C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Tja, maar daarvoor hebben ze wel eerst de tweede Maasvlakte moeten aanleggen.
|
02 nov 2020 09:08 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
I.F.H.S zitten hier maar een 30km hier vandaan. ik heb ze alleen van voor zitten en dat is voor mij voldoende.
|
02 nov 2020 09:37 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Menno schreef: Recordhouder elandtest is nog altijd de Xantia Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen/schrijven dat het hier wel de Activa versie betrof, als m'n geheugen me niet in de steek laat Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 nov 2020 10:43 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Uiteraard , maar toch ... het is en blijft een Xantia, waar ook bij de nomale versies m.i niets mis was met de handling ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
02 nov 2020 10:48 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Helemaal met je eens.
Tussen 1996 en 2010 heb ik er twee gehad. De eerste een TCT Break, met hydractief, de tweede een 2 liter AL4 Break met een gewone hydropneumatiek. Beide heeeeel veel plezier van en mee gehad, ook volbeladen prima sturend over de franse binnenwegen, met CB's onder die laatste. Wél altijd de bandenspanning wat hoger dan normaal, met nog wat extra achter op die volbeladen vakantieritten.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 nov 2020 10:56 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Voor het betere gooi en smijtwerk koop je m.i. sowieso geen HP voiture ... Ondanks dat het miss best kan.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
02 nov 2020 11:05 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Xantia was voor mij toch wel hevig wennen qua draaicirkel. De eerste keer was ook meteen enigszins rampzalig,de voorbumper bleef achter een paaltje hangen en lag op straat. Maar toch, iedere bocht gaf me daarna wel het gevoel minder wendbaar te zijn dan de gemiddelde vrachtwagen. De c5 lijkt een fractie beter, maar dat heeft meer met overzichtelijkheid te maken denk ik.
|
02 nov 2020 11:35 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
02 nov 2020 11:44 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06 Berichten: 3544 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Vond altijd dat ik best heel hard kan insturen met mijn vorige HP dames. Maar een HP geeft pas heel laat (en vooral abrupt) aan dat je de grens over gaat maar:...
Ik reed (en rij) nogal vaak op bepaalde stukken snelweg met een mooie lopende bocht. Daar staat een prachtig adviesbordje met een snelheid die ik altijd belachelijk vond in mijn HP dames.
zo'n twintig jaar geleden toen ik, door omstandigheden niet in mijn mooie Xantia kon maar in een Opel Corsa me een paar dagen moest verplaatsen kwam ik erachter dat die adviessnelheid in dezelfde bocht toch ergens op gebasseerd was. Begon dat hok toch te schuiven dat ik blij was dat ik toch aan de andere kant van die bocht eruit kwam met een witte harses en een bruine broek.
|
02 nov 2020 11:45 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Menno schreef: Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm .... Ik vind de xm eerlijk gezegd op alle fronten dramatisch. Mooi om te zien maar verder vind ik het een slap aftreksel van een BX wat over moest komen als een luxe bedoelde auto, maar het niet echt is.
|
02 nov 2020 13:10 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Ik vond mijn 2.5 turbodiesel break toch wel meevallen hoor..
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
02 nov 2020 13:54 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Ik vond het rijden ermee een grote teleurstelling. Had me een veel comfortabeler voorstelling van gemaakt. Bouwkwaliteit nog beroerder dan de BX. Het comfort deed me denken aan achterop een brommer zitten.
De xantia was wat dat betreft een goedmakertje. Alhoewel die dan wel het uiterlijk van een xm had mogen hebben.
|
02 nov 2020 13:58 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Ik heb er in 230.000 km zeer weinig problemen mee gehad (condensor, 1 injector), in vakanties volgeladen met 5 man aan boord een heerlijke, super comfortabele reiswagen. Heb er zeker qua ruimte nog heimwee naar.
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
02 nov 2020 14:03 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
Als je ooit wel eens in bijvoorbeeld een BMW uit dezelfde tijd gereden hebt dan snap je ook wel waarom de xm niet dé auto voor iedereen was. Het was gewoon alles bij elkaar geen heel erg goede auto. Wel met redelijk veercomfort - al vond ik persoonlijk ook dat niet zo heel erg goed uit de verf komen.
|
02 nov 2020 15:51 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32 Berichten: 4467 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: C5 2006 ll Hydraulische hoogte storing
De kwaliteit van een XM was inderdaad bedroevend, voor een premium model met bijbehorende prijs, verder wel een mooi model voor die tijd. De Xantia was de laatste echte Citroen
|
03 nov 2020 00:23 |
|
|
|