Auteur |
Bericht |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Waar haal je ADALs
Ik ga waarschijnlijk deze zomer mijn Adals eens vervangen. Er zijn nog geen problemen zoals ik ze in de andere draadjes lees, maar gezien de km´s zal het geen kwaad kunnen. Ik heb onlangs een C5 uiteen genomen, en daar heb ik de draagarmen nog van liggen. deze wil ik nu op mijn gemakje voorzien van nieuwe lagers, zodat ik eigenlijk mijn draagarmen redelijk snel kan vervangen. (Hergu Style, zoals ik ergens gelezen heb). Iemand een idee waar ik het beste de lagers vandaan kan halen? En hoe compleet is een set? incl de bus? Prijs? Uiteraard is alles zeker bij de dealer te bestellen, maar wellicht zijn er betere(goedkopere) adressen. Ik hoor het graag. 
_________________ Zeg maar André
|
30 mei 2013 00:23 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Dat wordt bij de dealer. In principe niet beschikbaar in de open markt. Evt klooien met eigen ingekochte SKF lagers wordt afgeraden.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
30 mei 2013 09:28 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Het is via e-bay wel te verkrijgen in de UK. Maar bestel gewoon bij JO, heb ik ook gedaan. Het prijsverschil ga je niet van wakker liggen en je weet dat je de juiste spullen/kwaliteit krijgt.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 mei 2013 09:32 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13969 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
de origenele lagers van citroen komen ook van china een setje van citroen is niet zo duur,en hier past alles ik heb al twee stuks gehad van febi,daar paste alles niet van
|
30 mei 2013 09:38 |
|
 |
sasso25
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 apr 2013 19:21 Berichten: 16
Auto: c5 break 1.8 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 246.000
Kleur: EYP
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
ik heb afgelopen week een set gemonteerd van "optimal" kende het niet maar het paste netjes en de break veert super . zonder verzend kosten meegerekend kan ik nog een een setje komen (per wielzijde) voor 49.95€
|
05 jul 2013 16:40 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Afgelopen week nog eens met de dame gereden en tot mijn schrik denk ik te moeten constateren dat mijn adal(s) er aan zijn. Twee keer over bij het oprijden van een schuine stoeprand (inrit) een luide metaalachtige bonk linksachter. Alsof ik met de bodem tegen de grond sloeg. Iedere keer geen schade aan de onderkant kunnen ontdekken. Ook is de stabiliteit achter weg. Een slingerbeweging van het stuur heeft als effect dat het lijkt alsof de wagen achter bijna op zwenkwieltjes staat. Ik voel echter niks van speling als ik aan de wielen trek en duw, ook geen (waarneembare) bijgeluiden bij het nemen van drempels of bochten of als ik de auto van de laagste stand op de hoogste zet en weer terug. Schudden aan de auto, ook niks... Laatste keer dat ik onder de auto lag heb ik ook geen vettigheid kunnen ontdekken op de plaats waar de draagarmen scharnieren. Wat kan ik nog doen om er zeker van te zijn dat het toch de adals zijn?
_________________ Free beats!
|
12 aug 2013 21:52 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Volgens mij is de enige manier om te kijken, door het systeem drukloos te maken, zorgen dat de achterwielen vrij hangen, en dan nog eens goed aan de wielen trekken.
Maar ik vrees dat door het gewicht van een en ander, je met de hand nog niet altijd iets zal voelen.
je zou het ook vaak aan het schuin afslijten van de banden moeten kunnen zien, maar daar had ik ook geen last van...
_________________ Zeg maar André
|
12 aug 2013 23:47 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Banden liggen er pas 3000 km op. Ik zie ook niets van een vreemde wielstand en het probleem doet zich vrij acuut voor. Half juli nog op vakantie geweest naar Tsjechië en toen nog geen last gehad. De rechtuit stabiliteit vond ik nu niet zo geweldig de laatste tijd maar daar was altijd wel een passende verklaring voor te vinden. Veel vind, zwaar beladen, aanhanger er achter, etc...
_________________ Free beats!
|
13 aug 2013 06:02 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
@Hollender: die metaalachtige bonk zou ook kunnen komen doordat het aanslagrubber links achter is verdwenen (die 'ramp' is te overzien, zowel qua werk als kosten). Over je (gebrek aan) stabiliteit kan ik niets zeggen.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
13 aug 2013 11:54 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Helaas, die heb ik een maand of twee geleden al nagekeken en vervangen. Dat en de wielbouten heb ik als eerste gecontroleerd. Ik reed ook niet hard over de inrit, vandaar mijn verbazing over de "bonk".
_________________ Free beats!
|
13 aug 2013 22:41 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Ook niets los in de kofferbak, of het reserverwiel?
_________________ Zeg maar André
|
14 aug 2013 02:01 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Laadruimte is leeg op een oud laken na. Reservewiel ligt vast en de trekhaak ligt er zoals altijd naast. Ik ga gewoon eens met de auto de brug op denk ik. Helaas woont mijn monteur op een uur rijden afstand. Dus effe langsgaan voor een controle is nogal omslachtig.
_________________ Free beats!
|
14 aug 2013 16:32 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
Net terug van de monteur. Wagen is op de brug geweest, in de hoogste stand, de laagste stand, trekken sleuren duwen, met een wiel los, met ander wiel los en met twee wielen los van de brug. Met een bandijzer geprobeerd of er speling zat op de adals, stabilisatorstang, wielen en lagers... Niets. Enige dat we konden ontdekken was een soort van kleine speling op de linker veercilinder, meer specifiek waar de cilinder tegen de hefboom van de as duwt. Daar konden we met de auto in de laagste stand en met het linker achterwiel los (band raakt de brug dus niet) een soort van mechanische tik produceren door de ophanging met een bandijzer op en neer te bewegen. Maar enkel in een reeks herhaalde bewegingen op en neer, zeer rustig, was het waarneembaar. Ook een testrit bracht niets nieuws aan het licht. Geen bijgeluiden bij rechtuit, stevig remmen of optrekken, slingeren, bochten... Wel was het linker achterwiel erg warm toen de auto aankwam. (vriendin heeft ze gebracht) echter hebben we niets van een aanlopende rem of kapot lager kunnen ontdekken. Ook is dit bij mijn weten nog niet eerder voorgevallen maar ik ga het nu nog meer als anders in de gaten houden. Waarschijnlijk heeft de rem toch even een beetje aangelopen. Als het zich weer voordoet ga ik er waarschijnlijk nieuwe remklauwen op zetten.
_________________ Free beats!
|
26 aug 2013 22:19 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
De bonk komt (misschien) van een scheve remklauw (door corrosie) die bij rare belastingen tegen de velg aankomt.
|
26 aug 2013 22:48 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Waar haal je ADALs
De remklauwen zijn recent nog los geweest en alle corrosie is toen verwijderd. Begin juli zijn de remschijven en blokken achter vernieuwd. Ook zie ik geen sporen van contact tussen klauw en velg... Dus ik denk dat we ook die denkpiste helaas kunnen uitsluiten.
_________________ Free beats!
|
26 aug 2013 23:01 |
|
 |
|