Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
citroentreffen kerkrade https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=9&t=7974 |
Pagina 6 van 7 |
Auteur: | KlaasS [ 02 okt 2010 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
het is dan wel niet origineel ,maar ik vind het een hele mooie lelijke eend en het lijkt toch wel op de oer eend! |
Auteur: | JW-C5 [ 03 okt 2010 00:10 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Mijn tweede eend, de AK-07-12 uit 1959 die ik in 1965 kocht, was origineel. En dus had hij een wasbordneus alsook suicide deuren. Maar hij had ook 3e ruiten, en naar ik denk werden die destijds wél geleverd op de eend in de iets luxere uitvoering. Ik heb toen niet de indruk gehad dat die achteraf ingebouwd waren. Groet, JW |
Auteur: | Cyberbob [ 03 okt 2010 00:31 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Ahaa, die uitvoering heb ik nog niet eerder gezien maar als jij hem in je bezit hebt gehad dan heb ik kennelijk iets in de 2CV-historie gemist. Ik ken dat type enkel zoals op bijgevoegd plaatje te zien is. Mocht je nog een foto hebben van jouw exemplaar (waarschijnlijk niet meer want dat was immers nog ruim voor het digitale tijdperk) dan zou ik die bij gelegenheid - b.v. in Waalwijk - graag willen zien. Ik leer graag bij |
Auteur: | JW-C5 [ 03 okt 2010 11:21 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Zo'n grijze eend, dat was mijn eerste. Een '55-er, kenteken RT-24-40, met trapeziumvormige achterruit. Bijzonderheid: centrifugaal koppeling. Die 3e ruit is er in 1958 gekomen op de "luxe versie" van de belgische produktie, zie het overzicht http://www.2cv.nl/historie/overzicht.html Foto's heb ik niet meer van mijn bruine '59-er, ik zou in elk geval niet weten waar ik die zou moeten zoeken..... Groet, JW |
Auteur: | Cyberbob [ 03 okt 2010 11:52 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Dat van die foto's is heel herkenbaar. Mijn eerste auto was een 75'er Datsun 260Z. Heb ik ergens in een oude schoenendoos 3 wazige fotootjes van liggen Spijt als haren op m'n hoofd dat ik daar destijds geen mooie foto's van heb gemaakt ter herinnering. Maar ja, je bent jong en leeft op dat moment bij de dag... Leuke Eendenhistorie trouwens Dat van dat 3e ruitje op dit wasbordmodel is nieuw voor me. Je ziet ze tegenwoordig nog maar zo zelden rijden dat de kans dat je er eentje in het wild ziet inmiddels wel heel erg klein is geworden. Moet m'n ogen maar eens extra goed de kost gaan geven op een Citro-Meeting. Ik zal nooit mijn eerste ritje in een Eend vergeten (mede ingegeven door het feit dat wij vroeger thuis geen auto hadden). Kwas toen een menneke van een jaar of 4 en mocht, op weg naar een kinderboerderij, mee in de 2CV van mijn kleuterjuf. 2 dingen zijn me tot op vandaag de dag bijgebleven: 1. het dakje was open en mijn haren wapperden heerlijk in de wind 2. mijn juf had die dag hele hoge witte laarzen aan Als ik aan dat gevoel terugdenk dan kan ik er nu nog blij om worden, gek is dat eigenlijk... Zo'n Eend gaat er ooit nog eens komen, voor 'erbij' natuurlijk |
Auteur: | Robster76 [ 03 okt 2010 18:47 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Idem hier, maar eerst andere verplichtingen nakomen. Dan mag ik pas beginnen aan mijn Eendje |
Auteur: | Licorne-citroen [ 09 maart 2011 23:11 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Goedendag allen, Ik kan jullie helpen met deze vragen. de wikipediatekst is van mijn hand daar ik secretaris ben van de La Licornevriendenclub in Nederland. er zijn onder onze leden een aantal Citroën rijders La Licorne was een autobouwer in Parijs die de B11 carrosserieën overnam van Citroën in 1936. Omdat deze geld nodig had voor de doorstart werden ze verkocht. Licorne kon ze goed gebruiken daar hun vorige model de 415 er veel op leek. De 415 modellen waren door Kelsh ontworpen. Alle Licornes hadden achterwiel aandrijving en de Citroën B11 (traction avant) voorwiel. De oplossing was om de tevens aangekochte Citroën motoren 180 graden te draaien en dus andersom te monteren. Deze Licorne Types werden 316 en 319 genoemd. 19 stond voor 1900cc. de 3 voor 3 versnellingen. Ook werden er Licorne motoren ingebouwd. Het type Licorne die in Kerkrade op de meeting was is een LR 163 of LR164 van bouwjaren 1938 tot 1940 Ik hoop dat de eigenaar nog eens contact met onze club zoekt, want wij zijn op zoek naar hem. Tot de oorlog heeft Licorne Citroën motoren ingekocht, Daarna had Citroën ze zelf hard nodig. In 1941 kwam Licorne met een elektriche uitvoering maar deze werden door de Duitsers in beslag genomen en de productie verboden. in 1943 viel er een bom op de fabriek die inmiddels door Bucatti was overgenomen. In 1946 kwam Licorne pas weer terug met de 164LR met oude Licorne motoren van eind jaren 30. De auto van Kerkrade is dus van voor de oorlog anders had hij een Licorne motor gehad en kon hij van 1946 tot 1948 zijn. meer weten: http://www.corre-lalicorne.com" onclick="window.open(this.href);return false; Robin |
Auteur: | Klussie [ 09 maart 2011 23:27 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Dank je wel voor deze uitleg |
Auteur: | luc [ 12 maart 2011 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
: 1. het dakje was open en mijn haren wapperden heerlijk in de wind 2. mijn juf had die dag hele hoge witte laarzen aan Als ik aan dat gevoel terugdenk dan kan ik er nu nog blij om worden, gek is dat eigenlijk... Zo'n Eend gaat er ooit nog eens komen, voor 'erbij' natuurlijk [/quote] Mag ik dan de Juf met de witte hoge laarzen? |
Auteur: | loeki [ 12 maart 2011 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
luc schreef: : Mag ik dan de Juf met de witte hoge laarzen? Dezelfde??? Die zal inmiddels ook aardig op leeftijd zijn en zal inmiddels wel steunkousen dragen... |
Auteur: | luc [ 13 maart 2011 02:30 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Het is off topi, ik weet het. maar, wat is fantasie toch mooi! Dat zij den braven Hendrik |
Auteur: | JWHofnar [ 13 maart 2011 09:22 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Leuk dat Robin, de secretaris van de La Licornevriendenclub, een uitleg gaf over de La Licorne. Ik hoop dat ze in contact komen met eigenaar. Wellicht dat de organisatoren van het treffen in Kerkrade ze verder helpen kan. En anders kunnen wij de eigenaar wellicht eens aanspreken, want hij komt er vaker. Deze foto van het interieur vond ik op een Duitse site. (Citrotreffen kerkrade 2009) JW |
Auteur: | stafford [ 21 apr 2011 14:18 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Deze eend stond laatst bij mij in de straat.... Sorry voor de off-topic maar zag zo wat 2cv foto's dus vandaar.... |
Auteur: | JW-C5 [ 21 apr 2011 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Die is al eens eerder langsgekomen. Daarbij is toen opgemerkt dat de eigenaar een dubieuze smaak had voor wat betreft een "retrorestauratie". Er is namelijk een wasbordmotorkap/neus gezet op een later type, zie de deuren. Dat zijn geen suicide-deuren maar het latere type met de scharnieren aan de voorkant. En toen was de motorkap al lang veranderd. Oftewel: namaak Groet, JW |
Auteur: | stafford [ 21 apr 2011 18:04 ] |
Berichttitel: | Re: citroentreffen kerkrade |
Even voor de record JW dat was op het xantia forum niet hier...!!! |
Pagina 6 van 7 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |