Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 Aircross vanaf 2018
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=93&t=20458
Pagina 21 van 22

Auteur:  H_H [ 06 dec 2020 21:55 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Mooi om te lezen wat de rij ervaringen zijn van deze wagen. Ik hecht daar vooral waarde aan omdat jij, als ik me niet vergis, een ex-rallyrijder bent!
Het klinkt allemaal er positief! Succes en wijsheid gewenst met je besluit. Hoewel ik vermoed dat je al een beetje besloten hebt ;)

Ik verheug me op de foto’s, vooral van het interieur!

Auteur:  JW-C5 [ 07 dec 2020 13:02 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Hoe 'ie er van binnen uitziet kun je zien via de LINK die ik eerder gaf.

Dat bruine leer op die plaatjes, ook op de dash, is in werkelijkheid een stuk donkerder.
Maar in de nieuwe versie is dat geen Hype-Brown meer, maar Hype-Black. Wat mij betreft een verbetering :smt023

Groet,
JW

Auteur:  Edwin28 [ 07 dec 2020 14:10 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Ik heb proefgereden in de Shine. Natuurlijk zijn de door mij genoemde punten relatief. Ik heb ze vergeleken met andere auto's, die op mijn shortlist stonden, zoals Peugeot 508, 5008, Volvo V60, Volkswagen Passat/ Tiguan (hoewel de Tiguan van binnen enorm inspiratieloos is imo en daarom direct afviel), maar dan denk ik ook bijvoorbeeld ook aan de Mazda CX-5. Ik heb de Peugeot helaas niet kunnen rijden in de hybride versie, aangezien deze niet beschikbaar was. Ik was wel benieuwd of de forse trilling en geluidsoverlast ook bij de Peugeot waarneembaar was.
De trilling doet zich inderdaad in de sportstand het sterkst voor. Het feit dat JW het ook al (wellicht in mindere mate) opmerkte doet me vermoeden dat het niet exemplarisch is, maar de auto waarin ik reed waarschijnlijk al meer kilometers heeft gereden en/of al regelmatig stevig aan de tand is gevoeld.
Bij de 5008 met panoramadak viel bijvoorbeeld de zeer beperkte hoofdruimte achterin op (al problematisch vanaf ca 1.80 meter lengte), dus dat zou dan de versie zonder panoramadak zijn geworden met (op)groeiende kinderen die al tegen die lengte aanschurken.
Qua kwaliteitsindruk (met name van het interieur) overtuigden echter de Volvo, Peugeot, Volkswagen Passat, Mazda CX-5 mij echt meer.

Auteur:  JW-C5 [ 07 dec 2020 14:26 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Was dat een Shine met Hype-Brown pakket, of een "gewone"?

Dat trillen bij heeeeel hard optrekken was iets waarneembaar, maar totaal niet storend.
En ook het geluid dat hij daarbij produceerde was waarneembaar, maar als geschreven ook niet meer dan dat.
Minder dan in mijn V6 onder die omstandigheden ;)

Eerder schreef ik:
Citaat:
Waar ik even bang voor was is de hoofdruimte onder het grote glasdak waarvan de voorste helft open kan. Ik zit graag hoog in de auto, maar ook dan is er voor mij geen enkel probleem, voldoende afstand onder die omstandigheden.


Ik ben, met mijn 1.90 m lengte, ook even achterin gaan zitten, aan de rechterkant. Daarvoor moet de voorstoel wat naar voren, veel beenruimte is er niet. Maar ik zat niet met mijn hoofd tegen het dak.

Wat wel opvalt is dat die achterste zitplaatsen, dat zijn er drie op een rij met identieke afmetingen, smal zijn. Oké voor niet te grote kinderen, en korte ritjes met een volwassene, maar daar houdt het wel mee op.
Ik zou een 2,5 zitplaats uitvoering prefereren, zoals nu in de C5.
Ook de Chinese versie is op deze manier uitgevoerd, helaas hier (nog?) niet leverbaar.

Groet,
JW

Auteur:  Edwin28 [ 07 dec 2020 17:32 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Het was een gewone Shine, dwz niet de versie met Nappaleer en stoelmassage. Persoonlijk vond ik de bruine kleur juist wel mooi (vanuit de brochure gezien, in het echt niet gezien), maar de verkoper gaf al wel aan dat ze net die week gehoord hadden dat het vervangen werd door zwart. Ik zou echter ook de mogelijkheden hebben onderzocht voor achteraf leerinbouw ivm meer keuzevrijheid in kleur en bijkomend voordeel in de bijtelling (je verliest dan wel de stoelmassage en stoelgeheugenfuncties).
Die smalle plekken achterin vielen mij ook op. Als je drie kinderen hebt zijn drie losse stoelen ongetwijfeld fijn, maar met 2 kinderen heb ik liever een gewone achterbank. Bovendien kunnen zij dan "makkelijker" deelnemen aan het gesprek met de voorpassagiers en beter tussen de voorstoelen naar voren kijken, omdat je dan minder naar buiten "gedrukt" zit.

Auteur:  JW-C5 [ 07 dec 2020 17:44 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Je had dus dezelfde ervaring als ik, met die achter stoelen.
Zou mooi zijn als er een optie kwam voor een 2½ bank, met ipv drie maar twee delen zoals dat nu in de C5 zit.

De reden waarom ik voor ook die "hype" stoelen optie zou gaan is niet alleen de memory en de massagefunctie.
Die laatste betwijfel ik ooit te gaan gebruiken, maar ja, je weet maar nooit ;)

Belangrijker vind ik de volledige elektrische verstelbaarheid. Met name dat je voor- en achterkant van de zitting kunt verhogen/verlagen, maar zeker ook die lendesteun.
Die kun je niet alleen minder of sterker maken, maar ook de hoogte-positie van die steun kun je aanpassen.
In mijn C5 heb ik dat gedaan door de stoel uit de auto te halen en de hoogte die mij te laag was aan te passen, dat was best een lastig klusje.
Ook bij de passagier stoel zit die E-lendesteun verstelling, de rest is handmatig.

Groet,
JW

Auteur:  c5maarten [ 08 dec 2020 11:06 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Ik ben benieuwd of er op alle drie de zitplaatsen een ISO-fix zit? Kan dit niet zo snel terug vinden en zien op de foto's.

Auteur:  staircase [ 08 dec 2020 11:55 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Net even gekeken. Alleen de buitenste twee stoelen hebben ISO-fix.

Auteur:  c5maarten [ 08 dec 2020 16:11 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Thnx voor je reactie :smt023 Is voor mij een belangrijke punt bij overweging aanschaf. Nu ik dit weet gaat de C5 AC afvallen :(

Auteur:  staircase [ 08 dec 2020 16:19 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Voor de volledigheid, en dat viel me net pas op, de rechtervoorstoel heeft er ook een. Kan de oppasser van dienst middenachter zitten ;).

Auteur:  remco0510 [ 03 apr 2021 22:39 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Iemand een idee van de levertijd op dit moment van een aircross. Wacht nu sinds half januari, moet ik nog lang geduld hebben?
Wat zijn de ervaringen hier?

Auteur:  JW-C5 [ 03 apr 2021 23:17 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Mijn C5AC-Hy is op 7 januari besteld, is op 4 maart (ORGA 16187) geproduceerd en was de tweede week van maart in NL.
Ik heb 'm op 1 april, geen grap, in ontvangst genomen.
Dat is geen "standaard-van-de-plank" exemplaar.

Wat zegt jouw leverancier er over? Hij kan checken wanneer hij gepland staat in de fabriek.

Groet,
JW

Auteur:  remco0510 [ 04 apr 2021 10:11 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Ha dank je voor je reactie.
Gefeliciteerd met je nieuwe dame! Vorige week contact, men wist nog niets bij de dealer, ze zouden het uitzoeken maar vooralsnog geen antwoord.
Jouw verhaal lezende is een week of 3 nog te verwachten. Te lang natuurlijk. Haha.

Merci encore et bonne route!

Auteur:  Biedzjee [ 21 mei 2021 15:38 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Autoweek test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – Citroen C5 Aircross Hybrid

Auteur:  Ccinq [ 21 mei 2021 17:41 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

C5 komt er goed uit

Pagina 21 van 22 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/