C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ook hier een "blanco" schermpje op de Ecc.

Dankzij de uitgebreide info hierzo, direct de oorzaak kunnen achterhalen.

Helaas ben ik niet knutseltechnisch genoeg om een kapot onderdeel te ontleden en heb dus maar 88,25 bij de dealer op de toonbank gelegd voor een geheel nieuwe module.
Wel zelf gemonteerd dankzij jullie aanwijzingen.

Nu werkt alles weer zoals het hoort en ik heb zelfs geen last van een fluitend geluid, wat ik ook wel eens gelezen heb bij mensen die de module hadden vervangen.
Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame


Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
Netjes toch, weer gemaakt en doet het weer is belangrijk :smt023

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan.
Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten.
Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!

Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.

Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:34
Auto: C5X business Plus
Opties: Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2023
Energielabel: B
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 12000
Kleur: Wit, zwart dak
Locatie: gouda
Kun je mijn ook vertellen waar je het heeft besteld.
En belangrijk is het type nummer, en of het islolated moet zijn of niet.
Deze gegevens zijn wel belangrijk als je het gaat vervangen.
Dus ik hoop dat jij me kunt helpen


Met vriendelijke groet.
Jan Mets
Citroen CX diesel, Citroen CX GTI, Citroen BX GTI
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Artikelnummer: STP 80NF55-08
De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!

Ik heb deze hier in de elektronica winkel besteld, koste net geen 6euro(of net wel...), weet het niet meer van buiten.
Moest je het niet vinden laat het maar weten, had er 2 voor de veiligheid gekocht :smt190

Montage en demontage wijst zichzelf uit!
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Citroenbx schreef:De achterkant is niet geisoleerd, de koelvin zelf is ook elektrisch met de printplaat verbonden!
De (metalen) achterkant van dit soort componten is praktisch altijd elektrisch met een van de in- of uitgangen verbonden. Meestal wordt er dan een plaatje mica of een ander materiaal tussen het onderdeel (mosfet in dit geval) en de koelvin gedaan. Blijkbaar is dat hier niet gedaan omdat de module buiten handbereikt verstopt zit. Maar het is geen probleem dat te doen, behalve dat de warmte weerstand iets toeneemt.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Maar als ik zie dat de koelvin elektrisch verbonden is met de print en de achterkant van de Mosfet metaal is prefereer ik toch om deze geleidend te houden zoals origineel...
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:22
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 266000
Locatie: Schermer
C5club Rookie
C5club Rookie
Kachel module,

probleem met aanjager, zoals bovenstaand, deze gerepareerd bleek sodeerverbinding slecht kontakt te maken met connector aansluiting van de voeding op module,
advies voor men module vervangt even naar soldeer eilandjes kijken bij connector aansluiting

groet Peer
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dan had het voor me makkelijker opgelost geweest :lol:

Na 2 dagen werktie iig nog prima :smt038
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Citroenbx schreef:Anderhalve week geleden is mijn module ook naar de vaantjes gegaan.
Eruit gehaald en ja hoor, PowerMosfet tegen de randen weggesmolten.
Nieuwe besteld, vandaag geplaatst en alles werkt weer!

Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.

Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
Je moet het zo zien kleiner moduul dan ook minder warmte afgifte anders waren er wel voorzieningen voor geweest dus als de oude groter was dan is de koel oppervlakte groter en nu daardoor beter! :smt203 dus ? ok
ja toch ? zeg maar als het anders is :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2008 12:20
Auto: C5 V6 break Carlsson
Opties: Full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220600
Kleur: Grijs
Locatie: Westerlo
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Als het inderdaad het geval is dat de nieuwe minder warmte afgeeft is het idd logisch dat de oppervlakte ervan kleiner is...
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Citroenbx schreef:Wat ik wel raar/spijtig vind is dat dat nieuwe model mosfet vele kleiner is, waardoor het contactoppervlak om warmte af te geven kleiner is.
Volgens een datasheet is deze Mosfet in drie behuizingen leverbaar: TO-220 (heel erg standaard), TO-262 (hetzelfde als TO-220, maar kleiner 'metaalplaatje' want geen oogje voor een schroef) en TO-263 (vergelijkbaar met TO-262, maar pinnetje voor 'drain'-aansluiting ontbreekt en moet via de behuizing verlopen). Wellicht handig om voor volgende repataties naast het typenummer ook het type behuizing te vermelden?
Citroenbx schreef:Als er iemand behoefte heeft aan uitleg of foto's laat maar horen.
Graag. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dit ding eruit ziet.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2007 00:02
Auto: c5 Break 1.8 ligne prestige zilver
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Gisteren was de module van mijn C5 ook stuk. module was er binnen 3 minuten uit ( met hulp van neef (citroen-monteur)). Doorgemeten en inderdaad was de TO-220 niet goed. Ook waren enkele punten aan het oxideren gegaan.

Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten en kon betalen via Ideal :smt038 .

Ze hebben snelle levering blijkbaar dus ik ben benieuwd.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
QTIP schreef:Dus heb ik een nieuwe besteld uit duitsland. € 61,75 inclusief verzendkosten
Dan hoop ik dat je een nieuwe module bedoeld en niet de MOSFET ;)
QTIP schreef:kon betalen via Ideal
Ik heb nog niet eerder gezien dat betalen in het buitenland met Ideal mogelijk was. Goede ontwikkeling want bv. Paypal kost de verkoper meerdere procenten van de prijs en de wisselkoers (indien van toepassing) schijnt niet zo goed te zijn.
Jacco
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 aug 2007 00:02
Auto: c5 Break 1.8 ligne prestige zilver
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Haha inderdaad de complete module :mrgreen:
Of een complete pallet met MOSFET'S. :?

Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk iets langer duurt dan paypal aangezien het toch een buitenlandse overboeking zal betreffen en je dus een andere valutadatum zult meekrijgen. Of ze hebben een nederlandse rekening. Maar goed. het scheelt bijna 30 euro dan mag je ook wel een paar daagjes geduld voor hebben vind ik zo.
Plaats reactie