Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

auto gaat niet omhoog
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=8080
Pagina 1 van 8

Auteur:  derry [ 01 okt 2010 17:03 ]
Berichttitel:  auto gaat niet omhoog

Een 3 tal weken geleden staat mijn auto op de oprit volledig op zijn buik.

ik start wagen maar gaat niet meer omhoog.

dus naar garage waar men vast stelt dat de zekering 30A stuk is auto gaat weer perfect

auto weer mee naar huis waar ik een kilometer later brandgeur waarneem in mijn auto en enkele seconden later rook van onder mijn motorkap, hydropomp verbrand

naar garage nieuw pomp laten plaatsen maar auto gaat nog niet omhoog en men kan geen kleppen besturen met de computer

iemand oplossing?

Auteur:  John LeGrand [ 01 okt 2010 17:12 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

Maar wat zei de garage NA reparatie hiervan ?

En was het een dealer ?

Auteur:  willy4 [ 01 okt 2010 17:21 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

lees dit eens : link

Auteur:  Herman [ 01 okt 2010 17:48 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

en deze link

Auteur:  derry [ 01 okt 2010 22:22 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

ja was een dealer en voor de pomp verbrand was geen foutmeldingen op system.


ps zal maandag een vragen aan garage wat voor fouten ze zien met computer

volgens dat ik begrijp zouden de kleppen vastzitten en kan de computer ze niet openen

Auteur:  willy4 [ 01 okt 2010 22:25 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

de maxi zekering van 50A is nog in orde

Auteur:  derry [ 02 okt 2010 08:33 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

de zekering van 50 A is in orde de pomp krijgt volgens de garage alle stroom binnen maar weigerd dus de auto omhoog te doen als men ze aan de computer hangt krijgze verschillende fout meldingen zowel bij nieuwe als bij occasie pomp

Auteur:  willy4 [ 02 okt 2010 08:37 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

hoogteregelaars :smt017

Auteur:  derry [ 02 okt 2010 08:51 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

volgens garage zou dit het probleem niet zijn want bij het ontkoppelen van regelaar onmiddellijk alarm op computer in auto is een auto met gps ingebouwd en groot scherm op dashboard

Auteur:  derry [ 02 okt 2010 08:53 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

ik weet niet of ze alle 4 ontkoppeld zijn geweest, zal eens vragen maandag.
zal ik eens vragen welke meldingen ze krijgen van computer

dus nu zit er een splinternieuwe pomp in .

Auteur:  derry [ 02 okt 2010 15:21 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

hoe kan je uitmeten dat die hoogteregelaar defect zijn weet iemand kostprijs van zo een regelaar per stuk of voor alle4

wat beveelt de auto op welke stand hij moet staan?

Auteur:  Klaverblaadje [ 02 okt 2010 16:01 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

De hoogteregelaar geeft de stand door aan de doorvoor bestemde computer die op zijn beurt weer de pomp aanstuurt.

Die regelaars, 1 voor en 1 achter kosten ca 32-35 euro per stuk.

Voordat je begint te werken aan de hydraulic moet je precies weten waar je mee bezig bent en alles eerst laten uitlezen met de Lexia computer.

Auteur:  derry [ 02 okt 2010 16:40 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

probleem is dat auto in garage staat zie bovenste tekst en dat men een nieuwe pomp heeft gestoken en foutmeldingen krijgt van de nieuwe pomp zelf kleppen die in de nieuwe pomp zitten kunnen zelf kleppen niet openen met computer

Auteur:  derry [ 03 okt 2010 11:43 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

heeft iemand een idee hoeveel aparte stukken er kunnen stuk zijn ik bedoel hoogteregelaar, kleppen, enz.

pomp is dus nieuw stroom komt toe op pomp computer????

Auteur:  EvilTwin [ 03 okt 2010 11:57 ]
Berichttitel:  Re: auto gaat niet omhoog

mogelijk is de nieuwe pomp niet getelecodeerd voor de auto.

btw verbranden pomp krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als de MAXI zekering hoger stond dan de originele (40A?)
EN je te weinig LDS hebt. Mogelijk lekkageplekken: HD leiding stuurbekrachtiging, achters plunjers/manchetten)

In principe is het met een Lexia mogelijk om individuele kleppen aan te sturen en in real-time hoogtesensoren uit te lezen, beide te gebruiken voor diagnose.

vwb onderdelen,
iedere as heeft een hoogteregelaar, maar dat is dus alleen een elektronische sensor (#7)
iedere as heeft twee regelkleppen, maar die zijn ingebouwd in de BHI (#1)
in de BHI zit de elektropomp en de hydractive computer (#1)
bovenop de BHI zit het LDS reservoir (#10)
heb je Hydractive 3+ dan heb je ook nog stijfhidsregelaars per as (bij #3 en #6)
de rest is leidingen, bollen en plunjers
NB stuurbekrachtiging gebruikt LDS uit hetzelfde reservoir, maar zit niet in dit circuit

Afbeelding

Pagina 1 van 8 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/