Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=22097
Pagina 3 van 5

Auteur:  c5jan [ 02 nov 2020 10:08 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Tja, maar daarvoor hebben ze wel eerst de tweede Maasvlakte moeten aanleggen.

Auteur:  willy4 [ 02 nov 2020 10:37 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

I.F.H.S zitten hier maar een 30km hier vandaan.
ik heb ze alleen van voor zitten en dat is voor mij voldoende.

Auteur:  JW-C5 [ 02 nov 2020 11:43 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Menno schreef:
Recordhouder elandtest is nog altijd de Xantia ;-)


Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen/schrijven dat het hier wel de Activa versie betrof, als m'n geheugen me niet in de steek laat ;)

Groet,
JW

Auteur:  Menno [ 02 nov 2020 11:48 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Uiteraard ;-) , maar toch ... het is en blijft een Xantia, waar ook bij de nomale versies m.i niets mis was met de handling ... :-)

Auteur:  JW-C5 [ 02 nov 2020 11:56 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Helemaal met je eens.

Tussen 1996 en 2010 heb ik er twee gehad.
De eerste een TCT Break, met hydractief, de tweede een 2 liter AL4 Break met een gewone hydropneumatiek.
Beide heeeeel veel plezier van en mee gehad, ook volbeladen prima sturend over de franse binnenwegen, met CB's onder die laatste.
Wél altijd de bandenspanning wat hoger dan normaal, met nog wat extra achter op die volbeladen vakantieritten.

Groet,
JW

Auteur:  Menno [ 02 nov 2020 12:05 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Voor het betere gooi en smijtwerk koop je m.i. sowieso geen HP voiture ...
Ondanks dat het miss best kan.

Auteur:  c5jan [ 02 nov 2020 12:35 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Xantia was voor mij toch wel hevig wennen qua draaicirkel. De eerste keer was ook meteen enigszins rampzalig,de voorbumper bleef achter een paaltje hangen en lag op straat.
Maar toch, iedere bocht gaf me daarna wel het gevoel minder wendbaar te zijn dan de gemiddelde vrachtwagen. De c5 lijkt een fractie beter, maar dat heeft meer met overzichtelijkheid te maken denk ik.

Auteur:  Menno [ 02 nov 2020 12:44 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm ....

Auteur:  boes [ 02 nov 2020 12:45 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Vond altijd dat ik best heel hard kan insturen met mijn vorige HP dames.
Maar een HP geeft pas heel laat (en vooral abrupt) aan dat je de grens over gaat maar:...

Ik reed (en rij) nogal vaak op bepaalde stukken snelweg met een mooie lopende bocht. Daar staat een prachtig adviesbordje met een snelheid die ik altijd belachelijk vond in mijn HP dames.

zo'n twintig jaar geleden toen ik, door omstandigheden niet in mijn mooie Xantia kon maar in een Opel Corsa me een paar dagen moest verplaatsen kwam ik erachter dat die adviessnelheid in dezelfde bocht toch ergens op gebasseerd was. Begon dat hok toch te schuiven dat ik blij was dat ik toch aan de andere kant van die bocht eruit kwam met een witte harses en een bruine broek.

Auteur:  c5jan [ 02 nov 2020 14:10 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Menno schreef:
Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm ....

Ik vind de xm eerlijk gezegd op alle fronten dramatisch.
Mooi om te zien maar verder vind ik het een slap aftreksel van een BX wat over moest komen als een luxe bedoelde auto, maar het niet echt is.

Auteur:  Ccinq [ 02 nov 2020 14:54 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Ik vond mijn 2.5 turbodiesel break toch wel meevallen hoor..

Auteur:  c5jan [ 02 nov 2020 14:58 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Ik vond het rijden ermee een grote teleurstelling. Had me een veel comfortabeler voorstelling van gemaakt. Bouwkwaliteit nog beroerder dan de BX. Het comfort deed me denken aan achterop een brommer zitten.

De xantia was wat dat betreft een goedmakertje. Alhoewel die dan wel het uiterlijk van een xm had mogen hebben.

Auteur:  Ccinq [ 02 nov 2020 15:03 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Ik heb er in 230.000 km zeer weinig problemen mee gehad (condensor, 1 injector), in vakanties volgeladen met 5 man aan boord een heerlijke, super comfortabele reiswagen. Heb er zeker qua ruimte nog heimwee naar.

Auteur:  c5jan [ 02 nov 2020 16:51 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

Als je ooit wel eens in bijvoorbeeld een BMW uit dezelfde tijd gereden hebt dan snap je ook wel waarom de xm niet dé auto voor iedereen was. Het was gewoon alles bij elkaar geen heel erg goede auto. Wel met redelijk veercomfort - al vond ik persoonlijk ook dat niet zo heel erg goed uit de verf komen.

Auteur:  C5HDI110 [ 03 nov 2020 01:23 ]
Berichttitel:  Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing

De kwaliteit van een XM was inderdaad bedroevend, voor een premium model met bijbehorende prijs, verder wel een mooi model voor die tijd.
De Xantia was de laatste echte Citroen :cry:

Pagina 3 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/