Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Vallende Vering 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Vallende Vering
De C5 van mijn vader (1.8 16v Break) lijkt te vallen door zijn voor veerpoten als je over een drempel rijd, zonder afremmen, eerst deed de C5 dat niet:

Het gaat ongeveer zo:

je rijd een drempel op, de auto veert aan de voorkant in, niks aan de hand, aan de achter kan ook niet bij het op rijden van de vering.

rij je daarna de drempel af, dan lijkt het wel op de hele auto aab de voorkant na beneden dondert, aan de achter kant gaat het gewoon soepel.


deze vraag is meer uit intresse want de C5 moet (lease) volgende week helaas weg :( , dus daar word toch niks meer aangedaan, maar ik ben benieuwd hoe dat nou komt!


Al vast bedankt

Pjotr


26 nov 2006 19:13
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33542
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lekkage van voorste veercylinder ??

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


26 nov 2006 19:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
volgens mij niet, iig niet zichtbaar :roll:


26 nov 2006 21:01
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijne dendert ook, ik heb zelf het idee (afgekeken van mensen die het ook wisten) dat de voorwielophanging de neiging heeft te slaan.
Het inveren en terechtkomen gaat wel zacht, het maakt alleen een he(me)lskabaal...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


26 nov 2006 21:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lijkt me toch niet goed dan. Bij mij, en volgens mij bij verder iedereen gaat het geruisloos, zoals het hoort :?:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


26 nov 2006 22:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ligt ook aan de steilheid van de drempels...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


26 nov 2006 22:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dan nog... ik heb nergens last van. Ligt toch ook wel aan de snelheid waar je drempels mee neemt. Had er bij mijn eerste Xantia trouwens ook last, maar ik ben nooit te weten gekomen wat het was want ineens ging ik hem inruilen voor een break. :lol:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


26 nov 2006 22:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Moeten we eens ruilen en over die teringdrempels in mijn wijk heen rijden...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


26 nov 2006 22:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Neuh, heb er in Dordt al veelsteveel :?

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


26 nov 2006 22:21
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33542
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
PjotrBlom schreef:
volgens mij niet, iig niet zichtbaar :roll:


Dat is dan ook iets wat niet altijd makkelijk zichtbaar is ... kleine lekkage kan redelijk onopgemerkt blijven.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


26 nov 2006 23:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
In zijn algemeenheid is de soevereinheid waarmee je met een Xantia drempels kon nemen, bij de C5 nogal verdwenen, ik moet aanmerkelijk meer afremmen dan ik vroeger gewend was. Misschien is dit de straf voor de neiging om het onderstel wat straffer af te stellen, teneinde wat meer tegemoet te komen aan de kritiek van "Duitse" zijde.


24 dec 2006 13:44
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
IK heb dit ook maar dat had ik ook met mijn vorige auto(ford modeo) als ik de hard over de drempels rijd. Bij de C5 lijkt het vaker voor te komen maar waarschijnlijk komt dat omdat ik harde over de drempels rijd.

Het komt volgens mij om dat de demping de snelheid van de het verdwijnen van de drempel niet kan bij werken.
Hoe zwaarder de auto hoe meer dit ook versterkt wordt (zware auto volgt de drempel trager en dus wordt het voor het wiel lastiger om de drempel te volgen).
Zo als het bij mij gebeurt is er volgens mij niets aan de hand.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


24 dec 2006 19:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1566
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als het eerst niet zo was en plotseling wel dan is er intussen toch iets mis en een dealer moet toch minstens kijken wat het is en of het kwaad kan.
Ook bij een lease auto (lijkt me) :wink:

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


24 dec 2006 21:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Mijne dendert ook, ik heb zelf het idee (afgekeken van mensen die het ook wisten) dat de voorwielophanging de neiging heeft te slaan.
Het inveren en terechtkomen gaat wel zacht, het maakt alleen een he(me)lskabaal...


heeft het ook niet te maken met de stabilisatiestangen? dit gebonk had ik met de xantia links voor en nadat deze stangen vervangen waren geen last meer van gehad. kosten plaatje 63euro's


11 maart 2007 23:36
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat heb ik ook wel eens gehad (ford) maar dan rammelen ze meer dan dat het een geluid is van van de drempel afvallen. op een onregelmatige weg zou je het dan ook horen de v"vallende vering" niet

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


12 maart 2007 08:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.