Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Ook hier een "blanco" schermpje op de Ecc.
Dankzij de uitgebreide info hierzo, direct de oorzaak kunnen achterhalen.
Helaas ben ik niet knutseltechnisch genoeg om een kapot onderdeel te ontleden en heb dus maar 88,25 bij de dealer op de toonbank gelegd voor een geheel nieuwe module.
Wel zelf gemonteerd dankzij jullie aanwijzingen.
Nu werkt alles weer zoals het hoort en ik heb zelfs geen last van een fluitend geluid, wat ik ook wel eens gelezen heb bij mensen die de module hadden vervangen.
Dankzij de uitgebreide info hierzo, direct de oorzaak kunnen achterhalen.
Helaas ben ik niet knutseltechnisch genoeg om een kapot onderdeel te ontleden en heb dus maar 88,25 bij de dealer op de toonbank gelegd voor een geheel nieuwe module.
Wel zelf gemonteerd dankzij jullie aanwijzingen.
Nu werkt alles weer zoals het hoort en ik heb zelfs geen last van een fluitend geluid, wat ik ook wel eens gelezen heb bij mensen die de module hadden vervangen.

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan.
Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten.
Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!
Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten.
Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!
Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:34
Auto: C5X business Plus
Opties: Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2023
Energielabel: B
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 12000
Kleur: Wit, zwart dak
Locatie: gouda
Kun je mijn ook vertellen waar je het heeft besteld.
En belangrijk is het type nummer, en of het islolated moet zijn of niet.
Deze gegevens zijn wel belangrijk als je het gaat vervangen.
Dus ik hoop dat jij me kunt helpen
Met vriendelijke groet.
Jan Mets
En belangrijk is het type nummer, en of het islolated moet zijn of niet.
Deze gegevens zijn wel belangrijk als je het gaat vervangen.
Dus ik hoop dat jij me kunt helpen
Met vriendelijke groet.
Jan Mets
Citroen CX diesel, Citroen CX GTI, Citroen BX GTI
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Artikelnummer: STP 80NF55-08
De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!
Ik heb deze hier in de elektronica winkel besteld, koste net geen 6euro(of net wel...), weet het niet meer van buiten.
Moest je het niet vinden laat het maar weten, had er 2 voor de veiligheid gekocht
Montage en demontage wijst zichzelf uit!
De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!
Ik heb deze hier in de elektronica winkel besteld, koste net geen 6euro(of net wel...), weet het niet meer van buiten.
Moest je het niet vinden laat het maar weten, had er 2 voor de veiligheid gekocht

Montage en demontage wijst zichzelf uit!
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
De (metalen) achterkant van dit soort componten is praktisch altijd elektrisch met een van de in- of uitgangen verbonden. Meestal wordt er dan een plaatje mica of een ander materiaal tussen het onderdeel (mosfet in dit geval) en de koelvin gedaan. Blijkbaar is dat hier niet gedaan omdat de module buiten handbereikt verstopt zit. Maar het is geen probleem dat te doen, behalve dat de warmte weerstand iets toeneemt.Citroenbx schreef:De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Maar als ik zie dat de koelvin elektrisch verbonden is met de print en de achterkant van de Mosfet metaal is prefereer ik toch om deze geleidend te houden zoals origineel...

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:22
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 266000
Locatie: Schermer
Kachel module,
probleem met aanjager, zoals bovenstaand, deze gerepareerd bleek sodeerverbinding slecht kontakt te maken met connector aansluiting van de voeding op module,
advies voor men module vervangt even naar soldeer eilandjes kijken bij connector aansluiting
groet Peer
probleem met aanjager, zoals bovenstaand, deze gerepareerd bleek sodeerverbinding slecht kontakt te maken met connector aansluiting van de voeding op module,
advies voor men module vervangt even naar soldeer eilandjes kijken bij connector aansluiting
groet Peer

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Dan had het voor me makkelijker opgelost geweest
Na 2 dagen werktie iig nog prima

Na 2 dagen werktie iig nog prima

Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Je moet het zo zien kleiner moduul dan ook minder warmte afgifte anders waren er wel voorzieningen voor geweest dus als de oude groter was dan is de koel oppervlakte groter en nu daardoor beter!Citroenbx schreef:Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan.
Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten.
Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!
Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.

ja toch ? zeg maar als het anders is

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club extreme Fan


Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
Als het inderdaad het geval is dat de nieuwe minder warmte afgeeft is het idd logisch dat de oppervlakte ervan kleiner is...
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Volgens een datasheet is deze Mosfet in drie behuizingen leverbaar: TO-220 (heel erg standaard), TO-262 (hetzelfde als TO-220, maar kleiner 'metaalplaatje' want geen oogje voor een schroef) en TO-263 (vergelijkbaar met TO-262, maar pinnetje voor 'drain'-aansluiting ontbreekt en moet via de behuizing verlopen). Wellicht handig om voor volgende repataties naast het typenummer ook het type behuizing te vermelden?Citroenbx schreef:Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Graag. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dit ding eruit ziet.Citroenbx schreef:Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
Gisteren was de module van mijn C5 ook stuk. module was er binnen 3 minuten uit ( met hulp van neef (citroen-monteur)). Doorgemeten en inderdaad was de TO-220 niet goed. Ook waren enkele punten aan het oxideren gegaan.
Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten en kon betalen via Ideal
.
Ze hebben snelle levering blijkbaar dus ik ben benieuwd.
Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten en kon betalen via Ideal

Ze hebben snelle levering blijkbaar dus ik ben benieuwd.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Dan hoop ik dat je een nieuwe module bedoeld en niet de MOSFETQTIP schreef:Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten

Ik heb nog niet eerder gezien dat betalen in het buitenland met Ideal mogelijk was. Goede ontwikkeling want bv. Paypal kost de verkoper meerdere procenten van de prijs en de wisselkoers (indien van toepassing) schijnt niet zo goed te zijn.QTIP schreef:kon betalen via Ideal
Jacco
Haha inderdaad de complete module
Of een complete pallet met MOSFET'S.
Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk iets langer duurt dan paypal aangezien het toch een buitenlandse overboeking zal betreffen en je dus een andere valutadatum zult meekrijgen. Of ze hebben een nederlandse rekening. Maar goed. het scheelt bijna 30 euro dan mag je ook wel een paar daagjes geduld voor hebben vind ik zo.

Of een complete pallet met MOSFET'S.

Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk iets langer duurt dan paypal aangezien het toch een buitenlandse overboeking zal betreffen en je dus een andere valutadatum zult meekrijgen. Of ze hebben een nederlandse rekening. Maar goed. het scheelt bijna 30 euro dan mag je ook wel een paar daagjes geduld voor hebben vind ik zo.