Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

De C5 verlagen
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=5699
Pagina 1 van 3

Auteur:  c5fries [ 28 sep 2009 20:10 ]
Berichttitel:  De C5 verlagen

Hallo,

Ik was benieuwd of dit wat is: link

Zou dit werken en zou het geen schade aanbrengen??
Lijkt wel mooi met 17 a 18 inch wielen en een beetje lager.
Rij comfort zal er wel niet op vooruit gaan

Auteur:  WilfredenElke [ 28 sep 2009 20:20 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Beetje vreemde aanbieding dit.

Ik ga zelf de C5 laten verlagen door Clemens motorsport. Hij gaat dan zo'n 3 cm omlaag.

Nou kom nu maar weer op jongens met al die nutteloze opmerkingen over de onzin van verlagen, drugsrunner velgen ed. ..... :smt023

Auteur:  Harm [ 28 sep 2009 20:29 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Dieses Angebot wurde beendet.
Artikel:Citroen C5 Tieferlegung Hydropneumatisches Fahrwerk


Ben benieuwd hoe zoiets dan gebeurt, als het al gebeurt... Lexia? Olie eruit? Sensoren neppen?

Auteur:  c5fries [ 28 sep 2009 20:46 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

WilfredenElke schreef:
Beetje vreemde aanbieding dit.

Ik ga zelf de C5 laten verlagen door Clemens motorsport. Hij gaat dan zo'n 3 cm omlaag.

Nou kom nu maar weer op jongens met al die nutteloze opmerkingen over de onzin van verlagen, drugsrunner velgen ed. ..... :smt023


Waarom een vreemde aanbieding dan? Als ik het stukje lees op ebay en het stukje van clemens is het bijna hetzelfde alleen gaat hij lager. Ook verlagen zij andere auto's met hydro vering zoals mercedes enzo. Vraag mij af of de auto storingen gaat geven en of alles wel heel blijft (in de laagste stand mag je origineel al niet rijden zodoende mij vraagtekens)

Iemand enig idee

Auteur:  ms-c5 [ 28 sep 2009 20:53 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Dat verlagen gaat heel erg makkelijk, je hebt alléén maar een sleuteltje 10 nodig, anders eens contact opnemen met JO uit Nieuw Vennep.

Ik heb de mijne ook eens zo'n 2 a 3 cm lager gehad, maar ik had het iedee dat ie wel wat stugger werd, kortere veerweg.

ik heb de mijne weer origineel gezet.

Auteur:  exroosje [ 28 sep 2009 23:15 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

en tikje verlagen kan probleemloos, tot zo'n 2 cm . Hangt een beetje af hoe hoog de auto nu staat. Vanaf midden spatbord tot grond hoort ongeveer 70cm te zijn. 68,5 is ook nog goed.

In de ph1 kan dat zelfs in de computer, in de ph2 moet je met een sleuteltje aan de gang

Mij bevalt het wel, auto stond boven de 70cm nu een cm eronder. Iets stabieler bij zijwind. Geen last van doorslaan, ook niet deze zomer met >200 flessen wijn achterin

Auteur:  jtbakker [ 29 sep 2009 09:23 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

exroosje schreef:
In de ph1 kan dat zelfs in de computer,


dat is zeker alleen via de dealer te doen, of....?

Auteur:  ms-c5 [ 29 sep 2009 10:57 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Ph-1 kan ook met het sleuteltje, maar ga dit niet zelf doen, dit moet je wel door iemand laten doen, die weet wat hij doet, en ten allen tijde op een brug.

het komt namelijk op de mm nauwkeurig :smt023

Auteur:  EvilTwin [ 29 sep 2009 13:09 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Als het de bedoeling was van de Citroën ingenieurs om de auto verder te verlagen dan was de snelwegstand wel lager dan hij nu is (boven 110km/h zakt de C5 voor 15mm en achter 10mm.) Wil je de auto echt laag hebben dan parkeer je toch gewoon in de lage stand?

De wielophanging heeft zo'n geometrie dat de wielen zo recht mogelijk blijven met het inveren, maar een beetje scheefstand hoort bij beweging, verlaag je de auto dus dan staan de wielen niet meer recht, dat zou je wel kunnen merken aan de sporing en de slijtage, beetje zonde dus van je dure brede banden.

Wat geldt voor de C5-3, geldt deels ook voor de C5Ph1&2:
viewtopic.php?p=200600#p200600
Voor meer achtergrond over andere bandenmaten en effecten vd wielgeometrie:
viewtopic.php?f=8&t=5436&hilit=verlagen&start=15

NB. De Carlsson staat standaard iets lager, maar die heeft dan ook hardere vering (legere bollen) met fabrieksgoedkeuring en wellicht andere aanpassingen (hardere rubbers? camber voor?)

Auteur:  Herman [ 29 sep 2009 18:04 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Heel leuk geformuleerd EvilTwin ( viewtopic.php?f=8&t=5436&hilit=verlagen&start=15 )
dit stukje :D

Auteur:  exroosje [ 29 sep 2009 21:39 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Als het zo precies door citroen geengineerd is, is het merkwaardig is dat de tolerantie van cit zelf zo groot is. Ik ben aan mijn 3e C5, de eerste stond op 70 cm, de 2e op 68 en de 3e huidige op 71 (die ik op 69 heb laten zetten)

Dat noem ik geen verlagen maar afstellen aan de onderkant van de tolerantie.
De laagste heb ik in de compu vooraan zelfs een paar mm omhoog laten zetten omdat ik af en toe iets raakte op mijn oprit.

Zowel de hoge als lage C5 hadden last van scheef afslijten van de achterbanden.

Auteur:  EvilTwin [ 29 sep 2009 23:02 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Citroën meet dan ook niet vanaf het spatbord :roll:

De specs zijn tot op de mm, met een tolerantie van enkele mm +/-. Grove afstelling mbv het manchet op de stabi, fijnafstemming met de lexia.

De hoogte is gegeven als geprojecteerde afstand tussen as en subframe (zodat de banden, spanningen en beladingen niet meetellen), waarbij het gemiddelde gemomen wordt van twee metingen (gecorrigeerd van boven en van beneden) Dit alles in rijstand met draaiende motor.

Auteur:  Bobi [ 02 mei 2011 18:58 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

exroosje schreef:

In de ph1 kan dat zelfs in de computer, in de ph2 moet je met een sleuteltje aan de gang



Kun je hier iets meer over vertellen aub?

Auteur:  exroosje [ 03 mei 2011 16:08 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

De dealer heeft in de lexia een scherm met 2 waardes. Default staan die beide op 120 (geloof ik) Per mm kun je eea aanpassen. Wel krijg je een melding bij opslaan als je iets anders instelt als 120, dat dat een afwijking is tov normaal. Maar daar hoef je je niets van aan te trekken. Beetje gek ook als de formele manier is om hem hier mee fijn af te stellen.

Auteur:  Bobi [ 03 mei 2011 17:50 ]
Berichttitel:  Re: De C5 verlagen

Dus zou je hem dan ook bijvoorbeeld in kunnen stellen dat de auto een tikkie hoger op zijn pootjes komt te staan? Afgelopen winters hebben we hier echt verschrikkelijk veel sneeuw gehad, en op slecht terrein zou het wel handig zijn om wat extra bodemvrijheid te kunnen creeeren.
En ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel erg gaaf staat als je zo'n dikke C5 met de buik op straat kan parkeren :oops:

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/