Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Waar lees jij dat dan?
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Hertogjan schreef:Waar lees jij dat dan?
ik meen te begrijpen dat je 'grip' slechts een slogan vond, en niet belangrijk, wel belangrijk was rust, stilte en balans...Hertogjan schreef: ...
En Exroosje, ik kan het niet begrijpen dat sommigen Michelin's prut vinden. En kreten als "Handling en Grip" zijn voor mijn gevoel alleen maar slogans overgenomen uit die populistische auto programma's en bladen. Ik kan er niets mee; zeker niet in de doorgaans normale rijpraktijk in Nederland en wat Europese landen die ik zo nu en dan aandoe. 1 ding is voor mij wel belangrijk; rust, stilte en balans.
Of je nu met 180 of 200 een bocht kunt nemen bij regen is idd. geklets in de ruimte voor gewoon dagelijks verkeer. Toch zijn er behoorlijke verschillen in grip bij regen tussen diverse banden, Michellin is niet slecht, maar ook niet de top...
Johan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dat ben ik niet met je eens.jpiek schreef: Michellin is niet slecht, maar ook niet de top...
Wat betreft prijs zit Michelin anders aardig aan de top.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
En ik kan uit ervaring melden dat er grote verschillen zitten tussen een primacy en een energy qua grip. Waardoor je bv op een 10% helling met een energy nauwelijks zonder slip kan wegrijden. Tevens zijn de aquaplaning eigenschappen niet geweldig.
Dat noem ik geen slogan uit een autoblad meer, maar wel degelijk belangrijk.
Uiteindelijk is de Michelin Energy teveel een budget band van een gerenommeerde leverancier, die ook nog eens getuned is op verbruik en slijtage (lees hard rubber) wat onherroepelijk ten koste gaat van andere zaken die ook belangrijk zijn (ook voor niet-coureurs)
MI maakt alleen de primacy het michelin imago waar, helaas ook qua prijs.
Zoals gezegd, voor ieder is de afweging weer anders. Alleen grappig te zien dat mensen michelins algemeen als precies goed voor een citroen benoemen, terwijl de een het over een energy heeft en de ander een primacy. Compleet andere banden dus. Waar hebben we het dan helemaal over....
Dat noem ik geen slogan uit een autoblad meer, maar wel degelijk belangrijk.
Uiteindelijk is de Michelin Energy teveel een budget band van een gerenommeerde leverancier, die ook nog eens getuned is op verbruik en slijtage (lees hard rubber) wat onherroepelijk ten koste gaat van andere zaken die ook belangrijk zijn (ook voor niet-coureurs)
MI maakt alleen de primacy het michelin imago waar, helaas ook qua prijs.
Zoals gezegd, voor ieder is de afweging weer anders. Alleen grappig te zien dat mensen michelins algemeen als precies goed voor een citroen benoemen, terwijl de een het over een energy heeft en de ander een primacy. Compleet andere banden dus. Waar hebben we het dan helemaal over....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Smaken verschillen nu eenmaal. En er zal ook wel een stukje psychologie meespelen. Dure wijn wordt ook lekkerder gevonden dan goedkope. Zelfs wanneer er uit een fles geschonken wordt en er wordt verteld dat het ene glas een dure wijn is en de andere een goedkope, dan wordt de dure lekkerder gevonden.
Michelins zijn (peper)duur en worden daardoor ook beter gevonden dan goedkopere banden die, wanneer puur naar de cijfers wordt gekeken, zelfs nog beter zijn. Mensen zijn volgens mij niet zo snel geneigd om hun duur gekochte banden af te kraken of toe te geven dat het niet de beste zijn.
Michelins zijn (peper)duur en worden daardoor ook beter gevonden dan goedkopere banden die, wanneer puur naar de cijfers wordt gekeken, zelfs nog beter zijn. Mensen zijn volgens mij niet zo snel geneigd om hun duur gekochte banden af te kraken of toe te geven dat het niet de beste zijn.
Groeten, Marc
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Zolang ze voor HENZELF maar het beste zijn MarcusE, that's wat it's all about. En wat ze kosten interesseert me niks. Ik heb de rekening nog geeneens. En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet. God zij met degene die dat wel komt. Waar je WEL in komt is de serene rust van een goeie band die lekker stil is en goed gebalanceerd is. Maar ik geloof, nu ik dit zit te typen, dat ik een aantal pagina's geleden al had beloofd helemaal niks meer in dit draadje te vermelden aangaande banden en haar merites; ik zal dat nu toch echt gestand doen. Excusez.... 
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Michelin heeft jarenlang banden hier op ijs getest. Lopende band werk: Optrekken tot een bepaalde snelheid, registratie computer piept, remmen. Dat 10 keer, iets opgeschoven, banden wisselen, ijs dweilen, enzovoort. Circuit op glad- en ruw ijs. Vrachtautos vol zomer- winter en winter-spike banden. De testautos waren Golfjes en Volvo's. Geen enkele Cit gezien, laat staan een C5. Zonder merk of type aanduiding, alleen een code. Natuurlijk vraag je dan wat volgens de ingenieur de beste band is. Dat was in de eerste plaats een stomme vraag volgens hem.
Banden worden voor de testers van de autobladen gemaakt. De kunst is uit te vinden welk merk en type auto en welke puntenwaardering voor de volgende test gebruikt gaan worden. Een band is één groot compromis. Een goede band voor een voorwielaandrijver is niet goed voor achterwiel. De beste band voor droog asfalt van 10 graden, is ongeschikt voor 50 graden. Een goede band voor natte sneeuw is niet goed voor hard ijs. Een band met korte remweg zonder abs, een korte remwegband voor abs a en een korte remwegband voor abs b zijn ook weer anders. Jullie weten toch dat er 3 temperatuursklassen voor banden bestaan? In NL wordt een andere temperatuursklasse als in Spanje of Finland verkocht, met echt andere eigenschappen. De beste band voor een Golf is niet de beste band voor een Passaat. En natuurlijk een goede regenband maakt meer lawaai en slijt sneller als een band die geoptimaliseerd voor stilte en levensduur.
Als er ergens een uitgebreide bandentest op een C5 zou zijn, zou ik aan de puntenwaardering kunnen zien welke voor mij geschikt zou zijn, voor de zaken die voor mij van belang zijn. Zolang ik die niet gevonden heb, probeer ik zelf maar de punten bij elkaar te krijgen. En ja, de locale bandenboer heeft ook zijn voorkeuren, en beinvloed ook de punten.
Dit alles even om de verwarring compleet te maken
Banden worden voor de testers van de autobladen gemaakt. De kunst is uit te vinden welk merk en type auto en welke puntenwaardering voor de volgende test gebruikt gaan worden. Een band is één groot compromis. Een goede band voor een voorwielaandrijver is niet goed voor achterwiel. De beste band voor droog asfalt van 10 graden, is ongeschikt voor 50 graden. Een goede band voor natte sneeuw is niet goed voor hard ijs. Een band met korte remweg zonder abs, een korte remwegband voor abs a en een korte remwegband voor abs b zijn ook weer anders. Jullie weten toch dat er 3 temperatuursklassen voor banden bestaan? In NL wordt een andere temperatuursklasse als in Spanje of Finland verkocht, met echt andere eigenschappen. De beste band voor een Golf is niet de beste band voor een Passaat. En natuurlijk een goede regenband maakt meer lawaai en slijt sneller als een band die geoptimaliseerd voor stilte en levensduur.
Als er ergens een uitgebreide bandentest op een C5 zou zijn, zou ik aan de puntenwaardering kunnen zien welke voor mij geschikt zou zijn, voor de zaken die voor mij van belang zijn. Zolang ik die niet gevonden heb, probeer ik zelf maar de punten bij elkaar te krijgen. En ja, de locale bandenboer heeft ook zijn voorkeuren, en beinvloed ook de punten.
Dit alles even om de verwarring compleet te maken
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
persoonlijk vind ik de michelin niet slecht..
maar bij nat weer vind ik de uniroyal nog altijd het beste..
die hebben echt goede grip in de regen..
op de evasion had ik altijd uniroyal, daar ging ik zelfs mee op wintersport en ook daar heb ik eigenlijk nooit klagen gehad...
maar bij nat weer vind ik de uniroyal nog altijd het beste..
die hebben echt goede grip in de regen..
op de evasion had ik altijd uniroyal, daar ging ik zelfs mee op wintersport en ook daar heb ik eigenlijk nooit klagen gehad...
Het valt me op dat ervan uit lijkt te gaan dat je alleen op de wereld bent. Wanneer een andere weggebruiker een stommieteit begaat (zoiets doet namelijk alleen een anderHertogjan schreef:En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik rij nu al sinds mijn 18e auto.. en die grensbereiken heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven te maken..Citroentje schreef:Het valt me op dat ervan uit lijkt te gaan dat je alleen op de wereld bent. Wanneer een andere weggebruiker een stommieteit begaat (zoiets doet namelijk alleen een anderHertogjan schreef:En in die grensbereiken waarin de ene band beter is dan de andere kom je nooit, althans ik niet.), dan zul jij toch flink in de ankers moeten, al dan niet gecombineerd met een uitwijkmanoeuvre en het lijkt me dat je dan toch echt die grensbereiken opzoekt.
zal ook er wel aanliggen dat ik vrij defensief rij...
Roept hier iemand Murphy op??

Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
nee hoor... 
Kwas al ff bang voor je ...Roman schreef:nee hoor...
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ooh dat hoeft niet..

Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Als een auto rechts of links voor je ineens besluit dat 'ie 20cm voor je op jou rijbaan wil rijden, gaat defensief rijden je ook niet helpen.Roman schreef:zal ook er wel aanliggen dat ik vrij defensief rij...![]()
Waneer (tijdstip) je auto rijd, hoeveel km je per jaar maakt, wáár je meestal rijd. 't zijn dingen die ook meetellen in het risico dat je loopt...
M'n ouders wonen in Friesland, m'n vader is 83 en heeft nog nooit een ongeluk gehad. Nou ja, 1 keer dan, zo'n 20 jaar geleden, en z'n auto was meteen totall loss. En dat was zijn eerste keer autorijden in Rotterdam....
Ik wil en zal de grens niet opzoeken, maar mocht het nodig zijn dan wil ik dat die grens hóóg ligt.
Johan



