C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2015 19:27
Auto: C5 Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Rood
C5club Rookie
C5club Rookie
Heeft iemand voor mij een foto van waar de kachelweerstand bij de Ph1 zit? Ik heb mijn been gebroken en zal dus iemand anders moeten laten zien, waar dit ding zit. Thanx alvast!
Groet, René.

C5 2.0-16V BREAK AUT4 Exclusive '03
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Geen foto maar wel locatie.
bij bijrijdersstoel linksvoor achter de sierlijst kachelhuis
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=2236 Lees hier maar hoe en wat, de fotoos zijn er niet meer werkzaam.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
zit met 2 kleine boutjes vast,,, verder echt niet zo spannend
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2015 19:27
Auto: C5 Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Rood
C5club Rookie
C5club Rookie
Even wachten op de nieuwe module, dan ga ik hem wisselen!
Groet, René.

C5 2.0-16V BREAK AUT4 Exclusive '03
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2010 21:00
Auto: C5 Break 2.0-16v 5MT Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, Pioneer speakers
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09345
Productienummer: 10483
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 168000
Kleur: BLEU MAURITIUS
Locatie: Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Controleer dan de bedrading aan de weerstand goed vaak wil de. Multi connector op. De. Stekker weg smelten. Dan dit in orde maken anders heb je kans dat. Nieuwe ook zo weer stuk is
Geniet van het leven het duurt al zo kort........
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2018 14:16
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 236000
Kleur: blauw
Hallo allemaal,

Is het altijd de module die het probleem veroorzaakt ? Ik heb nl sinds kort geen werkende ventilator meer. Een paar jaar geleden bleef de aanjager op maximaal draaien en toen heb ik (dankzij dit forum -) ) de module vervangen door een sloopexemplaar waardoor het probleem opgelost werd. Wat me toen opviel was, dat de ventilator max bleef draaien als de module losgekoppeld was. Als ik nu de module loshaal draait de ventilator niet, is het dan toch de module die het probleem geeft ?

Een heel verhaal, maar hoop dat mijn vraag duidelijk is ?

groeten,
Hans
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2015 13:02
Auto: C5 Break 2.0 16V 2003 Exclusive
Opties: leer, cc, xenon
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10685
Productienummer: 09432
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Achter
Locatie: Lajksjöberg
Vandaag mijn aanjager niet oké (C5 2.0 V16 2002), ik heb gevonden waar het zit maar wacht op beter weer om het definitief op te lossen. Ik heb misschien nog wat extra info voor de lezer. Op de zwart rode draden (29 en 30 op de tekening van de 6 polige connector (4 draden aangesloten), die naar de ventilator gaan kun je met een ohm meter de weerstand meten van de ventilator deze is bij mij ongeveer 1,5 ohm (in ieder geval laag). Bij was deze waarde 138 kilo ohm, veel te hoog dus. verschijnsel was wel hetzelfde als wat ik hier lees over de regelaar bij de bijrijdersstoel maar de oplossing dus niet. Vanaf de bestuurders kant kun je boven het gaspedaal met je hand omhoog om de dikke rode en zwarte draad te volgen. Deze zit bovenop vast in een connector. Bij het bewegen maakte de connector weer contact en doet de ventilator het weer gewoon. Alle symptomen wezen naar de regelaar maar die was het niet. Bijgevoegd heb ik het schema van het ventilatordeel met regelaar. Ik hoop dat het iemand helpt.
C5 2.2 HDI Exclusive 348000 km
C5 2.0 16V Exclusive 145000 km
Zweef zoals ik leef ;-)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Of fixen van de oude regelaar nog loont?
Met iet wat geduld zijn ze voor een tientje te bestellen uit het land van oorsprong waar ze gefabriceerd worden.

Blijft altijd wel de vraag of de stekerverbinding niet verbrand is door het hoge vermogen over de regelaar. Anders moet je daar ook wat mee.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2022 18:37
Auto: Ph1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 88888
Kleur: Zilver
C5club Newbie
C5club Newbie
Ik weet dat het oud topic is, maar ik wil melden dat ik mijn kachelmodule zelf gerepareerd heb.
Allereerst de symptomen die ik had:
Aanjager werkte alleen op volle stand. Standje lager werkte niet, alleen in de eerste 5 seconden na starten. De ventilator icoon (klaverblad) gaf niets aan, hoewel de aanjager vol aan was. Recirculatie werkte goed en ook de mengmotoren. De airco deed het niet meer.

Vervolgens ergens hier of op ander forum gelezen dat de kachelmodule vervangen moet worden. Ik heb besloten de kachelmodule te openen en de grote mosfet te desolderen. Al met al kostte dat ongeveer 15 minuten want de drain pin zit op een ground plane. Ik heb de mosfet lichtjes omgebogen zodat het geen contact meer maakte met de koelribben en heb met hete lucht en een bout de drain pin toch los kunnen maken. Met multimeter op diode mode was er continu sluiting tussen de drain en source. Ja op die manier kan de transistor niet werken.
Bij de lokale elektroboer een vervangende mosfet gekocht (IRFP064 MOSFET N-ch 55V 98A TO-247). Deze heeft een iets lagere interne weerstand dus zou ook minder warm moeten worden (hopelijk lost dit het probleem van doorbranden dan ook op). Alles weer gesoldeerd, met nieuwe koelpasta, en ook eerst de drain goed gesoldeerd (is lastig vanwege de ground plane).

Module weer in de auto gezet en tada! Airco werkt weer en aanjager kan weer de stand verzetten.
Al met al opgelost voor een paar euro.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Drain en source. Noemen we dat normaliter niet emitter en collector?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bij een transistor heet dat zo.

Maar bij een MosFet zijn dat drain, source en gate.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door BJG »

Top gedaan!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie