wisselen, ijs dweilen, enzovoort. Circuit op glad- en ruw ijs. Vrachtautos vol zomer- winter en winter-spike banden. De testautos waren Golfjes en Volvo's. Geen enkele Cit gezien, laat staan een C5. Zonder merk of type aanduiding, alleen een code. Natuurlijk vraag je dan wat volgens de ingenieur de beste band is. Dat was in de eerste plaats een stomme vraag volgens hem. Banden worden voor de testers van de autobladen gemaakt. De kunst is uit te vinden welk merk en type auto en welke puntenwaardering voor de volgende test gebruikt gaan worden. Een band is één groot compromis. Een goede band voor een voorwielaandrijver is niet goed voor achterwiel. De beste band voor droog asfalt van 10 graden, is ongeschikt voor 50 graden. Een goede band voor natte sneeuw is niet goed voor hard ijs. Een band met korte remweg zonder abs, een korte remwegband voor abs a en een korte remwegband voor abs b zijn ook weer anders. Jullie weten toch dat er 3 temperatuursklassen voor banden bestaan? In NL wordt een andere temperatuursklasse als in Spanje of Finland verkocht, met echt andere eigenschappen. De beste band voor een Golf is niet de beste band voor een Passaat. En natuurlijk een goede regenband maakt meer lawaai en slijt sneller als een band die geoptimaliseerd voor stilte en levensduur. Als er ergens een uitgebreide bandentest op een C5 zou zijn, zou ik aan de puntenwaardering kunnen zien welke voor mij geschikt zou zijn, voor de zaken die voor mij van belang zijn. Zolang ik die niet gevonden heb, probeer ik zelf maar de punten bij elkaar te krijgen. En ja, de locale bandenboer heeft ook zijn voorkeuren, en beinvloed ook de punten. Dit alles even om de verwarring compleet te maken 
_________________ Groetjes,
Jos
Jos Okhuijsen Ukonjärventie 141 99801 IVALO Finland
+358405007853
|
12 aug 2009 21:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
persoonlijk vind ik de michelin niet slecht.. maar bij nat weer vind ik de uniroyal nog altijd het beste.. die hebben echt goede grip in de regen.. op de evasion had ik altijd uniroyal, daar ging ik zelfs mee op wintersport en ook daar heb ik eigenlijk nooit klagen gehad... 
|
13 aug 2009 06:06 |
|
 |
Citroentje
|
Hertogjan schreef: En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet. Het valt me op dat ervan uit lijkt te gaan dat je alleen op de wereld bent. Wanneer een andere weggebruiker een stommieteit begaat (zoiets doet namelijk alleen een ander  ), dan zul jij toch flink in de ankers moeten, al dan niet gecombineerd met een uitwijkmanoeuvre en het lijkt me dat je dan toch echt die grensbereiken opzoekt.
|
13 aug 2009 09:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
Citroentje schreef: Hertogjan schreef: En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet. Het valt me op dat ervan uit lijkt te gaan dat je alleen op de wereld bent. Wanneer een andere weggebruiker een stommieteit begaat (zoiets doet namelijk alleen een ander  ), dan zul jij toch flink in de ankers moeten, al dan niet gecombineerd met een uitwijkmanoeuvre en het lijkt me dat je dan toch echt die grensbereiken opzoekt. ik rij nu al sinds mijn 18e auto.. en die grensbereiken heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven te maken.. zal ook er wel aanliggen dat ik vrij defensief rij... 
|
13 aug 2009 09:49 |
|
 |
Citroentje
|
|
13 aug 2009 09:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
nee hoor... 
|
13 aug 2009 10:35 |
|
 |
Citroentje
|
Roman schreef: nee hoor...  Kwas al ff bang voor je ... 
|
13 aug 2009 10:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
ooh dat hoeft niet.. 
|
13 aug 2009 10:56 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Roman schreef: zal ook er wel aanliggen dat ik vrij defensief rij...  Als een auto rechts of links voor je ineens besluit dat 'ie 20cm voor je op jou rijbaan wil rijden, gaat defensief rijden je ook niet helpen. Waneer (tijdstip) je auto rijd, hoeveel km je per jaar maakt, wáár je meestal rijd. 't zijn dingen die ook meetellen in het risico dat je loopt... M'n ouders wonen in Friesland, m'n vader is 83 en heeft nog nooit een ongeluk gehad. Nou ja, 1 keer dan, zo'n 20 jaar geleden, en z'n auto was meteen totall loss. En dat was zijn eerste keer autorijden in Rotterdam.... Ik wil en zal de grens niet opzoeken, maar mocht het nodig zijn dan wil ik dat die grens hóóg ligt.
_________________ Johan
|
13 aug 2009 22:19 |
|
 |
|