Gisteren gebeld door de dealer, ze hadden me gevraagd of ik samen met een monteur met 2 andere C5's
THP wilde rijden. Citroën NL had namelijk aangegeven dat het stotteren rond 1.500 toeren een "producteigenschap" is... Woehahaha!!!!! Enfin, uiteindelijk met de beste man meegereden en hij beweerde dat een
THP Sedan waar we eerst mee reden (mijn leenauto) het ook deed, ik vond van niet en voelde het niet. Daarna nog even met een nieuwe
THP Tourer gereden waarvan de monteur ook vond dat 'ie het (een klein beetje) deed bij 1.500 toeren. Wel was hij met me eens dat mijn C5 het veel erger deed dan deze 2. Dit wordt dus een welles-nietes spelletje, was er al bang voor. Uiteindelijk afgesproken mijn eigen C5 mee naar huis te nemen, de tank leeg te rijden en dan 's even premium brandstof te gaan tanken.
Ik vind het allemaal ongelooflijke l*lkoek! Ik weet dat ik een behoorlijk kritische rijder ben en dat een willekeurig ander iemand het misschien veel minder erg zou vinden, maar voor mij is het rijplezier in deze waanzinnig mooie, en oorspronkelijk bere-fijne auto vergald. Ik ga het een week proberen en dan zien we wel verder.
Greetz van een niet zo-enthousiaste C5-rijder

Walter