Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Hallo allemaal, er is een dimlicht kapot van mijn C5. Nu heb ik met de handleiding in mijn hand de lamp proberen te vervangen, maar ik krijg het lampje er niet uit. Kan iemand mij vertellen hoe dat klemmetje werkt? Moet ik het aan de bovenkant of juist aan de onderkant losmaken? En hoe maak je het los?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.

C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
ik heb enkele dagen geleden ook een dimlicht vervangen en het is eigenlijk heel simpel. Eerst de stekker eraf en omdat de draden die eraan zitten niet te lang zijn en de stekker bij het vervangen van de lamp constant in de weg zit (wil terug in openening), heb ik de stekker even met een plakbandje op de rand vastgezet. Vervolgens kan je de veer aan de bovenzijde iets opzijdrukken en naar beneden klappen. Laat de veer verder zo hangen en vervang de lamp. Veer weer omhoog klappen en iets opzijbewegen en aan de bovenzijde achter het haakje plaatsen, daarna uiteraard stekker en kap er weer op. Dit was bij mij de accuzijde en de andere kant schijnt echt moeilijk te zijn maar daar heb ik nog geen ervaring mee...
Hans
Hans


C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 04 okt 2006 19:05
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs
Locatie: Øvre Årdal
Contacteer:
Ik heb ze ondertussen ook aan beide zijden vervangen. Mijn grootste ergernis was hoe die afdekplaten eraf te krijgen, maar dat is ook gelukt.
Voor de rechterzijde geldt hetzelfde verhaal als bij de accuzijde, maar omdat je hier echt niet ziet wat je doet is een klein spiegeltje erg handig, ik heb een makeup spiegeltje gebruikt. Bij het terugzetten van de nieuwe lamp is het makkelijker om van de buitenkant van de unit naar binnen te kijken.
Succes
Voor de rechterzijde geldt hetzelfde verhaal als bij de accuzijde, maar omdat je hier echt niet ziet wat je doet is een klein spiegeltje erg handig, ik heb een makeup spiegeltje gebruikt. Bij het terugzetten van de nieuwe lamp is het makkelijker om van de buitenkant van de unit naar binnen te kijken.
Succes

Hallo allemaal, Ik heb mijn lamp nog steeds niet vervangen, ik zie er een beetje tegenop. Ik ben vandaag even naar mijn Citroen dealer geweest, en daar vragen ze 29,75 euro (Motorhuis Den Haag). Ongelofelijk. Een andere Citroen garage (ook in den Haag) wist het nog beter: 'als het tegen zit, dan moet de bumper eraf, kost 45 euro aan arbeidsloon, en natuurlijk het lampje van 10 euro nog.
Ik schakel in het vervolg de lichtsensor uit!! en doe alleen de lampen nog aan als het niet anders kan.
Oja, de Citroen dealer wist me ook nog te vertellen dat bij de BMW ook de bumper eraf moet. Maar ja, dan rijdt je wel BMW.....
Ik ga het toch maar eens zelf proberen.
Ik schakel in het vervolg de lichtsensor uit!! en doe alleen de lampen nog aan als het niet anders kan.
Oja, de Citroen dealer wist me ook nog te vertellen dat bij de BMW ook de bumper eraf moet. Maar ja, dan rijdt je wel BMW.....

Ik ga het toch maar eens zelf proberen.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Anders tot de 28e wachten, op de meeting , het valt best mee hoor, ik heb het al twee keer gedaan, je moet wel licht bij hebben om te zien wat je doet.C5_2805 schreef:Hallo allemaal, Ik heb mijn lamp nog steeds niet vervangen, ik zie er een beetje tegenop. Ik ben vandaag even naar mijn Citroen dealer geweest, en daar vragen ze 29,75 euro (Motorhuis Den Haag). Ongelofelijk. Een andere Citroen garage (ook in den Haag) wist het nog beter: 'als het tegen zit, dan moet de bumper eraf, kost 45 euro aan arbeidsloon, en natuurlijk het lampje van 10 euro nog.
Ik schakel in het vervolg de lichtsensor uit!! en doe alleen de lampen nog aan als het niet anders kan.
Oja, de Citroen dealer wist me ook nog te vertellen dat bij de BMW ook de bumper eraf moet. Maar ja, dan rijdt je wel BMW.....
Ik ga het toch maar eens zelf proberen.
Ik heb er de extra felle witte lampen nu in zitten en voor de stadslicht een LED wit licht.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Anders heb ik het adresje en tel. van de leverancier uit limburg voor de juiste LED die ook echt wit is wel.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gisteren een geslaagde 'Herman pimp' actie uitgevoerd , dat staat netjes ... zeker icm de Xenon een mooie uitstraling ipv die 'gele kaarsjes'
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Volgens mij gewoon bij de dealert. Maar die had ze vast wel ergens anders vandaan.
Herman woont in jouw omgeving, dus probeer daar even...
Herman woont in jouw omgeving, dus probeer daar even...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.