Nog nooit geprobeerd maar kan het ook zo? Eerst het neuswiel van de caravan op de grond zetten alle kabels losmaken. Dan de borg van de dissel openzetten door het handvat omhoog te trekken daarna laat je de auto zakken. Of niet soms?
Het probleem met loskoppelen herken ik wel; als je er voor zorgt dat de oplooprem nog gedeeltelijk is ingedrukt gaat het loskoppelen goed, bij een volledig gestrekte combinatie gaat het loskoppelen heel lastig.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Jvanderp zei:
Ik heb dit met mijn auto nooit geprobeerd (geen trekhaak).
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Locatie: H'doorn
heb dat zaterdag ook zo gedaan, maar toen viel de auto met een klap op de klinkers!Witbrik schreef:Nog nooit geprobeerd maar kan het ook zo? Eerst het neuswiel van de caravan op de grond zetten alle kabels losmaken. Dan de borg van de dissel openzetten door het handvat omhoog te trekken daarna laat je de auto zakken. Of niet soms?Ik heb dit met mijn auto nooit geprobeerd (geen trekhaak).
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Dat doet pijn! geen goed idee dus. Jammer het zou nl een voordeel van ons veersysteem kunnen zijn.
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
zorgen dat er geen spanning op de koppeling staat,
dat naar beneden vallen hoort opgevangen te worden door rubbers in je draagarm achter,maar
die willen nog wel eens stuk zijn, zie ander topic.
als je je auto laat zakken probeer je je trekhaak uit je koppeling te trekken, lijkt me een slecht idee
dat naar beneden vallen hoort opgevangen te worden door rubbers in je draagarm achter,maar
die willen nog wel eens stuk zijn, zie ander topic.
als je je auto laat zakken probeer je je trekhaak uit je koppeling te trekken, lijkt me een slecht idee
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Inderdaad bedoel ik dat je de trekhaak uit de koppeling laat zakken, maar eerst zet je de koppeling open met de hendel bovenop de koppeling. Zo kost het je geen kracht en ik dacht te begrijpen dat het in sommige gevallen lastig is om de auto los van de koppeling te krijgen doordat de auto stijgt bij het loskoppelen. Als je de auto zomaar een keer laat zakken stort ie toch ook niet naar beneden? In het verleden heb ik vaak gereden met een vrachtwagen met aanhangertje (een verhuislift) deze had ook een personenwagenkoppeling. Als ik wilde ontkoppelen draaide ik het neuswiel op de straat, trok de koppeling open en liet ik de (lucht)vering zakken, zo kreeg ik de aanhanger gemakkelijk los. Als ik niet beter zou weten zou ik m'n C5 ook zo gebruiken.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Harm weet dat welCitrofreak2007 schreef:weet ik dus ook niet, misschien harm wel...
Jullie weten het nu ook
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
In Oostenrijk zijn stukken van wegen met proef 160KM
Als het nu nog zo is weet ik niet.
Voor Caravans??
Als het nu nog zo is weet ik niet.
Voor Caravans??Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Da's om er zo snel mogelijk doorheen te kunnen rijden...!Herman schreef:In Oostenrijk zijn stukken van wegen met proef 160KM
Als het nu nog zo is weet ik niet.Voor Caravans??
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik liet ook wel eens de auto met aanhanger/caravan omlaag gaan, en draaide dan met het neuswiel de caravan omhoog...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Ben de afgelopen weken met mijn C5 2liter automaat door de ardennen getrokken en ik heb werkelijk nog nooit zo'n fijne trekauto gehad. Geen last van slingeren of "bokken".
mvg Dick
mvg Dick
Caravan & C5 = goed huwelijk : heb onlangs met een dergelijke combinatie de Nassfeldpass mee bedwongen (grens Italie en Oosterijk, max 20% klimmen en 15% dalen :neutral: )
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Mijne 2.0 16v op lpg3 , loopt berg op ook iets minder, maar ik hoef ook geen 100 de berg op . ik heb vakantie dus rustig aan en meeklimmen met de rest . Normaal 70/80 berg op. En het slingeren of stuiteren heb ik alleen last van op een hobbelweg(Belgie). Verder erg stabiel en de caravan weegt ong. 1200 kg. Maar als ik merk dat hij vreemd doet ga ik van het gas en gaat hij weer in het gareel(heel enkele keer). Ik ben net terug en bijna constant 110 gereden en kon ook 120. Ik heb een Burstner 430 en als deze goed geladen is erg stabiel. Maar ik zorg wel voor een hoge kogeldruk ...
Dus zeer tevreden over de C5 van mijn kant.
Dus zeer tevreden over de C5 van mijn kant.
Citroen C5 Break
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
en toch moet ik me wel heel sterk vergissen als ik die combinatie niet heb gezien op terugweg vanaf Texel. Reed Hypolytushoef binnen toen er van de andere kant over de N99 een ZX-break met fietsen op het dak en een Saris Speedy erachter aan kwam rijden....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
wanneer was datEW schreef:en toch moet ik me wel heel sterk vergissen als ik die combinatie niet heb gezien op terugweg vanaf Texel. Reed Hypolytushoef binnen toen er van de andere kant over de N99 een ZX-break met fietsen op het dak en een Saris Speedy erachter aan kwam rijden....


