Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:34
Auto: C5X business Plus
Opties: Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2023
Energielabel: B
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 12000
Kleur: Wit, zwart dak
Locatie: gouda
graag een tip hoe de foto,s te plaatsen.
Citroen CX diesel, Citroen CX GTI, Citroen BX GTI
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Mail ze maar even , dan plaats ik de foto morgen.Jan Mets schreef:graag een tip hoe de foto,s te plaatsen.

---> This Way To The Future --->
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ga naar http://picasa.google.nl/ meld je aan en dan kun je hele albums uploaden en zichtbaar maken voor de leden. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
lees hier eens
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... o+plaatsen
de zoek functie staat rechts boven
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... o+plaatsen
de zoek functie staat rechts boven

Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het zo zie , dan is tie islolated.
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het zo zie , dan is tie islolated.
---> This Way To The Future --->

C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:23
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Locatie: Helmond
Kun je met een multimeter missschien doormeten of het aan de kachelmodule ligt?

Ik ben kennelijk één van de velen, maar met dank aan allerelei personen die in deze draad gereageerd hebben heb ik ook dit probleem zelf kunnen oplossen.
Bedankt,
Warner
Bedankt,
Warner
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Kun je ons dan vertellen wat je precies gedaan hebt ?
---> This Way To The Future --->

hallo wakker worden. Hoe is het opgelost?
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik heb ook defecte aircomodule, geen indicatie meer op het scherpje van mijn klimaatsysteem.
Heb de module uit de auto gemeubeld en nu een nieuwe Mosfet besteld, kosten ongeveer 15.
Volgende week vrijdag kan ik hem pas inbouwen, dus dan meer in dit theater.
Heb tevens een beschrijving hoe je deze mosfet kan doormeten,
leg de fet op een werkblad
RAAK DE PINNETJES GEDURENDE DE HELE METING NIET MET JE LICHAAM AAN !! DIT VERKNOEID DE METING. VERMIJD OOK CONTACT MET PLASTIEK OF ANDERE MATERIALEN DIE EEN HOGE STATISCHE LADINGN KUNNEN BEVATTEN
1 is gate
2 is drain
3 is source
Eerst gaan we de mosfet "sluiten" dus de gate ontladen
zet de meter op het weerstandsbereik
verbind de zwarte draad (com) met de gate (1) verbind de rode draad met de source (+)
op deze manier maken we de source positiever en zou de mosfet moeten sluiten
de enigste waarde die je mag meten is oneindig ! elke andere waarde betekent dat de gate is doorgeslagen, dan heeft het geen nut om verder te meten! (vuilbak)
Ok, we hebben een oneindige weerstand tussen s en g gemeten en de mosfet afgeschakeld
Nu verbinden we de drain (2) met het rood snoer (+) en de source (3) met het zwart snoer (com) nog steeds op ohmmeting, meten we hier NIET oneindig dan is de mosfet waarschijnlijk defect of de multimeter heeft een te lage test spanning in ohm meting, probeer stap 1 opnieuw of begin opnieuw met een andere meter
Ok, we hebben oneindig gemeten
laten we nu de snoeren omdraaien, we moeten nog steeds een open circuit meten,
zet nu de meter op diode meting en nu moeten we de drempelspanning meten van de parasiteire diode
Ok, dat was in orde mosfet werkt tot hier!
nu eventjes de fet aanschakelen he
ga terug naar ohmmeting
zet de gate (1) op het rode snoer (+) en de source (3) op het zwarte snoer (com)
hier moeten we weer een oneindige weerstand meten anders is de fet toch kapot (zou heel vreemd zijn als je deze waarde kreeg...)
nu gaan we de weerstand tussen drain (2) en source (3) meten deze moet in beide richtingen bijna 0 zijn
als dit ook in orde is is de mosfet voor 90% in orde
als je ergens een sluiting meet voorbeeld tussen gate en source kijk dan eventueel mosfets na die parallel ermee staan en het drive circuit, is waarschijnlijk ook opgeblazen / is de oorzaak.
bron: circuits online
Heb de module uit de auto gemeubeld en nu een nieuwe Mosfet besteld, kosten ongeveer 15.
Volgende week vrijdag kan ik hem pas inbouwen, dus dan meer in dit theater.
Heb tevens een beschrijving hoe je deze mosfet kan doormeten,
leg de fet op een werkblad
RAAK DE PINNETJES GEDURENDE DE HELE METING NIET MET JE LICHAAM AAN !! DIT VERKNOEID DE METING. VERMIJD OOK CONTACT MET PLASTIEK OF ANDERE MATERIALEN DIE EEN HOGE STATISCHE LADINGN KUNNEN BEVATTEN
1 is gate
2 is drain
3 is source
Eerst gaan we de mosfet "sluiten" dus de gate ontladen
zet de meter op het weerstandsbereik
verbind de zwarte draad (com) met de gate (1) verbind de rode draad met de source (+)
op deze manier maken we de source positiever en zou de mosfet moeten sluiten
de enigste waarde die je mag meten is oneindig ! elke andere waarde betekent dat de gate is doorgeslagen, dan heeft het geen nut om verder te meten! (vuilbak)
Ok, we hebben een oneindige weerstand tussen s en g gemeten en de mosfet afgeschakeld
Nu verbinden we de drain (2) met het rood snoer (+) en de source (3) met het zwart snoer (com) nog steeds op ohmmeting, meten we hier NIET oneindig dan is de mosfet waarschijnlijk defect of de multimeter heeft een te lage test spanning in ohm meting, probeer stap 1 opnieuw of begin opnieuw met een andere meter
Ok, we hebben oneindig gemeten
laten we nu de snoeren omdraaien, we moeten nog steeds een open circuit meten,
zet nu de meter op diode meting en nu moeten we de drempelspanning meten van de parasiteire diode
Ok, dat was in orde mosfet werkt tot hier!
nu eventjes de fet aanschakelen he
ga terug naar ohmmeting
zet de gate (1) op het rode snoer (+) en de source (3) op het zwarte snoer (com)
hier moeten we weer een oneindige weerstand meten anders is de fet toch kapot (zou heel vreemd zijn als je deze waarde kreeg...)
nu gaan we de weerstand tussen drain (2) en source (3) meten deze moet in beide richtingen bijna 0 zijn
als dit ook in orde is is de mosfet voor 90% in orde
als je ergens een sluiting meet voorbeeld tussen gate en source kijk dan eventueel mosfets na die parallel ermee staan en het drive circuit, is waarschijnlijk ook opgeblazen / is de oorzaak.
bron: circuits online
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik denk dat er hier en daar bij de dealers diverse defecte exemplaren liggen, als dat repareren goed uitvalt kun je makkelijk een handeltje in ruilmodules beginnen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Wil het zelfs voor mensen doen!
Als ze me tijdig laten weten wanneer ze komen dan zorg ik dat ik mijn mosfet voorraad op peil heb, want het is echt maar hooguit een uurtje werk!
Als ze me tijdig laten weten wanneer ze komen dan zorg ik dat ik mijn mosfet voorraad op peil heb, want het is echt maar hooguit een uurtje werk!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Heb toennet mijn aanjager module gerepareerd!
Tot mijn grote verbazing was het niet de MOS-fet die kapot was maar de pennetjes waar de voeding op binnen komt ( kleine stekkertje).
De module was al eens in geheel vervangen in 2006 door de vorige eigenaar dus het leek me al vreemd dat hij weer kapot was.
Doorgemeten en jawel de mosfet was nog in prima conditie maar de voedingpennetjes waren volledig uitgegloeid.
Tevens ook het stekertje op de kabelboom was verschroeid, dus men dacht eerder dat het de module was en heeft deze vervangen, module deed het weer omdat het contact beter was.
Helaas was dit dus maar van korte duur.
Ik heb dus mijn stekkertje afgeknipt en op printplaat de pennetjes los gesoldeerd en rechtstreeks de kabel op de printplaat gesoldeerd ( let hierbij op de polariteit)tevens de kabeltjes iets verlengd want de orginele kabelboom is erg kort.
Alles aangesloten en de hele kachel/aanjager doet het weer
Gemaakte kosten 0.00 alleen wat kabel, kabelschoentjes, soldeertin en krimpkous (deze alles had ik nog in voorraad).
Volgende week plaats ik de foto's, dus het kan ook nog iets anders zijn dan een mosfet
Tot mijn grote verbazing was het niet de MOS-fet die kapot was maar de pennetjes waar de voeding op binnen komt ( kleine stekkertje).
De module was al eens in geheel vervangen in 2006 door de vorige eigenaar dus het leek me al vreemd dat hij weer kapot was.
Doorgemeten en jawel de mosfet was nog in prima conditie maar de voedingpennetjes waren volledig uitgegloeid.
Tevens ook het stekertje op de kabelboom was verschroeid, dus men dacht eerder dat het de module was en heeft deze vervangen, module deed het weer omdat het contact beter was.
Helaas was dit dus maar van korte duur.
Ik heb dus mijn stekkertje afgeknipt en op printplaat de pennetjes los gesoldeerd en rechtstreeks de kabel op de printplaat gesoldeerd ( let hierbij op de polariteit)tevens de kabeltjes iets verlengd want de orginele kabelboom is erg kort.
Alles aangesloten en de hele kachel/aanjager doet het weer

Gemaakte kosten 0.00 alleen wat kabel, kabelschoentjes, soldeertin en krimpkous (deze alles had ik nog in voorraad).
Volgende week plaats ik de foto's, dus het kan ook nog iets anders zijn dan een mosfet

Citroen 2cv6 spécial 1986

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde