Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 Aircross vanaf 2018
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=93&t=20458
Pagina 14 van 22

Auteur:  Menno [ 07 jun 2019 22:41 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Mooi verslag , dank en nog veel plezier met de C5ac :smt023

Auteur:  JW-C5 [ 08 jun 2019 00:36 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Bedankt voor je uitvoerige verslag :smt023
Zeer lezenswaardig, en ook behulpzaam bij het overwegen en uiteindelijk bepalen welke opties de moeite waard zijn om mee te bestellen.

Als ik m'n ideetjes om volgend jaar, na 10 jaar met m'n huidige voiture gereden te hebben, naar een C5AC-PHEV over te stappen om ga zetten, gaan dat soort zaken zeker meespelen.

Een van die zaken is de E-achterklep. Op zich zou ik die ook niet nemen, maar ik heb op Planète gelezen dat iemand de gewone klep erg zwaar vond.
En ja, ook ik word een jaartje ouder :smt203
Oftewel, dat moet ik zeker eerst uitproberen.

De E-bediening van de stoelen neem ik wel, die heeft een in hoogte en diepte vertelbare lendensteun van de bestuurdersstoel.
Voor mijn rug is dat een zeer nuttig hulpmiddel.
Voorts kun je daarbij de hoek van de zitting veranderen, ook dat is een voor mijn rug belangrijk punt.

Groet,
JW

Auteur:  Roman [ 08 jun 2019 00:44 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

E klep is gewoon geweldig,
Mijn wagen heeft dat en is gewoon super.

Auteur:  JW-C5 [ 08 jun 2019 10:50 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

ciclista schreef:
Het verbruik valt tot nu toe flink tegen, met moeite 1:14 (7liter/100 km). Met de zwaardere C5 met 160 pk kwam ik makkelijk aan 5.8/100. In combinatie met de vrij kleine tank (53 liter vs 70 liter) en het verbruik, levert een teleurstellende actieradius op van rond de 700 km. De kleinere tank is te verklaren, omdat er ook 17 liter ad blue meegaat. Alle voorgaande diesels haalden makkelijk 1000 km uit een volle tank..


Ook op Planète wordt daarover geklaagd, zie Consommation et autonomie.
Waarbij men dan door de bank genomen wat minder verbruikt dan jij ;)

Daarbij wordt opgemerkt dat ook de benzine uitvoering slechts een 57 liter tank heeft, die zou makkelijk groter kunnen zijn omdat er geen 17 liter AdBlue tank in zit.
En met die 57 liter komt men dan nog (veel) minder ver dan jij met je HDi :(

Groet,
JW

Auteur:  ciclista [ 08 jun 2019 16:22 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Vandaag eens wat tijd gemaakt om de dashcam in gebruik te nemen. Het zal wel aan de leeftijd liggen, maar het is niet zomaar geregeld. De app downloaden gaat nog wel, hoewel de uitleg van de diverse mogelijke instellingen wat mager is.

De youtube filmpjes van Citroen zelf doen alsof het allemaal erg voor de hand liggend is. Een Duitse site vermeld gelukkig dat het installeren toch wel gedoe is, maar als het eenmaal gelukt is, het gebruik vrij makkelijk is. Een kleine pleister op het digibetische gevoel dat na een half uurtje de kop op steekt.

Belangrijke stap die uiteindelijk de verbinding maakt is, dat je in de auto met de camera aan, je in de instellingen van de telefoon de wifi verbindingen uit en opnieuw aan moet zetten, om verbinding te maken met de camera. Met het password dat je bij de installatie van de app zelf hebt moeten instellen.

En toen werkte het ineens....

Auteur:  ciclista [ 08 jun 2019 17:12 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Afbeelding
Plaatje van een bergweggetje in Ligurie van de dashcam.
Zoals altijd komt op de foto nauwelijks tot zn recht hoe steil het echt was.

Auteur:  Menno [ 08 jun 2019 18:41 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Wel mooi zo’n ingebouwde dashcam !

Auteur:  jtbakker [ 08 jun 2019 19:12 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Roman schreef:
Mik Figaro schreef:
En hopelijk ontpopt hij zich als een stabiele caravantrekker.!



Daar was ik ook eens benieuwd naar, maar dat valt vies tegen.

De 130 pk variant mag maar 1350 max trekken geremd.
De 180 pk mag dan wel 1500 kg max trekken geremd.

Maar wat mij tegenvalt is de max kogel druk van resp 54 kg en 64 kg.
Dat is voor een caravan van 1300/1400 kg beladen toch echt te laag voor een stabiele wegligging.

Echt jammer.


Is het nog steeds 54 kg kogeldruk of is dat alleen bij een bepaald type trekhaak?

Auteur:  Roman [ 08 jun 2019 19:16 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Volgens de specs van citr wel

Auteur:  willy4 [ 11 jun 2019 14:54 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

https://www.youtube.com/watch?v=0fvub4bBW4c

Auteur:  c5jan [ 04 sep 2019 20:02 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

ANCAP SAFETY RATING: Citroen C5 Aircross (July 20…: https://youtu.be/HS4uDQyDRC0
Ik weet niet of deze hier al staat.

Auteur:  jhvink [ 12 sep 2019 12:50 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

jhvink schreef:
Ik hoop dat ze de 130 pk benzine nog met automaat gaan leveren. Peugeot 3008/5008 en Opel Grandland zijn wel met die combinatie leverbaar.


Vanaf november 2019 is de C5 Aircross ook met 130pk benzinemotor met automaat te bestellen, fabricage start in februari 2020.

Auteur:  robb [ 17 sep 2019 00:12 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

Normaal zocht ik altijd een schaalmodel bij de auto die ik op dat moment bezat.
Nu maar eens andersom gedaan, eerst model, daarna de 1:1.

Auteur:  Menno [ 17 sep 2019 08:52 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

En bevalt de auto ???

Auteur:  robb [ 24 sep 2019 22:27 ]
Berichttitel:  Re: C5 Aircross vanaf 2018

@ Menno

Jazeker. Ik mis de bollen meestal niet (behalve bij die ***drempels op mijn werk). De zit is lekker hoog, en ik hoef me niet meer vanachter de b-stijl uit de auto te hijsen zoals dat bij de Tourer het geval was. Erg comfortabel. Stil. Heerlijke automaat. De 180 pk zijn wat aan de ruime kant, maar ik heb een fluwelen rechtervoet.
Minpunten? Jazeker. Het keep-you-lane-systeem vind ik hoogst irritant. En de actieradius is met 600 km een stuk kleiner dan de 800 van de Tourer. Kleinere tank, iets hoger verbruik.

Pagina 14 van 22 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/