Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
HELP probleem vering https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=6713 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | orangejuice [ 02 maart 2010 10:52 ] |
Berichttitel: | HELP probleem vering |
hallo, Toen ik vanmorgen wegreed dacht ik ff dat ik een lekke band had, want auto hobbelde nogal. Direct omgekeerd en toen zag ik dat de auto wel erg laag stond. Heb toen de knoppen van de hoogtestand geprobeerd en de display reageert wel, maar de auto helaas niet (had ik liever andersom). Hij blijft in de laagste stand. Twee weken geleden had ik de krukaspoelie kapot en na reparatie bij de garage gaven ze aan dat de auto ook niet meer omhoog wilde. Toen is uiteindelijk een zekering vervangen en deed alles het weer, maar sinds vanmorgen dus niet meer. Als het weer de zekering is, neem ik toch aan dat er een ander probleem is waardoor de zekering het begeeft, wat kan dit zijn? Daarnaast heb ik nu een een auto op de oprit staan die gemaakt moet worden. Kan ik hiermee nog langzaam naar de garage rijden (+/- 20km ver weg)??? een paar goede tips zijn hier wel gewenst |
Auteur: | willy4 [ 02 maart 2010 11:11 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
zekering terug nazien als ze terug terug stuk is waarschijnlijk is de motor in kortsluiting,of de bedrading ergens tegen de massa |
Auteur: | Hans47 [ 02 maart 2010 13:45 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
controleer eerst even het LDS-niveau in het reservoir. De auto staat nu toch in de laagste stand. |
Auteur: | EvilTwin [ 02 maart 2010 18:26 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
Rijden in de lage stand? Niet doen. De Ph.I heeft een relatief kleine BHI zekering (40A) de Ph.I ~70A. Het zijn alle MAXI zekeringen. Op zich is 40A wel veiliger voor de pomp (vastlopen/drooglopen) maar hij knalt er iets te gemakkelijk uit. Ik zou bij herhaling een grotere overwegen. Verder ben ik het 100% met Hans eens. |
Auteur: | willy4 [ 02 maart 2010 18:40 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
als een zekering knalt wil zeggen dat er iets mis is ,een zekering verzwaren is altijd een risico ik zou het niet doen |
Auteur: | EvilTwin [ 02 maart 2010 19:22 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
Ben ik op zich met je eens. Maar zoals gezegd, de Ph.II heeft een zwaardere (en idd die pompen kunnen dan wel doorbranden) Het is een berekend risico, op de Ph.I is het mogelijk dat de zekering eruit knalt zonder dat er iets fundamenteel mis is, terwijl het op de Ph.II mogelijk is dat een goede pomp doorbrandt. Het is absoluut noodzakelijke om de oorzaak te vinden, maar dat kan goed drooglopen zijn. Wat dan weer als oorzaak een (ernstig) lek moet zijn. |
Auteur: | orangejuice [ 03 maart 2010 15:32 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
de auto staat bij de dealer. Zij geven aan dat de pomp af en toe wat zwaar loopt en dan tot 70A afgeeft waardoor de (te) lichte zekering eruit klapt. Kosten reparatie geschat op bijna 1400 euro. Hier word ik dus niet vrolijk van. Wat te doen? - is er een mogelijkheid om de auto voor nood te repareren? - kan er een grotere zekering in en tegen welke kosten? - kan ik ergens aan tweedehands pomp ofzo komen? - zijn er andere oplossingen behalve repareren bij de dealerof inruilen? alvast bedankt voor de reacties groeten Ronald |
Auteur: | willy4 [ 03 maart 2010 15:36 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
ergens een tweedehands |
Auteur: | Menno [ 03 maart 2010 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
Probeer eens Bart-Ebben, of de Vos autodemontage b.v. |
Auteur: | Hans47 [ 03 maart 2010 15:44 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
second opinion vragen bij andere dealer(garage); baat het niet het schaadt ook niet |
Auteur: | EvilTwin [ 03 maart 2010 16:10 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
De pomp is een vervangingsdeel met de elektronica en de regelkleppen, vandaar dat bedrag, 2e hands is dan een oplossing, misschien revisie ook wel. Maar als de pomp gewoon loopt en druk levert is er niet veel mis mee. Dan zou ik zeggen 70a erin tot het echt stuk is ![]() Maar zou schade er ontstaan kunnen zijn aan de pomp door drooglopen? Of door vervuiling? Of was de auto toen nog niet in je bezit. Niet dat je daarmee de schade ongedaan maakt, maar dan weet je waar je op moet letten (voldoende, schone LDS) |
Auteur: | josok [ 03 maart 2010 18:15 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
Bij de dealer 700 € betaald voor de bhi, die overigens electronische, temperatuur afhankelijke problemen had. Arbeidsloon was 2 uur. 1400 is dus zwaar over de prijs. De oude pomp is dus ok, als er belangstelling is als knutselobejct, electronica overzetten, kan ik die tegen transportkosten opleveren. Tweede: Zekeringen zijn er om bedrading te beveiligen, never nooit om eindverbruikers te beveiligen. Zekeringen vervangen zonder te weten of de bedrading de hogere stroomsterkte kan verdragen zonder te gaan branden, is vragen om problemen, en een goede reden voor verzekeringsmaatschappijen om een claim over een uitgebrande auto te weigeren. |
Auteur: | orangejuice [ 03 maart 2010 19:04 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
hoi, ik vind met name de discussie over het aanpassen van de zwaarte van de zekering interessant. PRobleem is nu dat de zekering er direct weer uitknalt en ik nu dus niet kan rijden (het hobbelen tot 40km/uur noem ik geen rijden). als een zwaardere zekering mogelijk is, zou ik dus weer kunnen rijden. Wel loop ik dan meer risico. Ook bij de dealer gaven ze aan dit niet te willen doen vanwege het risico, maar goed misschien wil een andere garage het wel doen... Met een rijdende auto kan ik in ieder geval de auto proberen in te ruilen voor een andere... Nu hoef ik sowieso nergens aan te komen. Tja, lastig dilemma hoor. Heeft iemand enig idee hoeveel de reparatie met een 2e hands pomp zou kosten, en is 1400 inderdaad erg duur? Ik kan zelf in ieder geval niet knutselen, dus dat zou ik een garage moetren laten doen. |
Auteur: | willy4 [ 03 maart 2010 19:21 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
dat risico neemt geen enkele garage want dan zijn zij verantwoordelijk als er iets gebeurd |
Auteur: | ms-c5 [ 03 maart 2010 19:32 ] |
Berichttitel: | Re: HELP probleem vering |
Citaat: maar dan weet je waar je op moet letten (voldoende, schone LDS) Ik zou eerst eens de oude LDS olie eraf laten lopen, en er schone weer in doen, en dan gaan voor de 70 A zekering. als de pomp dan stuk gaat dan kun je die alsnog laten vervangen, grote kans dat dit niet gebeurd. succes ermee. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |