Auteur |
Bericht |
Eilander
|
 remschijven
Ik wil mijn remschijven vernieuwen aan de achterzijde (break)
als ik de remklauw heb verwijderd kan ik dan alleen met de twee verzinkte torxbouten loshalen en de plaat wegnemen of moet de plaat ook van het lager af ??
|
26 jan 2007 22:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
de schijf zit alleen met die twee Torx vast.
let erop dat je de klauw als een geheel verwijderd, dus eerst blokken eruit, dan de pin voor de blokken er weer in, zodat de twee klauwhelften bij elkaar gehouden worden, dan klauw demonteren dan schijf.
Terug in omgekeerde volgorde met als laatste de (nieuwe) blokken.
Let erop als je klauw eraf is of er oxidatie tussen klauw en langsarm zit, eventueel schoonmaken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 jan 2007 02:27 |
|
 |
hutch
|
 remklauwen achter
Heb mijn auto voor een beurt naar van Gompel citoen specialist in eindhoven gebracht.
Dit is mijn eerste C5.
Voor een Grote beurt.
Hij heeft 73 000 km gelopen het is een diesel 2.0 hdi 10 mnd 2004.
Nu er waren een paar problemen Hij sloeg met het stuur bij het remmen heb hem laten balanceren maar dit is nog niet goed ivm een plat stuk in de band .
Deze auto heeft lang stil gestaan.
Achtr zitten de remklauwen vast.
Deze moeten los maar bij van Gompel zeggen ze dat ik dan ongeveer 500 euro kwijt ben omdat de remschijven gegroefd zijn deze afgdraait moeten worden en de bouten van de remklouwen niet los kon maken dus dat er dan ook nog achter twee nieuwe remklouwen op moeten deze kosten 130 euro per stuk.
En natuurlijk remblokken.
Op het forum heb ik gelezen dat het te doen is om ze los te halen.
Is er voorbereidend werk voor om ze los te kunnen krijgen bv in de kruipolie spuiten.
Ik weet het veel vragen maar er zijn geen foto's te vinden hoe het eraf moet.
Wt vind jullie van dit verhaal was al ruim 500 euro kwijt voor de grote beurt voor hebben ze de klauwen gangbaar gemaakt het slaan op het stuur bij het remmen is nu weg.
Groetjes hutch 
|
04 maart 2007 22:38 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Van Gompel heeft wel verstand van Citroens, dus als ze zeggen dat dat de beste oplossing is zie ik niet meteen reden om daar aan te twijfelen. Mijn Xantia is daar ook in onderhoud geweest trouwens.
Vraag hem anders maar eens of hij niet nog een set klauwen etc. heeft liggen. Vaak hebben ze wel wat tweedehands spul liggen.
Al zou ik met remmen etc. liever 0,0 risico nemen en gewoon nieuw spul er op laten zetten.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
04 maart 2007 22:46 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: remklauwen achter
hutch schreef: Heb mijn auto voor een beurt naar van Gompel citoen specialist in eindhoven gebracht. Dit is mijn eerste C5. Voor een Grote beurt. Hij heeft 73 000 km gelopen het is een diesel 2.0 hdi 10 mnd 2004. Nu er waren een paar problemen Hij sloeg met het stuur bij het remmen heb hem laten balanceren maar dit is nog niet goed ivm een plat stuk in de band . Deze auto heeft lang stil gestaan. Achtr zitten de remklauwen vast. Deze moeten los maar bij van Gompel zeggen ze dat ik dan ongeveer 500 euro kwijt ben omdat de remschijven gegroefd zijn deze afgdraait moeten worden en de bouten van de remklouwen niet los kon maken dus dat er dan ook nog achter twee nieuwe remklouwen op moeten deze kosten 130 euro per stuk. En natuurlijk remblokken. Op het forum heb ik gelezen dat het te doen is om ze los te halen. Is er voorbereidend werk voor om ze los te kunnen krijgen bv in de kruipolie spuiten. Ik weet het veel vragen maar er zijn geen foto's te vinden hoe het eraf moet. Wt vind jullie van dit verhaal was al ruim 500 euro kwijt voor de grote beurt voor hebben ze de klauwen gangbaar gemaakt het slaan op het stuur bij het remmen is nu weg. Groetjes hutch 
Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van van Gompel, maar ik heb nog nooit een remklauw achter vervangen voor bouten die vast zitten.
|
05 maart 2007 00:37 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8105 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Nee, al zou je die bouten breken. die remtangen hebben er niks mee te maken.  (of je draait de bouten los met een hamer).
Opmerkelijk als van Gompel dat zou hebben gezegd ( ik geloof het eerlijk gezegd niet! ) de man zit daar iets te lang voor in het vak!
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
05 maart 2007 00:41 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
remschijven afdraaien is een vreemd verhaal, gezien de prijs van nieuwe schijven. 
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
05 maart 2007 13:08 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
sonnema schreef: remschijven afdraaien is een vreemd verhaal, gezien de prijs van nieuwe schijven. 
56 euro ex. BTW voor een set van twee schijven 
|
05 maart 2007 13:15 |
|
 |
hutch
|
 Twijfel
Hoi,
Ik lees tussen de regels door dat sommige forumleden denken dat ik twijfel aan de geloofwaardigheid en vakkundigheid van van Gompel dit is dus niet het geval.
Maar ik begrijp zo lezend op het forum dat er toch ook andere oplossingen zijn om dit probleem op te lossen.
Die worden dan door andere forumleden aangedragen.
Dit was dus de bedoeling en zeker niet anders bedoeld.
Deze pennen die dus erg vast zitten die zijn los te bestellen bij iedere Citroen dealer?
En kan voor mij gevoel als ik het zelf uit elkaar haal veel geld kan verdienen al is het arbeidsloon.
Nu ik probeer nog wat info te krijgen.
De remvoeringen moeten toch vervangen worden kan ik het met kruipolie inspuiten om het los te krijgen of is dit slecht voor de seals van de remzuigers van de remklauwen.
Heb hem niet iedere dag nodig kan het lekker weken om het los te krijgen.
mvg hutch 
|
05 maart 2007 17:54 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8105 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Twijfel
hutch schreef: Ik lees tussen de regels door dat sommige forumleden denken dat ik twijfel aan de geloofwaardigheid en vakkundigheid van van Gompel dit is dus niet het geval.
Niet waar hoor, wij lezen veel positieve dingen over van gompel, als ik de wandelgangen mag geloven is hij zeer zeker geen amateur, maar een vakman!
Ik twijfel wel aan de uitspraak dat remtangen vervangen moeten worden als bouten breken!
als die grote bouten breken, hoeft de tang (klauw) echt niet worden vervangen!
( of je moet hem op zijn met een hamer hebben los gemaakt)
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
06 maart 2007 00:56 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: Twijfel
hutch schreef: Hoi, Ik lees tussen de regels door dat sommige forumleden denken dat ik twijfel aan de geloofwaardigheid en vakkundigheid van van Gompel dit is dus niet het geval. Maar ik begrijp zo lezend op het forum dat er toch ook andere oplossingen zijn om dit probleem op te lossen. Die worden dan door andere forumleden aangedragen. Dit was dus de bedoeling en zeker niet anders bedoeld. Deze pennen die dus erg vast zitten die zijn los te bestellen bij iedere Citroen dealer? En kan voor mij gevoel als ik het zelf uit elkaar haal veel geld kan verdienen al is het arbeidsloon. Nu ik probeer nog wat info te krijgen. De remvoeringen moeten toch vervangen worden kan ik het met kruipolie inspuiten om het los te krijgen of is dit slecht voor de seals van de remzuigers van de remklauwen. Heb hem niet iedere dag nodig kan het lekker weken om het los te krijgen. mvg hutch 
Ik trek de kennis van van Gompel zeker niet in twijfel, en als ik dat zou doen dan zou ik dat niet op het/een forum doen.
Maar eigenlijk iedere remklauw is los te krijgen mbv het juiste gereedschap.
|
06 maart 2007 01:11 |
|
 |
hutch
|
 update
Oke,
Achter de remklauwen losgehaald bouten gingen niet makkelijk los van de remklauwen maar het is gelukt en nieuwe blokken erin alles lekker in de kopervet gezet.
Loopt weer soepel.
De remmen voor toch ook maar weer losgehaald toch het idee dat de zaak niet vrij kwam wat ook klopte toen ik ze loshaalde.
Het begon goed de sportvelgen bijna niet los te krijgen met luchtsleutel dus veel te vast aangedraaid zeker niet met de moment sleutel aangdraaid .
Er zat 1 slotbout bij deze met geen mogelijkheid los te krijgen.
Na de bout een paar keer goed te laten schrikken deze los gekregenmaar toch niet meer zo terug te plaatsen omdat deze nu teveel beschadid is.
Als tussen oplossing het slotbout er maar opgelast.
Ga maar 4 nieuwe bouten kopen en de slotbouten vervangen.
De remblokken voor bleven hangen de bramen zaten op de randen.
Deze zijn zeker niet vakkundig geplaatst.
Maar het is nu opgelost.
Wat ik er voor de rest van denk laat ik in het midden maar het hele verhaal spreekt voor zich.
mvg hutch 
|
17 maart 2007 17:36 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Als dat nu allemaal direct goed is, heb je daar voorlopig geen omkijken meer naar.
En je weet nu hoe het zit, hoe het niet moet en je hebt zelf nog een hoop geld uitgespaard toch ? 
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
17 maart 2007 19:50 |
|
 |
|