Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 824
      		Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault vel satis v6 24v
      			      		      			      				Opties: Alles
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 228000
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Berlines ook lees maar ff stuk terug daar zie je de post van Gerrie
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Greetz Martijn
    				
    				    			Berichten: 1931
      		Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 231.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Haha, oeps. 
Morgen dan maar even kijken of die van ons daar ook last van heeft...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
Morgen dan maar even kijken of die van ons daar ook last van heeft...
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
    				
    				    			Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 824
      		Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Renault vel satis v6 24v
      			      		      			      				Opties: Alles
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 228000
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Vaak onder handgreep bij kenteken verlichting
Wij hebben het ook maar ja das weer een Break en die hebben er allemaal last van mits ze een keer terug zijn geweest naar de dealer.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Wij hebben het ook maar ja das weer een Break en die hebben er allemaal last van mits ze een keer terug zijn geweest naar de dealer.
Greetz Martijn
    				
    				    			Berichten: 1931
      		Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 231.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Hmm, onze dame heeft er ook last van.. Aan de linkerkant van de handgreep, waar de handgreep vast zit aan de achterklep... 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
    				
    				    			Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 1931
      		Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 231.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        

Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
    				
    				    			Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Yep dat is em. Bij mij ooit overgespoten (onder garantie)
Toch vreeemd dat dealer onderhouden wagens deze check niet hebben. Ik heb zelf ooit een dealer er ook aan moeten herinneren.
Dat terwijl ze er gewoon geld voor in rekening mogen brengen. Er staar vanuit cit een vaste tijd voor (20 minuten dacht ik).
En als je meldt dat je onderhoud volgens de door de fabrikant aangegvens schema's uitvoert, (lees: je aan het boekje houdt) dan hoort deze inspectie er gewoon bij. Wel is de +- 4 maanden lastig omdat auto's minder dan jaarlijks in de garage komen. Echter de 4 jaar moment is ook wel weer makkelijk: Dat is de 1e APK!
Als je eerste eigenaar bent en de auto gekocht en in onderhoud hebt bij hetzelfde bedrijf zal die dit voor je moeten oplossen.
Het wordt lastiger als de auto is doorverkocht natuurlijk.
Je kunt iets met een lakstift proberen. Ik vermoed dat dat niet definitief de zaak oplost echter. Als er al roest zit moet dit eerst inactief gemaakt worden met een speciale primer.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Toch vreeemd dat dealer onderhouden wagens deze check niet hebben. Ik heb zelf ooit een dealer er ook aan moeten herinneren.
Dat terwijl ze er gewoon geld voor in rekening mogen brengen. Er staar vanuit cit een vaste tijd voor (20 minuten dacht ik).
En als je meldt dat je onderhoud volgens de door de fabrikant aangegvens schema's uitvoert, (lees: je aan het boekje houdt) dan hoort deze inspectie er gewoon bij. Wel is de +- 4 maanden lastig omdat auto's minder dan jaarlijks in de garage komen. Echter de 4 jaar moment is ook wel weer makkelijk: Dat is de 1e APK!
Als je eerste eigenaar bent en de auto gekocht en in onderhoud hebt bij hetzelfde bedrijf zal die dit voor je moeten oplossen.
Het wordt lastiger als de auto is doorverkocht natuurlijk.
Je kunt iets met een lakstift proberen. Ik vermoed dat dat niet definitief de zaak oplost echter. Als er al roest zit moet dit eerst inactief gemaakt worden met een speciale primer.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
 Voorheen Ph2V6:
               Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 1931
      		Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 231.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Hmm ja, mijn vader wou de hele achterklep ook niet over laten spuiten voor 300 euro... En tsja, 't is tot nu toe nog maar een klein plekje (klop klop) 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
    				
    				    			Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 11351
      		Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
      			      		      			      				Opties: SUV
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: Soft sand
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Ik he er speciale melk voor die maakt het als je het erop doet een geharde massa van eventueel waar je bij kan weg krabben en op smeren en als het gaat werken daarna met een lakstift, werkt prima.
Zal morgen even kijken hoe het heet.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Zal morgen even kijken hoe het heet.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
    				
    				    			Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 12
      		Lid geworden op: 02 nov 2009 18:07
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 sedan 2.0i-16v
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 105000
      			      		      			      				Kleur: zilver-metallic
      			      		      			      				Locatie: Sneek
      			      		      		
      		      		      		        ben wel benieuwd naar dat goedje...
vanmorgen bij het boodschappen doen kwam ik tot de ontdekking dat de mijne ook zo'n plekje heeft bij de handgreep.
omdat ik het een raar plekje vond, dacht ik dat dat wel eens meer kon voorkomen.
op het forum gekeken en...bingo!
reuze handig, nou alleen nog een handige oplossing
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					vanmorgen bij het boodschappen doen kwam ik tot de ontdekking dat de mijne ook zo'n plekje heeft bij de handgreep.
omdat ik het een raar plekje vond, dacht ik dat dat wel eens meer kon voorkomen.
op het forum gekeken en...bingo!
reuze handig, nou alleen nog een handige oplossing

red een boom, eet een bever......
    				
    				    			Berichten: 1566
      		Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
      		
      		
      		      		      			      				Auto: MB E400 T
      			      		      			      				Opties: Pano, AMG pack, leer
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Energielabel: G
      			      		      			      				kilometerstand: 89000
      			      		      			      				Kleur: grijs
      			      		      			      				Locatie: Willemstad
      			      		      		
      		      		      		        NOVEROX zieHerman schreef:Ik he er speciale melk voor die maakt het als je het erop doet een geharde massa van eventueel waar je bij kan weg krabben en op smeren en als het gaat werken daarna met een lakstift, werkt prima.
Zal morgen even kijken hoe het heet.
http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1115368
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 868
      		Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: xc70 Limited Edition
      			      		      			      				Opties: bijna alles
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 60dkm
      			      		      			      				Kleur: Twilight Bronze
      			      		      		
      		      		      		        Er zijn nog wel meer middeltjes, Fertan, Hg heeft volgens mij ook een oplosser etc.
Specialist op roestadvies is natuurlijk http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;D
Beste is natuurlijk eerst schuren&stralen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Specialist op roestadvies is natuurlijk http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;D
Beste is natuurlijk eerst schuren&stralen
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Fan

    			        
Berichten: 53
      		Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break Difference 2.0
      			      		      			      				Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 119000
      			      		      			      				Kleur: gris fulminator
      			      		      			      				Locatie: Wageningen
      			      		      		
      		      		      		        Mijn devies: niet ll-en maar poetsen: haal de hele sierrand met handgreep eraf (bekleding weghalen, stekkertje losnemen en 2 moeren verwijderen). Vervolgens de roest zoveel mogelijk wegkrabben en mooi schoon schuren (dremeltje kan ook). Schoonmaken met wasbenzine en een goede primer er op penselen. Daarna voorzichtig de lak er over. Misschien niet altijd even mooi, maar zachte heelmeesters...
Ik heb 3M-dubbelzijdig autotape gekocht bij de bouwmarkt, zo'n 30cm afgeknipt en over de lengte door midden gesneden. Deze kleef je aan één (!) kant op de sierlijst met de mooiste rand naar buiten. De schutlaag er op laten zitten. In de bochten iets af- of inknippen en nadat de lak droog is de boel weer monteren.
De scherpe rand schuurt bij het openen van de klep in de lak; nu heb je er een mooi kussentje tussenzitten, waarvan je alleen een randje van 2mm ziet en bovendien de bijgewerkte lak deels aan het oog onttrokken is.
Succes!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb 3M-dubbelzijdig autotape gekocht bij de bouwmarkt, zo'n 30cm afgeknipt en over de lengte door midden gesneden. Deze kleef je aan één (!) kant op de sierlijst met de mooiste rand naar buiten. De schutlaag er op laten zitten. In de bochten iets af- of inknippen en nadat de lak droog is de boel weer monteren.
De scherpe rand schuurt bij het openen van de klep in de lak; nu heb je er een mooi kussentje tussenzitten, waarvan je alleen een randje van 2mm ziet en bovendien de bijgewerkte lak deels aan het oog onttrokken is.
Succes!
 
    					    					    				Ik lees iets over rubbertjes en teepjes enzovoort.....
Maar waar zijn de foto's?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Maar waar zijn de foto's?

Berichten: 868
      		Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: xc70 Limited Edition
      			      		      			      				Opties: bijna alles
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 60dkm
      			      		      			      				Kleur: Twilight Bronze
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb destijds geen fototjes gemaakt van mijn rubberen uitgesneden pakking, maar wel wat fototjes over hoe erg de roest destijds wel niet was:



Ik moet het nog steeds een keer goed schuren en net aflakken (nu is het nog slordig/snel met een kwastje gedaan), maar ja, absoluut geen tijd....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					


Ik moet het nog steeds een keer goed schuren en net aflakken (nu is het nog slordig/snel met een kwastje gedaan), maar ja, absoluut geen tijd....
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
    				
    				    			 
    					    					    				Dat zijn inderdaad heel wat blaasjes. Op de mijne was ook miniscuul wat zichtbaar. Maar er kan dus ook nogal wat achter zitten blijkbaar.
Zat zelf te denken om na schuren en spuiten iets te doen met een rubber u profieltje om de klepgreep te drapperen en dan het ding er weer voor te schroeven.
apropos (is dat frans?) spuiten. Waar zou ik het beste een spuitbusje of lakstift op de kop kunnen tikken? Dealert of is er een betere leverancier van Citroen lakken?
Groeten
Rolf
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Zat zelf te denken om na schuren en spuiten iets te doen met een rubber u profieltje om de klepgreep te drapperen en dan het ding er weer voor te schroeven.
apropos (is dat frans?) spuiten. Waar zou ik het beste een spuitbusje of lakstift op de kop kunnen tikken? Dealert of is er een betere leverancier van Citroen lakken?
Groeten
Rolf










