V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 dec 2007 19:34
Auto: C5X business Plus
Opties: Plus
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2023
Energielabel: B
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 12000
Kleur: Wit, zwart dak
Locatie: gouda
graag een tip hoe de foto,s te plaatsen.
Citroen CX diesel, Citroen CX GTI, Citroen BX GTI
Citroen Xsara, Porsche 944 turbo Citroen C5 ph1,Citroen C5 Tourer Ph3, DS 5, Citroen C5 X
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Jan Mets schreef:graag een tip hoe de foto,s te plaatsen.
Mail ze maar even , dan plaats ik de foto morgen. :smt038
---> This Way To The Future --->
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ga naar http://picasa.google.nl/ meld je aan en dan kun je hele albums uploaden en zichtbaar maken voor de leden. :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
lees hier eens

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... o+plaatsen
de zoek functie staat rechts boven ;)

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hetnet.nl/~f2hwkerkvliet/mosfet4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik het zo zie , dan is tie islolated.
---> This Way To The Future --->
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:23
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Locatie: Helmond
C5club Rookie
C5club Rookie
Kun je met een multimeter missschien doormeten of het aan de kachelmodule ligt?
wap
wap
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door wap »

Ik ben kennelijk één van de velen, maar met dank aan allerelei personen die in deze draad gereageerd hebben heb ik ook dit probleem zelf kunnen oplossen.

Bedankt,

Warner
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Kun je ons dan vertellen wat je precies gedaan hebt ?
---> This Way To The Future --->
martijn v o
martijn v o
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door martijn v o »

hallo wakker worden. Hoe is het opgelost?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik vermoed een nieuwe mosfet.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik heb ook defecte aircomodule, geen indicatie meer op het scherpje van mijn klimaatsysteem.
Heb de module uit de auto gemeubeld en nu een nieuwe Mosfet besteld, kosten ongeveer 15.
Volgende week vrijdag kan ik hem pas inbouwen, dus dan meer in dit theater.

Heb tevens een beschrijving hoe je deze mosfet kan doormeten,

leg de fet op een werkblad
RAAK DE PINNETJES GEDURENDE DE HELE METING NIET MET JE LICHAAM AAN !! DIT VERKNOEID DE METING. VERMIJD OOK CONTACT MET PLASTIEK OF ANDERE MATERIALEN DIE EEN HOGE STATISCHE LADINGN KUNNEN BEVATTEN

1 is gate
2 is drain
3 is source

Eerst gaan we de mosfet "sluiten" dus de gate ontladen

zet de meter op het weerstandsbereik
verbind de zwarte draad (com) met de gate (1) verbind de rode draad met de source (+)
op deze manier maken we de source positiever en zou de mosfet moeten sluiten

de enigste waarde die je mag meten is oneindig ! elke andere waarde betekent dat de gate is doorgeslagen, dan heeft het geen nut om verder te meten! (vuilbak)

Ok, we hebben een oneindige weerstand tussen s en g gemeten en de mosfet afgeschakeld

Nu verbinden we de drain (2) met het rood snoer (+) en de source (3) met het zwart snoer (com) nog steeds op ohmmeting, meten we hier NIET oneindig dan is de mosfet waarschijnlijk defect of de multimeter heeft een te lage test spanning in ohm meting, probeer stap 1 opnieuw of begin opnieuw met een andere meter

Ok, we hebben oneindig gemeten
laten we nu de snoeren omdraaien, we moeten nog steeds een open circuit meten,
zet nu de meter op diode meting en nu moeten we de drempelspanning meten van de parasiteire diode

Ok, dat was in orde mosfet werkt tot hier!

nu eventjes de fet aanschakelen he

ga terug naar ohmmeting
zet de gate (1) op het rode snoer (+) en de source (3) op het zwarte snoer (com)
hier moeten we weer een oneindige weerstand meten anders is de fet toch kapot (zou heel vreemd zijn als je deze waarde kreeg...)

nu gaan we de weerstand tussen drain (2) en source (3) meten deze moet in beide richtingen bijna 0 zijn

als dit ook in orde is is de mosfet voor 90% in orde

als je ergens een sluiting meet voorbeeld tussen gate en source kijk dan eventueel mosfets na die parallel ermee staan en het drive circuit, is waarschijnlijk ook opgeblazen / is de oorzaak.

bron: circuits online
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik denk dat er hier en daar bij de dealers diverse defecte exemplaren liggen, als dat repareren goed uitvalt kun je makkelijk een handeltje in ruilmodules beginnen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Wil het zelfs voor mensen doen!
Als ze me tijdig laten weten wanneer ze komen dan zorg ik dat ik mijn mosfet voorraad op peil heb, want het is echt maar hooguit een uurtje werk!
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Heb toennet mijn aanjager module gerepareerd!
Tot mijn grote verbazing was het niet de MOS-fet die kapot was maar de pennetjes waar de voeding op binnen komt ( kleine stekkertje).
De module was al eens in geheel vervangen in 2006 door de vorige eigenaar dus het leek me al vreemd dat hij weer kapot was.
Doorgemeten en jawel de mosfet was nog in prima conditie maar de voedingpennetjes waren volledig uitgegloeid.
Tevens ook het stekertje op de kabelboom was verschroeid, dus men dacht eerder dat het de module was en heeft deze vervangen, module deed het weer omdat het contact beter was.
Helaas was dit dus maar van korte duur.
Ik heb dus mijn stekkertje afgeknipt en op printplaat de pennetjes los gesoldeerd en rechtstreeks de kabel op de printplaat gesoldeerd ( let hierbij op de polariteit)tevens de kabeltjes iets verlengd want de orginele kabelboom is erg kort.
Alles aangesloten en de hele kachel/aanjager doet het weer :)

Gemaakte kosten 0.00 alleen wat kabel, kabelschoentjes, soldeertin en krimpkous (deze alles had ik nog in voorraad).
Volgende week plaats ik de foto's, dus het kan ook nog iets anders zijn dan een mosfet ;)
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
:smt023

foto's wachten we op

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
Plaats reactie