Hier is echt geen sprake van "een lichte vertraging". Je zou het voor de aardigheid zelf eens moeten ervaren. De eerste keer schrok ik me rot. Daarna ben ik het eens rustig gaan bestuderen en merkte ik dat dit een overdreven lange tijd wachten is. Dit lijkt me niet echt gezond.EvilTwin schreef:Feit is wel dat je hoe dan ook een (lichte) vertraging mag verwachten.
Met een (C5-) automaat kun je sowieso niet instantaan wegknallen. Bij een stoplicht, vanuit stilstand dus, is elke handgeschakelde auto eerder weg dan een (C5-) automaat. Dat geldt tenminste voor de mijne. Die reageert gewoon trager.Je moet dus bij het aanrollen bij een onoverzichtelijk kruispunt gewoon de keus maken, of je stopt echt (dan moet de lock-up uit), waarna je voluit weg kunt accelereren. Of je blijft rollen, maar dan kun je dus niet instantaan wegknallen.
Afhankelijk van de stand van mijn gaspedaal haal ik ze daarna soms weer snel in, maar ik heb het dus over de eerste halve meter.
Bij mij begint-ie in sneeuwstand in 3. Voor mijn ph1 BVA4 gold volgens mij hetzelfde.NB de sneeuwstand slaat dacht ik 1 over, dus die kan je ook eens proberen.