Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=6004 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | hbamp [ 18 nov 2009 20:31 ] |
Berichttitel: | Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
In juni mijn C5 voor een beurt bij de dealer geweest en deze heeft een leiding + retour code 4014ET vervangen. Ook is er toen 2 liter LDS olie bijgevuld. De auto piepte en kraakte rechtsachter bij het uitstappen als de auto omhoogkwam. De dealer heeft iets gesmeerd en het was een kleinigheid volgens hem. Tijdens onze vakantierit naar Italie kreeg ik in de buurt van Stuttgart een uitlaatgasstoring en de auto was niet meer aan de praat te krijgen. Afgesleept naar een geweldige dealer in Stuttgart waar de computer kostenloos gereset werd. En passant vroeg de monteur echter of ik de auto wel eens liet onderhouden. Toen ik aangaf dat hij braaf zijn beurten bij de dealer had gehad schudde hij met zijn hoofd en raadde mij aan om toch eens naar een betere dealer te gaan. Ik schrok hier behoorlijk van maar dacht dat hij wat overdreef. Twee weken geleden echter begon de auto weer rechtsachter te piepen. Ben naar de dealer geweest maar deze gaf aan geen tijd te hebben en vroeg of ik later eens kon terug komen. Omdat de auto op een gegeven moment ook tijdens het optrekken en af remmen flink kraakte (steeds rechtsachter) vertrouwde ik het niet meer en ben naar de dichtsbijzijnde deale in Beek (L) gereden. Er bleek een lager helemaal uitgelopen en het werd mij afgeraden om nog verder te rijden. Het zou een dure reparatie gaan worden incl remblokken (voor) die na twee jaar ook al weer vervangen moeten worden. Ik moest rekenen op 1200 Euro. Deze dealer belde vandaag met de mededeling dat tijdens het aflaten van druk van de hydroliek iets was geexplodeerd. Hij gaf aan dat er teveel olie was gevuld en schoof de schuld naar mijn dealer. Ik maak mij erg ongerust en ben mijn vertrouwen geheel kwijt. Kan dit kloppen of wordt ik gewoon bedonderd. Groeten henk, |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 20:32 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
is het de dealer in Beek (limburg)?? |
Auteur: | hbamp [ 18 nov 2009 20:35 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
In onderhoud bij dealer in Sittard en gestrand bij dealer in Beek (Limburg) Henk |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 20:41 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
laat ik het zo stellen, van de dealer in sittard hoor ik veel positieve geluiden.. de dealer in beek heb ik het volgende meegemaakt.. ik heb eens een Evasion gehad, en op een gegeven moment moest de steekas vervangen worden.. mijn toenmalige dealer had vakantie en ik heb een prijs gevraagd in beek. ik ging op vakantie en wilde dat perse gemaakt hebben... ok prijs afgesproken en de auto gebracht, auto keurig hersteld. de factuur was opeens hoger als afgesproken...?? dus na enige discussie toch het afgesproken bedrag betaald... echter toen kwam het, die monteur,,, Meneer uw gaat op vakantie maar uw remschijven zijn dusdanig versleten dat je de kans hebt dat ze kunnen breken... ik schrok mij natuurlijk het apenzuur en ik was behoorlijk pissig op mijn vorige dealer omdat ik altijd het onderhoud bij hem liet doen en hem volledig vertrouwde.. maar omdat ik zoiets had, die in beek willen mij remmen aansmeren heb ik ff afgewacht. toen mijn toenmalige dealer terug open was, ben ik dus onmiddelijk verhaal gaan halen.. en hij was nog bozer dan ik.. ![]() remschijven waren helemaal niet versleten, OK ze waren niet nieuw meer maar ook niet zo slecht als dat men in beek zei.... dus......... |
Auteur: | c5maarten [ 18 nov 2009 21:05 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
We hebben het dus over Nizet in sittard en Sprocken in beek. Nizet is al heel lang citroen dealer. Collega van mij heeft via leasebedrijf en c5 hdi gekocht deze was altijd in onderhoud geweest bij Nizet. collega had last van koelvloeistof vebruik met Nizet gebeld en deze hadden toen der tijd de koppakking vervangen van de wagen, echter nog geen 40000km erna was deze weer stuk, oplichting (vanwege einde leasecontract?) ik weet het niet maar heb al vaker negatieve dingen van deze dealer gehoord kortom bij Nizet zet ik wel mijn vraagtekens. Sproncken (alleen service en 2de hands verkoop) is echter voorheen rover dealer geweest maar ik ken diverse mensen die er komen en zeer tevreden zijn! Hopelijk heb je wat aan deze info! Als je een echte goede citroen dealer wilt dan raad ik je Janssen in Heythuizen aan. |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 21:09 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
dat is dus het gevaar als je dealers beoordeeld... een collega van mij heeft altijd citroen gereden (helaas is de goede man te vroeg gestorven) en kwam alleen bij Nizet... en zo zullen er mensen zijn die zoals maarten al zegt heel tevreden van sprocken zijn... ik heb 1 ervaring gehad met sproncken en die heb ik boven beschreven... maar ik zal iig niet meer naar een nederlandse dealer gaan ( of het moet oldenhage zijn) |
Auteur: | Ploffie [ 18 nov 2009 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
Geen enkele Nederlandse dealer? Wel erg generaliserend, niet? |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
jawel 1 en dat is Johan... ![]() maar ff terug komend op de vraag van de TS mijn vorige C5 moest ik na 2 jaar ook nieuwe remblokken plaatsen, maar ik had wel 60000 km gereden.. en wat betreft dat Hydroliek probleem, in hoeverre is dat terug te voeren op de reparatie in juni ![]() ![]() |
Auteur: | vhsdown [ 18 nov 2009 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
c5maarten schreef: We hebben het dus over Nizet in sittard en Sprocken in beek. Nizet is al heel lang citroen dealer. Collega van mij heeft via leasebedrijf en c5 hdi gekocht deze was altijd in onderhoud geweest bij Nizet. collega had last van koelvloeistof vebruik met Nizet gebeld en deze hadden toen der tijd de koppakking vervangen van de wagen, echter nog geen 40000km erna was deze weer stuk, oplichting (vanwege einde leasecontract?) ik weet het niet maar heb al vaker negatieve dingen van deze dealer gehoord kortom bij Nizet zet ik wel mijn vraagtekens. Sproncken (alleen service en 2de hands verkoop) is echter voorheen rover dealer geweest maar ik ken diverse mensen die er komen en zeer tevreden zijn! Hopelijk heb je wat aan deze info! Als je een echte goede citroen dealer wilt dan raad ik je Janssen in Heythuizen aan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
ok ik doe er misschien ook aan mee.. ![]() en ons beperken tot de serieuze prob's van de TS... dus dat is.. lager defect.. problemen met de Hydro.. ondanks de reparatie afgelopen juni en versleten remblokken na 2 jaar.. maar wat ik mij vraag waarom er druk van de hydr.. afgelaten moest worden.. ![]() of is dat noodzakelijk om een lager te vervangen... ![]() |
Auteur: | hbamp [ 18 nov 2009 21:51 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
Het gaat mij niet om de een of ander als slechte dealer of oplichter te bestempelen maar waarom en hoe er iets (soort expansievat) kan exploderen bij het aflaten van de druk van de hydroliek en wie dit dan moet betalen. Moet een servicebedrijf niet voldoende expertise en vakmanschap in huis hebben om zoiets te voorkomen? Waarom heb ik hier nooit iets van gemerkt , het lijkt mij logisch dat als er te veel olie in zit de werking niet optimaal is. Heeft Nizet een fout gemaakt? Zoals Sproncken zegt ligt de oorzaak van de explosie in het feit dat ze bij Nizet de hydroliek bijgevuld hebben terwijl de auto waarschijnlijk in zijn hoogste stand stond terwijl dit volgens hun in de laagste stand moet gebeuren. Het lijkt mij al raar dat de auto in zijn hoogste stand kan staan terwijl olie gevuld wordt en is aan het teveel aan olie te wijten dat het (soort van) expansievat is geexplodeerd. Wat heeft men bovendien bij Nizet gedacht toen ze het kapotte en piepende lager flink gesmeerd hebben. Waarom heeft men mij niet gezegd dat dit zsm vervangen moest worden ipv kleinigheidje is zo gepiept. Ja dat wel, maar nu zit ik met een flinke kostenpost. Vooralsnog hecht ik veel geloof aan het verhaal van de Duitse dealer in Stuttgart dat de auto slecht onderhouden was omdat deze in feite onafhankelijk is en geen concurent. Hier lag ook een zeer uitgebreide prijslijst gewoon op de balie en het viel mij meteen op dat de prijzen daar een stuk vriendelijker waren als in Nederland. Henk |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 21:52 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
tja maar de prijzen in belgie zijn ook vriendelijker dan in nederland.. nederland is gewoon duur... ![]() |
Auteur: | kansberg [ 18 nov 2009 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
Ik kan niet oordelen over de dealers in Sittard en Beek. Wat ik wel weet is dat JO in Nieuw Vennep (genoeg draadjes die dit bevestigen) en Bonhof in Epe betrouwbare adressen zijn om vakkundig je C in onderhoud te doen zonder daarbij ooit het gevoel te krijgen 'belazerd' te worden. Niet altijd de voordeligste, maar degelijk en kundig gerepareerd en dat is ook wat waard. Techniek en commercie lijken een eeuwige strijd te voeren met elkaar, m.a.w. óf je wordt in je portomonee belazerd, óf de kwaliteit van de reparatie is naatje. Helaas gaat dit maar al te vaak op in de autowereld, ook bij erkende dealers. Uitzonderingen bevestigen echter de regel en al moet je ze vaak met een vergrootglas zoeken, ze zijn er wel, vaak kom je hier pas achter als je eens te meer bent 'genomen' door een praatjesmaker met de kennis van knutselsmurf en het grootste leed al geschiedt is dus. Zolang het om vervangen van defecte onderdelen gaat, gaat het meestal wel goed, maar op het moment dat er daadwerkelijk 'gerepareerd' moet worden ontbreekt de kennis of krijgt men dollartekens in de ogen, of erger nog: beide. Omdat het vaak om veel geld gaat bij reparatie of aanschaf van een auto is de garagist natuurlijk ook kwetsbaar, en worden consumenten steeds mondiger en wijzer, wat op zich een goede zaak is natuurlijk maar ook wel eens escaleert omdat men denkt zich op rechten te kunnen beroepen die er niet zijn of, en dat gebeurt vaker, verkeerd geïnterpreteerd worden. E.e.a. neemt niet weg dat een garagebedrijf en zeker een dealer of specialist van het betreffende merk de auto goed moet herstellen tegen een acceptabel bedrag of duidelijk van tevoren afgesproken prijs waarbij 10% meerprijs (door tegenvallertjes tijdens de werkzaamheden) reëel en toegestaan is. Dit laatste geldt uiteraard niet bij aanschaf maar bij reparatie van een auto. |
Auteur: | c5maarten [ 18 nov 2009 21:56 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
vhsdown schreef: c5maarten schreef: We hebben het dus over Nizet in sittard en Sprocken in beek. Nizet is al heel lang citroen dealer. Collega van mij heeft via leasebedrijf en c5 hdi gekocht deze was altijd in onderhoud geweest bij Nizet. collega had last van koelvloeistof vebruik met Nizet gebeld en deze hadden toen der tijd de koppakking vervangen van de wagen, echter nog geen 40000km erna was deze weer stuk, oplichting (vanwege einde leasecontract?) ik weet het niet maar heb al vaker negatieve dingen van deze dealer gehoord kortom bij Nizet zet ik wel mijn vraagtekens. Sproncken (alleen service en 2de hands verkoop) is echter voorheen rover dealer geweest maar ik ken diverse mensen die er komen en zeer tevreden zijn! Hopelijk heb je wat aan deze info! Als je een echte goede citroen dealer wilt dan raad ik je Janssen in Heythuizen aan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tja niet zo bedoeld, wil er geen klaag topic van maken zoals roman al aangeeft. Wil alleen duidelijk maken dat de een goede ervaringen heeft met een dealer en de ander slechte. Maar wat vreemd is dat de leidingen volgens het verhaal zijn vervangen maar dat er nu iets geexplodeerd is! ik zou in de garage meekijken en vragen of ze kunnen aanwijzen wat er precies kapot is en wat ze nou allemaal hebben vervangen! zo weet je meteen of je belazerd wordt want het verschil tussen oude en nieuwe onderdelen zie je echt wel. |
Auteur: | Roman [ 18 nov 2009 21:59 ] |
Berichttitel: | Re: Help, ik heb het gevoel dat ik bedonderd wordt! |
als sproncken duidelijk kan aanwijzen dat Nizet iets verkeerds heeft gedaan.. dan moeten ze maar contact opnemen met Nizet.. waarschijnlijk zal nizet het dan oplossen..... |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |