Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Leiding stuurbekrachtiging
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=5824
Pagina 1 van 1

Auteur:  c5rijder [ 17 okt 2009 11:31 ]
Berichttitel:  Leiding stuurbekrachtiging

Hallo,
Waar de leiding op het motorblok/pomp komt zit een bochtje; deze bocht begint poreus te worden.
Kan ik alleen een gedeelte vervangen en met klemmen vastzetten of moet ik de complete leiding vervangen. Tips voor vervanging zijn welkom.
C5 2.0 bouwjaar 2002.

Auteur:  L A [ 17 okt 2009 14:13 ]
Berichttitel:  Re: Leiding stuurbekrachtiging

.
Weet dat er een enorme druk op hydraulische leidingen zit in het algemeen.
En het inééns wegvallen van de faciliteit om comfortable te kunnen sturen, is buitengewoon schrikwekkend.
Als je er dus een stuk tussenuit wilt halen en vervangen, lukt het niet om nadien de boel met knellen af te dichten zonder dat er toch lekkage optreedt.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).
Op den duur zal die tendens van poreusheid zich wel weer elders manifesteren dus zie deze opzie als één die slechts van korte duur van nut mag zijn.

Auteur:  Eric Vertogen [ 17 okt 2009 21:11 ]
Berichttitel:  Re: Leiding stuurbekrachtiging

L A schreef:
.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).


Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet.
De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding.

Auteur:  c5maarten [ 21 okt 2009 12:42 ]
Berichttitel:  Re: Leiding stuurbekrachtiging

Eric Vertogen schreef:
L A schreef:
.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).


Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet.
De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding.



Hier is al meer over geschreven.
De druk in het systeem zal in werking ongeveer 160 bar bedragen!!! een oplossing is de permaswage sommige dealers hebben er eentje.
Begin aub niet met koperbuisjes ertussen want je wilt niet weten wat 160 bar met je doet bij een lekkage.

Auteur:  c5rijder [ 23 okt 2009 00:41 ]
Berichttitel:  Re: Leiding stuurbekrachtiging

Oke mensen, bedankt voor de info.
Die leiding is dat 1 leiding of zitten er aftakkingen aan.
In de vraagbaak is het slang 8 op pagina 28.

Auteur:  Kees de Zwever [ 25 okt 2009 00:53 ]
Berichttitel:  Re: Leiding stuurbekrachtiging

Deze slang is de toevoer van het reservaar naar de pomp en hier kan geen druk op zitten want hij zit voor de pomp.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/