
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Bikkel


jammer maar zie de advertentie niet meer staan zal dus al afgelopen zijn 

Berichten: 284
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:26
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Friesland
Nee hoor, zoek maar eens op 471320092
Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel

C5club extreme Fan


Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
Beste heren,
Op weer even op de Rolls Royces terug te komen, weet iemand waarom een Rolls met onze bollen niet naar beneden zakte zoals onze godinnen dat wel deden in de tijd? Ik heb wel eens van een monteur vernomen die wel eens een herstel van het systeem had gedaan, ( deze meneer heeft nu een eigen garage in Volendam, Dorland & Theunis) dat er een enkele bladveer als hulp onder zit. (wat rijdt ook een Rolls toch mooi he heren, je kan het gewoon zien als er bollen onder zitten, het zweeft).
Kan iemand dit bevestigen, of een verklaring geven hoe Rolls Royce dit had opgelost. En niet onbelangrijk, worden er tegenwoordig nog modellen met het superieure veersysteem uitgevoerd?
Groet Sandro
Op weer even op de Rolls Royces terug te komen, weet iemand waarom een Rolls met onze bollen niet naar beneden zakte zoals onze godinnen dat wel deden in de tijd? Ik heb wel eens van een monteur vernomen die wel eens een herstel van het systeem had gedaan, ( deze meneer heeft nu een eigen garage in Volendam, Dorland & Theunis) dat er een enkele bladveer als hulp onder zit. (wat rijdt ook een Rolls toch mooi he heren, je kan het gewoon zien als er bollen onder zitten, het zweeft).
Kan iemand dit bevestigen, of een verklaring geven hoe Rolls Royce dit had opgelost. En niet onbelangrijk, worden er tegenwoordig nog modellen met het superieure veersysteem uitgevoerd?
Groet Sandro

C5club extreme Fan


Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
Hallo heren,
Waar blijven de commentaren!!
Waar blijven de commentaren!!

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik had begrepen dat RR een systeem gebruikte met HP parallel aan schroefveren, dan zakt het dus wel wat, maar niet overdreven veel.
MB was ook niet zo happig op inzakken en verzon daar allemaal dingen voor (eigenlijk de voorlopers van elektrokleppen) maar hun systeem (van ZF/Lemförder) was sowieso zo lek als een mandje en technisch niet zo goed als echt HP.
MB was ook niet zo happig op inzakken en verzon daar allemaal dingen voor (eigenlijk de voorlopers van elektrokleppen) maar hun systeem (van ZF/Lemförder) was sowieso zo lek als een mandje en technisch niet zo goed als echt HP.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Hoe doen die audi's en MB's dat dan nu met luchtvering? Die heb ik ook nog nooit aan de grond zien staan.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Bij HP lekt olie (dus druk) langs de veercilinders. Er lekt geen gas (opgesloten in de bollen achter een membraan).
Bij luchtvering zit de lucht opgesloten in een balg met een ventiel naar de pomp. Dat loopt net zo hard (langzaam!) leeg als een autoband. Dat kan goed 5jr duren...Luchtvering hoeft dus niet te zakken.
Daarnaast, in principe hoeft een goed gebouwd hydraulisch systeem ook niet overdreven veel te lekken en als je een accumulator hebt en hoogteregelaars die blijven werken kan de boel nog een tijd lang hoog blijven. Op de klassieke HP auto's echter was de lekkage vooral groot over het remventiel (achterste remdrukbegrenzer), omdat de hoogteregelaars mechanisch waren bleef de auto dan daarvoor corrigeren, totdat de accumulatordruk weg was. In perfecte staat kon dat goed twee weken duren, dan pas begint de auto te zakken.
Maar pas op: op dat moment is de accumulatorbol dus leeg en heb je dus ook geen remdruk meer.
Met S-Mac (anti-zink: xant+Xm ph.II) was er een extra bol achter die juist deze lekkage (of eigenlijk het corrigeren) tegenging, via een extra klep op de boel af te sluiten. Was deze bol aan zijn einde dan bleef de auto in eerste instantie hoog, totdat je startte en er druk werd opgebouwd waarna hij alsnog zakte...niet echt een oplossing dus.
Vanaf de C5 (HA3) gaat de hoogteregeling met elektrokleppen, is er geen rem-integratie meer en is dus alleen de minieme lekkage langs de cilinders schuldig aan het zakken...helaas was het fabricagewerk op de oude HP-plunjers van een iets hoger niveau en moeten we juist die plunjers dus wel eens vervangen op de C5, vanwege overmatige lekkage.
Daarnaast kan de BHI (elektropomp+accumulatorbol) natuurlijk aangestuurd worden om te blijven corrigeren, maar is dat vanwege het risico op het leegtrekken van de accu niet geprogrammeerd. Ook bij luchtvering is er een elektropomp en mocht die aanslaan om te corrigeren (bijv. als je blijft in- en uitstappen in een geparkeerde auto) dan kan die bij MB en Audi dacht ik wel degelijk de accu leegtrekken. dan heb ik liever de bescherming van Eco-mode.
Bij luchtvering zit de lucht opgesloten in een balg met een ventiel naar de pomp. Dat loopt net zo hard (langzaam!) leeg als een autoband. Dat kan goed 5jr duren...Luchtvering hoeft dus niet te zakken.
Daarnaast, in principe hoeft een goed gebouwd hydraulisch systeem ook niet overdreven veel te lekken en als je een accumulator hebt en hoogteregelaars die blijven werken kan de boel nog een tijd lang hoog blijven. Op de klassieke HP auto's echter was de lekkage vooral groot over het remventiel (achterste remdrukbegrenzer), omdat de hoogteregelaars mechanisch waren bleef de auto dan daarvoor corrigeren, totdat de accumulatordruk weg was. In perfecte staat kon dat goed twee weken duren, dan pas begint de auto te zakken.
Maar pas op: op dat moment is de accumulatorbol dus leeg en heb je dus ook geen remdruk meer.
Met S-Mac (anti-zink: xant+Xm ph.II) was er een extra bol achter die juist deze lekkage (of eigenlijk het corrigeren) tegenging, via een extra klep op de boel af te sluiten. Was deze bol aan zijn einde dan bleef de auto in eerste instantie hoog, totdat je startte en er druk werd opgebouwd waarna hij alsnog zakte...niet echt een oplossing dus.
Vanaf de C5 (HA3) gaat de hoogteregeling met elektrokleppen, is er geen rem-integratie meer en is dus alleen de minieme lekkage langs de cilinders schuldig aan het zakken...helaas was het fabricagewerk op de oude HP-plunjers van een iets hoger niveau en moeten we juist die plunjers dus wel eens vervangen op de C5, vanwege overmatige lekkage.
Daarnaast kan de BHI (elektropomp+accumulatorbol) natuurlijk aangestuurd worden om te blijven corrigeren, maar is dat vanwege het risico op het leegtrekken van de accu niet geprogrammeerd. Ook bij luchtvering is er een elektropomp en mocht die aanslaan om te corrigeren (bijv. als je blijft in- en uitstappen in een geparkeerde auto) dan kan die bij MB en Audi dacht ik wel degelijk de accu leegtrekken. dan heb ik liever de bescherming van Eco-mode.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2009 20:44
Auto: C6 2.7 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Contacteer:
Om een oud draadje maar weer eens nieuw leven in te blazen. Blijkbaar ben ik de eerste die in 2012 overstapt naar de CB's, wat in mijn vak overigens iets is dat we dienen te mijden in verband met de uitermate oncomfortabele eigenschap van dit soort wolken....
Morgen ga ik op bezoek bij mijn oude buren van Chyparse, voorheen nog geen kilometer rijden, verhuisd van het landhuis onder de aanvliegroute van de queen of the sky, werd destijds in een schuur aan de queen of the road gesleuteld. Expansie noopte de liefhebbers zich naar een pand nog dichter bij mijn gerieflijke woning te verplaatsen. Helaas is het kopje koffie en het praatje verleden tijd. Ik zweef morgen naar Almere om een setje CB's te laten plaatsen onder mijn geliefde LPG dame. Op de terugweg zal ik me op FL430 wanen...
Ik hou jullie op de "hoogte".....
Met een hartelijke groet!
Den Blieck!
Morgen ga ik op bezoek bij mijn oude buren van Chyparse, voorheen nog geen kilometer rijden, verhuisd van het landhuis onder de aanvliegroute van de queen of the sky, werd destijds in een schuur aan de queen of the road gesleuteld. Expansie noopte de liefhebbers zich naar een pand nog dichter bij mijn gerieflijke woning te verplaatsen. Helaas is het kopje koffie en het praatje verleden tijd. Ik zweef morgen naar Almere om een setje CB's te laten plaatsen onder mijn geliefde LPG dame. Op de terugweg zal ik me op FL430 wanen...
Ik hou jullie op de "hoogte".....
Met een hartelijke groet!
Den Blieck!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Mijne gaat eerdaags ook op comfortbolletjes...
Maar dan gewoon in Nieuw Vennep
En gewoon met koffie
Maar dan gewoon in Nieuw Vennep

En gewoon met koffie

C5 Berline 2005 (ja kan hem kopen
)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ben toch eigenlijk wel erg benieuwd naar daadwerkelijke verschil,
een proefrit zou me aardig wat verduidelijken.
Niet dat ik al aan de vervanging toe ben,
maar als het zover is,
(of als het zo goed bevalt dat...)
dan weet ik iig wat te doen...
Zal vanmiddag eens bij aart vragen of hij er ervaring mee heeft,
(staat de dame i.v.m. een defect contactslot
)
een proefrit zou me aardig wat verduidelijken.
Niet dat ik al aan de vervanging toe ben,
maar als het zover is,
(of als het zo goed bevalt dat...)
dan weet ik iig wat te doen...
Zal vanmiddag eens bij aart vragen of hij er ervaring mee heeft,
(staat de dame i.v.m. een defect contactslot

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Voor de aanstaande comfortbollers.
Ik heb 100.000km met comfortbollen gereden, en uiteindelijk heb ik ze achter weer omgewisseld voor de orginele en dat bevalt me prima, de vering was achter echt te zacht.
Ik zou overwegen om eerst alleen vóór te laten doen.
Ik heb 100.000km met comfortbollen gereden, en uiteindelijk heb ik ze achter weer omgewisseld voor de orginele en dat bevalt me prima, de vering was achter echt te zacht.
Ik zou overwegen om eerst alleen vóór te laten doen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb er alleen vooraan zitten
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik had voor en achter op mijn PH1, en vond dit echt heerlijk rijden , niet te zacht ....
De C5-3 HP verbaast mij , dat is echt super, geen reden voor comfortbollen, zet hem zelfs wel eens op sportstand
De C5-3 HP verbaast mij , dat is echt super, geen reden voor comfortbollen, zet hem zelfs wel eens op sportstand

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
In het verlengde van de discussie hier, wat zijn de symptomen van een kapotte bol? Het valt me de laatste tijd op dat de auto achter bij het afrijden van een drempel soms erg stug lijkt, bijna alsof er een wiel op de grond 'valt' zonder demping. Dit doet zich voor sinds beide veercilinders achter vervangen zijn. Het zou ook kunnen dat het nu weer weer werkt zoals het hoort maar dat ik er gewoon weer aan moet wennen. Als ik bij stilstaande auto op de achterkant druk lijkt de vering normaal, soepel te werken. Ben dus wel benieuwd wat de symptomen van een kapotte bol zijn; ik kan me voorstellen dat er door de defecte veercilinder en het bijbehorende zakken van de achterkant er een bol stuk gegaan zou kunnen zijn?
Berichten: 8124
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Kapotte bol is geen vering meer.
C5 Berline 2005 (ja kan hem kopen
)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)