Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Stuurbekrachtiging HDi break https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=2360 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | c5fries [ 14 feb 2008 13:53 ] |
Berichttitel: | Stuurbekrachtiging HDi break |
Heb een vraagje. Klopt het dat de stuurbekrachtiging van een Hdi break zwaarder is dan een 2.0 16V op G3 sedan? Het viel mij op dat de C5 van een collega (de G3) lichter stuurd dan onze Hdi break. |
Auteur: | Harm [ 14 feb 2008 14:11 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Gut, ik geloof niet dat iemand dat ooit gemeten heeft. Het is wel zo dat een HDi-motorblok zwaarder is dan een benzineblok (om en nabij het verschil in leeggewicht van de auto). Ik kan me voorstellen dat de bekrachtiging een standaardinstelling heeft. Dat kan het verschil verklaren... |
Auteur: | Wimmie [ 14 feb 2008 15:52 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Er kan best verschil zitten in de bekrachtiging van verschillende types C5 Ik heb zelf een keer in de grijze v6 van Ronald mogen rijden en die vond ik alweer lichter sturen dan de mijne (een 2.0 break). Zal dus per type verschillen, en misschien zelfs wel per auto van dezelfde type. |
Auteur: | c5fries [ 14 feb 2008 16:40 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Ik had zelf ook al zoiets van het gewicht van de auto en het gewicht van de motor en de bredere banden van de Break het verschil zouden kunnen maken. Ik vind het zelf ook wel prettiger een beetje zwaader sturen, dan reageerd de autp niet zo gevoelig |
Auteur: | Harm [ 14 feb 2008 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg. De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in. Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend... |
Auteur: | Citroënnetje [ 14 feb 2008 20:19 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Harm van Beek schreef: Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg. De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in. Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend... Ehhh, Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame nu lichter stuurt omdat je portemonnaie aanmerkelijk minder weegt??.... ![]() |
Auteur: | munkman [ 14 feb 2008 20:55 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Een V6 heeft volgens mij snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ipv toerentalafhankelijk op alle andere modellen. Dus dat die anders stuurt kan wel kloppen lijkt me. |
Auteur: | Harm [ 15 feb 2008 00:27 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Citroênnetje schreef: Harm van Beek schreef: Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg. De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in. Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend... Ehhh, Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame nu lichter stuurt omdat je portemonnaie aanmerkelijk minder weegt??.... ![]() Ik heb 16kg meer cents-stukken bij me... ![]() |
Auteur: | c5maarten [ 17 feb 2008 11:54 ] |
Berichttitel: | Re: Stuurbekrachtiging HDi break |
Ik heb even op citroenservice gekeken en er zijn drie verschillende pompen in de omloop voor de c5, Niet variabele pomp voor injectiemotoren (EW) Niet variabele pomp voor dieselmotoren (DW) Variabele pomp (blijft over de V6) Denk dat dit de onduidelijkheid wegneemt ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |