In veel auto's kunnen de koplampen versteld worden zodat de tegenliggers niet verblind worden. Ik kan hier voor de C5x niets over vinden in de handleiding behalve 'neem contact op met de dealer/werkplaats'. Die komen met het advies om de lampen gedeeltelijk af te plakken. Dat was leuk in de tijd dat je 1 lampje in je koplamp had, maar ik mag aannemen dat er voor de C5x, met meerdere lichtpunten per lamp, toch wel een intelligentere oplossing is?
Er is een knop links-onder het dashboard waarmee je de lamphoogte kunt verstellen: 0: 2 personen 2: 4 personen en een volle kofferbak. Zie ook blz 63 van de NL gebruiksaanwijzing.
03 okt 2024 19:23
EdwinC5x
C5club Rookie
Auto: C5x
Opties: Alles behalve panoramadak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Smart Grey
Ja, dat adviseerde Citroën NL me ook, nadeel is dat je, om de tegenliggen daadwerkelijk niet te verblinden, de lampen zover omlaag moet draaien dat de linker koplamp de weg voor je geheel niet meer verlicht en de rechter nog maar een paar meter. Lijkt me niet zo handig.
Aangezien je bijna alleen met gedimd grootlicht rijdt, Dimlicht dus zou ik er geen problemen mee hebben alleen het dimlicht af te plakken. Als je met groot licht rijdt ga je met tegenligger ook terug naar gedimd grootlicht. Bocht en dagrijverlichting niet interessant en mistlampen/ verstralers gebruik je gewoon 3 weken niet. Grüß
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum