Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Reutelend/resonerend geluid Hybride 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 apr 2023 20:51
Berichten: 3
Auto: C5 Aircross Shine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Reutelend/resonerend geluid Hybride
Bij langere ritten als de accu volledig leeg is van mijn hybride. En je rijd een constante snelheid van rond de 100km/h dan lijkt het als die de accu automatisch bij gaat laden met de motor net of je in de verkeerde versnelling zit wat geluid betreft. Je krijgt een licht reutelend/resonnerend geluid wat erg irritant is. Als je extra gas geeft om te versnellen is het geluid meteen weg en als je terug schakelt naar 7de versnelling ook. Alleen bij deze auto schakelt die dan vrij snel weer automatisch naar D8 omdat je niet het schakelen in manueel kan houden. (Geen M op versnellingspook). Het lijkt net of er teveel van de motor gevraagd word met rijden en opladen accu bij erg lage toeren rond die 100km/h. Herkennen meer mensen deze klacht. Auto is van eind 2021 en heb het probleem aangegeven bij de eerste onderhoudsbeurt. Toen hadden ze een service uitgevoerd aan uitlaat bouten die misschien niet goed aangedraaid waren. Maar dit heeft niks geholpen met mijn probleem. Lees op het peugeot forum toevallig een 3008 met dezelfde motor/hybride lijn met precies dezelfde klacht. Alleen is die member helaas niet meer actief en geeft geen oplossing in het topic:
https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=11518

Hoop dat jullie een oplossing weten. Zodat ik met iets meer naar de dealer kan wat info betreft.


26 apr 2023 07:39
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3019
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reutelend/resonerend geluid Hybride
Er zijn al meer problemen gemeld met de bak. Volgens mij is er ook al een software modificatie voor geweest.
Het is een zelflerende bak dus misschien moet eens proberen om een tijdje wat pittiger te rijden (sportstand) en kijken of hij dan in lage toeren minder resoneert

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


26 apr 2023 08:14
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 apr 2023 20:51
Berichten: 3
Auto: C5 Aircross Shine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reutelend/resonerend geluid Hybride
Probleem is dat ik erg weinig rij met deze auto. 4500km in 1,5 jaar staat er nu op. Maar hoe kan het aantal toeren op snelweg veranderen door rijgedrag? Als je vaste snelheid en versneliing hebt. Geeft dit toch een toerental? Zal achter die software update aangaan heb je daar misschien een nummer van. Er waren tijdens service beurt wel volgens mij ook 2 verplichte updates gedaan vanuit citroen naast de firmware/kaarten van navi. Maar deze hebben het probleem helaas ook niet verholpen.

Ik zat zelf meer aan motordempers te denken of iets wat mee resoneert als blok hevig schud door grote vraag van motor bij lage toeren-> rijden+ opladen accu. Ik denk zelf dat bij constante snelheid 100km/h de versnelling altijd in d8 zit. Oude brandstof is ook niet het probleem en 98 tanken of 95 geeft ook geen verschil. Het probleem is ook niet zo groot dat hele auto aan het schudden is ofzo. Mijn vriendin merkt het niet / amper. Maar ik kan me er kapot aan ergeren en probeer hele tijd dat geluid te voorkomen door harder te gaan rijden of terug schakelen. Of elke keer snelheid te fluctueren tussen 95-110km/h.


26 apr 2023 08:36
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 apr 2023 20:51
Berichten: 3
Auto: C5 Aircross Shine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reutelend/resonerend geluid Hybride
Ik kan het geluid nu heel makkelijk reproduceren. Als ik de eSave functie aan zet op een hoger aantal km dan er in de batterij zit. Gaat de motor continu de batterij bijladen. Als ik dan een constante snelheid aanhoud tussen 95-105 km/h hoor ik een bij geluid. Airco aan of uit geeft geen verschil. Heeft niemand anders hier last van? Want dan moet het oplosbaar zijn door de dealer. Hoop dat iemand het kan uitproberen voor mij met zijn aircross hybrid.


30 apr 2023 07:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.