Auteur |
Bericht |
marc1966
|
 Remtangen ACHTER
Hallo allemaal wij hebben een C5 uit 2001 en heeft 209.000 gereden.
In JULI beide remblokken ACHTER vervangen en de remtangen van de draagarm afgehaald en geheel schoongemaakt, vooral de PASVLAKKEN , rechtsachter is de remtang behoorlijk ingevreten en heb alles goed schoongemaakt en vettig gemonteerd (HOOG WAARDIG VET). Nu begint RECHTS achter weer vast te zitten.
Vandaag vanuit Doetinchem naar Deventer geweest en op de terug weg bemerkte wij ineens dat de kont bij optrekken RECHTS achter inzakt, even gestopt en iets gegeten en gedronken en na ongeveer 30 minuten weer gaan rijden niets aan de hand meer !!! Vreemd en trap de auto er mooi uit ben er klaar mee, o.a. vervangen Remmen rondom, kachelmotor klep LINKS (C4erin ) bougies , airco gevuld , paar lampjes voorkant branden door !!! Extra sleutel laten maken, uit laten lezen en resetten, 4 nieuwe banden + set nieuwe winterbanden incl velgen en doppen, diversen klemmetjes en dopjes interieur vervangen. Nu ben ik van plan om de remtangen te verwisselen van LINKS naar RECHTS en van RECHTS naar LINKS maar KAN DIT ? Ik denk dan wel dat ik de remleidingen iets moet gaan BUIGEN om pas te maken. Wie o wie kan ons helpen anders gaat ie er mooi uit, ben het spuugzat en de DEALER zegt doodleuk MENEER nieuwe remklauwen monteren PFFFFFFFFF, zakkenvullen ???????
|
10 jan 2011 20:47 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Slim van je Marc om de rem klauwen om te draaien,not, wat verdien je daar nou mee? Dat de slechte aan de andere kant zit., en je remleidingen zullen zeker te kort zijn, Het is gewoon dom om met de veiligheid te spelen. Als je helemaal geen geld hebt om de remmen gewoon goed te maken, heb je wel geld om een andere auto te kopen? Wat moet dat moet, koop je woon weer een auto van 2001 en begin je opnieuw op te lappen. Eruit trappen die C5, of gewoon een paar rem klauwen kopen, en genieten van het comfort dat geen enkele andere auto je geeft. Ik zou het wel weten. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
10 jan 2011 21:02 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
En was er niet ook sprake van een scheiding van de remmen die je dan overhoop gooit?
Dat sommige dealers al snel roepen dat je moet vervangen vind ik niet vreemd: We zijn bij mijn auto een paar uur zoet geweest met de remtangen. Had de dealer dat moeten doen à 80 euro per uur (of hoeveel rekent Ruesink tegenwoordig) had ik liever gehad dat hij naar het magazijn was gegaan en een paar nieuwe pakte.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
10 jan 2011 21:15 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Ik weet niet wat de nieuwe kosten, maar een paar goede van een demontage bedrijf kan nooit zo duur zijn, en van een jongere auto!! Maar wel vervangen zou ik doen.. Zoveel werk is dat echt niet.. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 jan 2011 23:31 |
|
 |
marc1966
|
 Re: Remtangen ACHTER
Ik ga ze proberen om te gooien zodat de GAVE kanten weer netjes tegen de draagarm aan komen tezitten en de lelijke ingevreten kanten naar buiten steken . Ik ga zeer zeker geen NIEUWE of gebruikte MEUK kopen . en zeer zeker niet met 209.000 op de teller . En de tangen omgooien kan want de remleidingen zijn lang genoeg en dat gaat dus gebeuren
|
11 jan 2011 00:22 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Gebruikte meuk is nog 100 keer beter denk ik zo, zelfs garages maken er gebruik van. Maar ja er du kæphøj huh 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
11 jan 2011 00:50 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Er bestaat volgens de Technische Documentatie maar één artikelnummer voor een achterremklauw, dat is 4400-L3. Die kan zowel links als rechts gebruikt worden. Daaruit volgt dat de leidingen niet verlegd/verbogen hoeven te worden, die passen gewoon. Dan wel de ontluchtingsnippels verplaatsen, uiteraard. Daarbij heel goed kijken of de leidingaansluitingen OK zijn. En de ankerplaat heeeeel zorgvuldig schoonmaken, ook daar moet de bloemkool afgehaald worden.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2011 02:54 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
let er wel op dat bij het demonteren van de rem klauwen (  ) je het remsysteem moet ontluchten en dat kan alleen mbv een garagecomputer (Lexia) btw je hoeft niet te schreeuwen om gehoord te worden. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 jan 2011 04:12 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
EvilTwin schreef: let er wel op dat bij het demonteren van de rem klauwen (  ) je het remsysteem moet ontluchten en dat kan alleen mbv een garagecomputer (Lexia) Hoe kom je daar bij dan Remsysteem staat los van Hydraulisch systeem hoor!. Je kan gewoon ontluchten met de hand 1 pompen ander nippels draaien.
_________________ Greetz Martijn
|
11 jan 2011 08:40 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Als ik de openingspost nog eens doorlees Citaat: ..... Nu begint RECHTS achter weer vast te zitten.
Vandaag vanuit Doetinchem naar Deventer geweest en op de terug weg bemerkte wij ineens dat de kont bij optrekken RECHTS achter inzakt, even gestopt en iets gegeten en gedronken en na ongeveer 30 minuten weer gaan rijden niets aan de hand meer !!!
dan vraag ik me af wat de relatie is tussen de twee fenomenen. Bij een scheef zittende klauw zal op een bepaald moment de klauw gaan aanlopen tegen het wiel, dan wel de remschijf tegen de klauw gaan aanlopen. Dat veroorzaakt gepiep/gekras, maar geen vastzittend wiel. In elk geval niet al na een half jaar. Ik denk dan ook veel eerder dat er sprake is van een vastzittende remzuiger. Díe kan er voor zorgen dat het blok tegen de remschijf blijft zitten en niet terugkomt als je het pedaal loslaat. Vaak is dit een gevolg van een beschadigde afdichting, dan krijg je de problemen waarmee de GS standaard te maken had Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2011 11:01 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: EvilTwin schreef: let er wel op dat bij het demonteren van de rem klauwen (  ) je het remsysteem moet ontluchten en dat kan alleen mbv een garagecomputer (Lexia) Hoe kom je daar bij dan Remsysteem staat los van Hydraulisch systeem hoor!. Je kan gewoon ontluchten met de hand 1 pompen ander nippels draaien. Ik heb het niet over het hydractive systeem. Het remsyteem kun je niet ontluchten zonder Lexia, omdat het noodzakelijk is het ABS te omzeilen. Zijn tig draadjes over.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 jan 2011 14:17 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Nog nooit van gehoord en ook nooit gedaan en ook geen problemen ondervonden! En ik heb de dealer er ook niet over gehoord. 
_________________ Greetz Martijn
|
11 jan 2011 14:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Voor het ontluchten van het primaire remcircuit wordt normaliter het "onluchtapparaat" gebruikt. Daarvoor hoeft 'ie niet aan de Lexia. Je kunt het primaire circuit ook ontluchten zonder dat apparaat, met twee monteurs is dat te doen.
Het secundaire circuit moet echter wél via de Lexia, daar gebruik je dan ook dat "ontluchtapparaat" bij dat aangesloten is op het remvloeistofreservoir.
Als de klauwen los geweest zijn zal, naar ik denk ook het secundaire circuit ontlucht moeten worden. En daarvoor heb je dan de Lexia en dat ontluchtapparaat nodig.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2011 14:43 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
In de vraagbaak staat dat je het complete systeem gewoon kan ontluchten zonder lexia, dus ook als je het hydraulische abs blok hebt vervangen, of als je de complete remvloeistof wilt verversen.
Je zal in bovenstaand geval (abs blok vervangen) waarschijnlijk alleen eenmalig een storingscode moeten resetten na de initiële proefrit, maar dat kan met elke obd2 interface, daar heb je geen lexia per sé voor nodig.
Als je aan componenten na de abs modulator werkt (dus remleidingen, klauwen etc), dan hoeft er helemaal niets gereset te worden; het is dan gewoon een kwestie van ontluchtingsnippel losdraaien en pompen.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
11 jan 2011 15:58 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Remtangen ACHTER
Staat er in die vraagbaak ook iets over ESP/ASR? Als die aanwezig is/zijn praat je over het secundaire remcircuit, en dat kun je niet ontluchten door met het pedaal te pompen.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2011 16:21 |
|
 |
|