Auteur |
Bericht |
de boer
V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2011 12:03 Berichten: 61
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Lek hydrauliek
Daar ik nog steeds enigszins lekkage had onder het hydrauliektankje heb ik weer voor de vierde keer alles opengemaakt en het tankje zelf eruitgehaald.Ik heb hier perslucht opgezet en toen geconstateerd dat hij aan de zijkant een haarscheurtje had.Hier heb ik een stukje hard plastic opgelijmd met tweecomponenten lijm.Ik hoop dat dit houd en dat het nu over is.Iedereen bedankt voor de tips waar ik mee vooruit kon!!
|
16 jun 2011 14:40 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Andere optie is, met een soldeerbout de zijkanten van het haarscheurtje aan elkaar smelten. Tweecomponentenlijm kan niet altijd goed tegen warmte en/of druk.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
16 jun 2011 14:50 |
|
 |
de boer
V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2011 12:03 Berichten: 61
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Daar heb ik ook nog aan gedacht maar ik was bang er doorheen te gaan en dan heb ik een gat!! Maar die 2-comp.lijm is van -40 tot 100 Gr. maar niet geschikt voor Polyethyleen en nog wat! Maar ik weet ook niet waar dat tankje van gemaakt is? Maar tot nu toe blijft het goed en vastzitten.Ik heb hem nog niet gevuld dat doe ik morgen.Die olie in dat tankje wordt toch niet zo heet dacht ik?
|
16 jun 2011 17:42 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Alles in het motorcompartiment wordt heet. Sommige plekken >60C andere plekken >120C. De BHI zit er direct onder en daar komt ook warmte vanaf. Er is een gerede kans dat een ondoorzichtig LDS reservoir PolyPropyleen is en dat is lastig te lijmen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 jun 2011 18:50 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Die hydraulische olie kan bij tijd en wijle zo heet worden dat je er patat in kunt bakken. Lijmen lijkt me dan ook geen ideale oplossing.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
16 jun 2011 19:29 |
|
 |
de boer
V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2011 12:03 Berichten: 61
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Dat brengt mij op een idee........Patatje bakken onderweg! Maar ik heb hem bijgevuld en het ziet er nog prima uit, Maar volgende week moet ik een rit maken van een kleine 200Km. en dan ga ik meteen de temp. van de olie meten.Daar heb ik een precisie apparaatje voor.Jullie horen het nog!
|
17 jun 2011 11:20 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Houd het goed in de gaten want het tankje kan heel goed van polyethyleen gemaakt zijn. Kun je op een sloop niet voor weinig een goed tankje scoren?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
17 jun 2011 12:59 |
|
 |
de boer
V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2011 12:03 Berichten: 61
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Daar heb jij gelijk in! Maar op de sloop in miijn omgeving staat geen enkele C5. Maar je hebt gelijk ik houd het nauwkeurig in de gaten en anders moet ik gewoon aan een nieuw tankje. Klaverblaadje schreef: Die hydraulische olie kan bij tijd en wijle zo heet worden dat je er patat in kunt bakken. Lijmen lijkt me dan ook geen ideale oplossing. Ik heb ook al gedacht zou je dat geheel niet met olijfolie kunnen vullen? Wie weet? Als ik nog eens een hele oude citroen heb,die toch naar de sloop moet, zou ik het wel eens willen uittesten!!
|
17 jun 2011 20:53 |
|
 |
de boer
V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2011 12:03 Berichten: 61
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Lek hydrauliek
Ik kan jullie mededelen dat mijn hydrauliektankje nadat ik het gelijmd heb niet meer lekt.Ik heb nu net een afstand afgelegd van 160Km. en ben meteen de temp. van de hydrauliekolie in het tankjegaan meten en wat meet ik......37gr!!?? Na een uurtje heb ik het weer gemeten en toen was het 45Gr. Waarschijnlijk opgewarmd door de motortemp. Maar nog altijd niet heet genoeg om patat te bakken....
P.s. Ik heb het gemeten in de rijstand en in de laagste stand.
|
24 jun 2011 15:25 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Da's dus een prachtig resultaat, tot nu toe dan, ik zou 't wel nog even in de gaten houden, maar chapaeu 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
24 jun 2011 17:51 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Ben wel benieuwd hoe die verlijming zich op de langere termijn houdt...! Wel fijn voor je dat het probleem in dusverre weg is.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
28 jun 2011 11:45 |
|
 |
rijkie
V.I.P.
Geregistreerd: 19 okt 2010 12:02 Berichten: 120 Woonplaats: spijkenisse
Auto: c5 break 2.0 hdi automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 08959
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200232
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
Hallo, ook ik had een scheurtje in het lds tankje en deze vandaag beplakt met afdichtband, een soort teer met aluminiumfolie en deze met een verf afbrander er op gesmolten. Wel op een veilige afstand natuurlijk anders heb je een lds tank hoopje!! Het is in ieder geval wel gelukt, al zal de tijd dat nog uit moeten maken natuurlijk. Een nieuw tankje vond ik toch wel wat duur (73 euro bij de dealer incl.) Sloop zag ik ook niet zitten omdat je dan ook weer een op leeftijd koopt, hou jullie wel op de hoogte of het een "passende"oplossing is! Groet van Peet
|
08 jul 2011 22:13 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
er zal toch wel een jonge sloop auto op de sloop staan in veendam staat nog een jonge auto http://www.112groningen.nl/artikel.php?id_article=14406
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
08 jul 2011 22:17 |
|
 |
rijkie
V.I.P.
Geregistreerd: 19 okt 2010 12:02 Berichten: 120 Woonplaats: spijkenisse
Auto: c5 break 2.0 hdi automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 08959
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200232
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: Lek hydrauliek
|
08 jul 2011 22:35 |
|
 |
|