PjotrBlom schreef:Citroentje schreef:Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !
graag gedaan, bedankt!
Citroentje schreef:Enne:
HOverbeek schreef:Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...
genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar

Zou iemand hier nog aan toekomen?
ik ben ook benieuwd

Hadden jullie het tegen mij? zo ja dan sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was ff basketballen enzo...maarruh die info komt uit een drietal pdf-jes, ook te downloaden via deze site: C5_1.doc t/m C5_3.doc/pdf
@Pjotr, je komt in de buurt maar ik denk toch je het iets netter moet omschrijven: met de knop op SPORT is de C5 niet harder, hij gaat alleen vaker (en langer) naar de harde stand, omdat de grenswaardes waarbij HA3+ omschakelt, van ZACHT naar HARD, anders (lager) liggen. Voor de parameters die het omschakelen bepalen zie hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.p ... hydractive
@AJ Meester, al vanaf het begin (2001) is er HA3 en HA3+
d'r is geen technische wijziging geweest met de Ph.II behalve dat alle C5s iets soepeler getuned zijn. Ook de allereerste 'simpele' HA3 C5s hebben elektronische hoogteregeling (automatisch, snelheid- en wegdekafhankelijk) maar alleen de HA3+ versies hebben variabele veerstijfheid en demping.