Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Module is na 5 werkdagen binnen en geplaatst.
fluitje van een cent maar hij fluit nog een beetje maar dat herstellen we morgen bij daglicht. Beter aandraaien dus.
Duits onderdelen adres werkt snel en bij een vraag krijg je binnen 10 minuten antwoord. werkt super. Mocht iemand interesse hebben. Pm me maar. Ik weet niet of ik de site hier zo mag noemen.
fluitje van een cent maar hij fluit nog een beetje maar dat herstellen we morgen bij daglicht. Beter aandraaien dus.
Duits onderdelen adres werkt snel en bij een vraag krijg je binnen 10 minuten antwoord. werkt super. Mocht iemand interesse hebben. Pm me maar. Ik weet niet of ik de site hier zo mag noemen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja hoor als je prima ervaring hebt mag je dat uiteraard neerzetten.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Nou hier is ie dan http://www.autoersatzteile-shop24.de
Het is niet DE goedkoopste maar wel 1 waarmee je met ideal kunt betalen en de verzendkosten laag zijn (7,50 euro)
en de module = KFZ 13400
http://www.autoersatzteile-shop24.de/ad ... 2+&x=0&y=0
Het is niet DE goedkoopste maar wel 1 waarmee je met ideal kunt betalen en de verzendkosten laag zijn (7,50 euro)
en de module = KFZ 13400
http://www.autoersatzteile-shop24.de/ad ... 2+&x=0&y=0

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:22
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 266000
Locatie: Schermer
reactie aanjager/kachel module
ik heb hier ook problemen mee gehad
aanjager ging na kleine tijd uit, tevens geen display aanduiding
Oorzaak losse soldering op connector aansluiting module, hier gaat veel vermogen door.
Even het kunstof kapje loshalen van de module en soldeerpunten van connctors doorsolderen.
ik heb hier ook problemen mee gehad
aanjager ging na kleine tijd uit, tevens geen display aanduiding
Oorzaak losse soldering op connector aansluiting module, hier gaat veel vermogen door.
Even het kunstof kapje loshalen van de module en soldeerpunten van connctors doorsolderen.

C5club Rookie


Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:40
Auto: C5 Break 2.0 Differance
Opties: Cruisecontrol,Climate Control,Regensensor,Parkeersensor achter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: antraciet
Locatie: Valkenswaard
Hier blijkt weer wat een fantastisch forum dit is!!! heb de tip opgevolgd om even de solderingen na te kijken en door te solderen en het probleem is opgelost! Bedankt weer voor deze nuttige info!!

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Ik heb hetzelfde probleem en doormeten wijst erop dat inderdaad de MOSFET defect is. De contactpuntjes zien er allemaal prima uit. Nadat de MOSFET verwijderd is kon ik hetvolgende erop lezen:Citroenbx schreef:Artikelnummer: STP 80NF55-08
De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!
Ik heb deze hier in de elektronica winkel besteld, koste net geen 6euro(of net wel...), weet het niet meer van buiten.
Moest je het niet vinden laat het maar weten, had er 2 voor de veiligheid gekocht![]()
Montage en demontage wijst zichzelf uit!
FN304
75344G
AD
Ik heb gegoogled op deze combinaties en het blijkt dat de combinatie 75344G verwijst naar een MOSFET van 55V, 0,008 Ohm, 75A (http://www.datasheetpro.com/981636_down ... sheet.html" onclick="window.open(this.href);return false;) en (http://www.digikey.be/1/1/582282-mosfet ... 344g3.html" onclick="window.open(this.href);return false;). De TO-247 ziet er ook exact gelijk uit en voor 1,70 euro toch een stuk goedkoper dan een compleet nieuwe aircomodule van de dealer van ca 85 a 90 euro. Ik heb goede hoop dat dit de juiste is.

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Het nummer dat ik gegeven heb heb ik hier op het forum gelezen.
Gekocht, gesoldeerd en werkt prima...
Gekocht, gesoldeerd en werkt prima...

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Mijn bericht was ook niet als kritiek bedoeld en ik geloof ook wel dat het werkt, maar er was onduidelijkheid over het artikelnummer van de originele MOSFET. Op de mijne kon ik (na goed kijken) wel wat aflezen. Googlen hierop verwijst naar een MOSFET, die exact hetzelfde uiterlijk heeft als de originele en technisch sterk overeenkomt met de jouwe (55V, 0,008Ohm), echter het is 75A ipv 80A. Ik kan me voorstellen dat dit wel interessante info is.Citroenbx schreef:Het nummer dat ik gegeven heb heb ik hier op het forum gelezen.
Gekocht, gesoldeerd en werkt prima...
Misschien dat er meerdere types aircomodules en/of MOSFET's gebruikt worden (mijn aircomodule is overigens van Valeo), maar voor mijn C5 zou deze de juiste moeten zijn en ik geef er de voorkeur aan het juiste onderdeel te gebruiken ipv één, die mogelijk wel werkt, maar toch niet helemaal hetzelfde is.

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Zeker niet als kritiek gelezen hoor!
Het is idd interessante info daar de mijne zoals vele andere zo ver opgefikt was daar je er toch niets van kan lezen
Het is idd interessante info daar de mijne zoals vele andere zo ver opgefikt was daar je er toch niets van kan lezen


Ook bij mij werkte de aanjager niet meer.
Module eruit er open geprutst.
Mosfet eruit, blijkt dat de originele niet leverbaar is.
Met veel moeite (bevriende electrohandelaar) de op dit forum genoemde 80 nf 55-08 kunnen bestellen. Deze in de module gesoldeerd. Hierbij moet ik opmerken dat dit absoluut geen beginnersklus is. De print is doorgesoldeerd en desolderen en solderen gaat lastig omdat er erg veel warmte verloren gaat. Verder kun je erg moeilijk bij de soldeerpunten op de bovenzijde van de print (niet vergeten, anders fikt de mosfet er binnen de kortste keren weer uit).
De module terug in de voiture en voila...... Het werkt fantastisch.
Beste forumisten (mensen op dit forum) heel erg bedankt!
Vriendelijke groet,
Bachus
Module eruit er open geprutst.
Mosfet eruit, blijkt dat de originele niet leverbaar is.
Met veel moeite (bevriende electrohandelaar) de op dit forum genoemde 80 nf 55-08 kunnen bestellen. Deze in de module gesoldeerd. Hierbij moet ik opmerken dat dit absoluut geen beginnersklus is. De print is doorgesoldeerd en desolderen en solderen gaat lastig omdat er erg veel warmte verloren gaat. Verder kun je erg moeilijk bij de soldeerpunten op de bovenzijde van de print (niet vergeten, anders fikt de mosfet er binnen de kortste keren weer uit).
De module terug in de voiture en voila...... Het werkt fantastisch.
Beste forumisten (mensen op dit forum) heel erg bedankt!
Vriendelijke groet,
Bachus

Moet je om bij de kachelmodule te komen heel de middenconsole losmaken,of kun je
de zijpanelen afzonderlijk loskrijgen,voor ik alles sloop.
Groeten Marty
de zijpanelen afzonderlijk loskrijgen,voor ik alles sloop.
Groeten Marty

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
(Rechter) paneel beetje aan kant trekken is voldoende, geen grote deconstructie nodig.

Bedankt, ga het maandag als ik vrij ben proberen.
Groeten Marty
Groeten Marty

De module moest nog besteld worden.Ik had hem vandaag binnen en dan is het inderdaad 10 minuten voor je hem erin hebt zitten.En in die paar dagen merk je wel hoe ideaal climatcontrol
Is. Groeten Marty
Is. Groeten Marty

hallo allemaal,als ik de automotor start dan gaat de aanjager ook op volle toren aan,ik kan m niet uitzetten airco werkt dan weer wel dan weer niet, ventilator op display geeft aan dat de aanjager uit staat terwijl ik doof wordt van dat geblaas ik kan alleen de tempratuur regelen en waar het uit komt herkent iemand dit?het gaat om C5 bj2003 hdi break alvast bedankt